Gå til innhold

Hva hjelper mot edderkopper i leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Meg og mini bor i sokkelleilighet, og de siste ukene har edderkoppene strømmet på. Det vil ingen ende ta, og nå ønsker jeg gjerne råd til måter å bli kvitt dem på.

Alt av vinduer og ventiler er stengt, men tror dem kommer opp av slukene om det er mulig? De er virkelig store, og jeg er rimelig redd for dem også 😆

Anonymous poster hash: eb5e3...926

Skrevet

Samme her. Da jeg våknet i dag gikk jeg rett på badet, tok på linsene, tilbake på soverommet for å re opp sengen... og på veggen, en meter fra senga i putehøyde var en stooor edderkopp. Glad jeg ikke så den med det samme jeg slo opp øynene ;)

Sånn netting foran vinduer kan visst stoppe dem. ellers er det vel bare giftstoffer. Her har huseier tilbydt meg å spraye, men jeg tenker det er unødvendig å bruke skadelige stoffer for å stoppe noe som er ufarlig. Så jeg holder ut. Tar et glass som jeg fanger dem i og bærer ut og slipper løs i en skråning nedenfor huset - og håper de ikke kommer inn igjen ;)

Anonymous poster hash: d28c7...0bc
Gjest Antarctica
Skrevet

Man kvitter seg da ikke med edderkopper! De betyr lykke. Og de spiser insekter.

Skrevet

Jeg sprayer med permetrin rundt alle døråpninger, vinduskarmer og luker. Her har det hjulpet mye.

Anonymous poster hash: 72347...683
Skrevet

Det er ikke så gildt med edderkopper inne, som er store som bunnen av en brusflake, som springer over gulvene

Skrevet

Det er ikke så gildt med edderkopper inne, som er store som bunnen av en brusflake, som springer over gulvene

Det heter stor husedderkopp, og de kan faktisk bite (er som et vepsestikk), så de bør du håndtere med forsiktighet.

Det finnes verktøy som hjelper deg å ta dem ut, men ellers kan du legge en kopp over dem og dytte dem inn i koppen med et stykke papir.

Anonymous poster hash: 60550...a2e

Skrevet

Edderkopper og stankelbein hører høsten til, det er bare sånn det er, og jo nærmere bakken du bor (som i en kjellerleilighet) jo flere kommer det ;)

Men maurspray fungerer faktisk ganske greit, om du sprayer rundt dører og vinduer skyr både stankelbein og edderkoppen unna (til en viss grad)

Anonymous poster hash: b2df9...63b
Skrevet

Skikkelig nyttig svar på HI sitt spørsmål.

Anonymous poster hash: 6a8f2...884

Gjest Antarctica
Skrevet

Skikkelig nyttig svar på HI sitt spørsmål.

Anonymous poster hash: 6a8f2...884

Si hva du vil - edderkopper er kommet for å bli! 😃

Skrevet

Her i huset kryr de av de! Etter vi grov i hagen har det tatt helt av. Før den tid så vi ingen her. Og ja; de er svære og springer fort! Hatre de, og tør ikke ta de heller. Hadde de enda holdt seg i kjelleren, men her finner vi de tilogmed på loftet. *grøss*

Anonymous poster hash: 5b5ef...e97
Skrevet

Jeg sprayer alle dører og vinduer med Permetrin, finner da sjeldent noen inne.

Skulle en klare å komme seg inn fikser samme spray jobben på 1 2 3.

Mulig edderkopper er nyttige, ufarlige og spiser insekter, men jeg tar mye heller en bråte innsekt for edderkopper hater jeg

Skrevet

Jeg sprayer med permetrin rundt alle døråpninger, vinduskarmer og luker. Her har det hjulpet mye.Anonymous poster hash: 72347...683

Vil og anbefale deg å ha fuktsluker i de fleste rom http://www.biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Utstyr/Fuktsluker-2000019534/ Anonymous poster hash: 72347...683
Det hjelper ikke mot edderkopper.

Anonymous poster hash: 60550...a2e

Den dreper ikke edderkoppene nei. Men det bidrar til at det er mindre fukt i leiligheten, noe det mange ganger er i sokkelleiligheter. Mindre fukt = mindre dyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...