Gå til innhold

Hva er husmorferie??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenker det er når man reiser alene en plass med feks venninner e.l ..... 

Jeg har aldri gjort det, men det er sikkert veldig deilig. 

Jeg og mannen har noen ganger barnevakt en hel helg, men da foretrekker vi å være hjemme :) :) 

Om vi skal reise bort ønsker vi å ha med barna. 

Anonymous poster hash: 0e324...836

Jeg er veldig for ferier, men ikke veldig begeistret for utrykket husmorferie. Ville en mann reist på husfarferie? Er vel ikke veldig vanlig med husmødre i ordets rette forstand.

Jeg er nok i overkant opptatt av ordbruk ift likestilling når det gjelder barn. Jeg gremmes når folk snakker om at far "passer" sine egne barn. Eller når skilsmissebarn reiser "hjem" til mor når de har vært på "besøk" eller "samvær" med far.

Ble litt utenom tema dette. Ferie for foreldre er helt ok! Og vanlig i mine kretser

Annonse

Husmorsferie er jo bare et avbrekk fra hverdagens rutiner.

Selv om jeg elsker håndball så er det godt med litt treningsfri innimellom.

Husmorsferie er et aldeles nyyyydelig avbrekk fra middagslaging, dugnader, lekser og alt og alle som krever deg.

Da drikker vi prosecco midt på lyse dagen og går småbrisne rundt og shopper, går på museum, konserter og sitter på kafé!🍸

Det er ikke fordi vi ikke elsker, forguder og nyter tiden med mann og barn, snarere fordi vi klarer å sjonglere oss selv som utviklende individer parallelt med rollen som mamma og kone.

Jeg forguder barnet mitt, og mitt liv er stort sett sentrert rundt ham.

Men, den dagen han blir voksen og selvstendig så skal jeg ikke lære hvordan det er å være kun meg igjen, fordi den har jeg opprettholdt underveis.

For min mor var det en faktisk husmorferie... Hun reiste til fjells en uke hver høst og pappa styrte hjemme. Husker godt at det ble mye rart til middag denne uken! 

Jeg drar en gang i året på tur med venninner, men jeg kaller det jentetur, ikke husmorferie. Men det er veldig deilig å være litt borte!

Anonymous poster hash: dacd1...1f5

Det er vel et uttrykk som henger igjen fra gammeldager og som blir brukt litt humoristisk når damer reiser bort uten mann og barn.

Jeg prøver å få til minst en tur i året og det er en fin avveksling fra hverdagen. Men det blir max en langhelg da, ferien er forbeholdt familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...