Gå til innhold

Jeg vil bli mamma! Er tiden inne?

Anbefalte innlegg

God søndag!

Samboeren min og jeg har kjempelyst på barn. Vi har pratet om det i 2 år nå. Jeg føler at vi har trygge rammer og at tiden er PERFEKT (klarer ikke vente). Han er student og er skikkelig urolig på at situasjonen ikke er optimal. Han studerer første år av master og har litt over 1,5 år igjen. 

Jeg tenker: Åh så perfekt at vi kan være hjemme sammen når jeg har permisjon og du studerer mye hjemme.

Han tenker: Jeg kommer ikke til å bli kjent med barnet pga. den intense arbeidsinnsatsen som kreves på skolen.

Vi har kanskje en samlet inntekt på 26/28 000 nå som han studerer. Leilighet vi eierbetaler betaler vi rundt 15.000 i mnd. på lån og andre utgifter.

Han tenker: Vi har ikke råd til å få barn når jeg studerer.

Jeg tenker: Jeg skal finne ALT på Finn.no og skal være mega økonomisk.

Jeg er i en periode der jeg føler at jeg trenger å komme til neste stadiet i livet. Han tenker nok at han er en student og er midt i et stadie. 

Ønsket mitt er så stort, jeg har aldri likt barn. Nå får jeg klump i halsen når jeg ser foreldre med barn. Det er helt sykt og ubeskrivelig hvordan jeg ikke kjenner meg helt igjen. 

Har noen erfaringer eller tips til oss? 

Er det noen ting jeg kan si til han for å forsikre ham om at tiden er inne.

Eller kanskje noen mener at jeg forhaster meg og bør vente? (håper ingen mener det).

Ser frem til svarene jeg får! :-D

Anonymous poster hash: 4c7f4...e77
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144237330-jeg-vil-bli-mamma-er-tiden-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det "aldri passer" 100%.

Alltid noe man har planer om eller lyst til å gjøre.

Hvor gamle er dere?

Vi hoppet i det og fikk barn selv om det ikke passet kjempe godt økonomisk, men Har aldri vært noe stort problem.

Veien blir til mens man går på den.

Men viktig at begge to er enig!

Lykke til med avgjørelsen!

Anonymous poster hash: 782af...857

Jeg tenker at det "aldri passer" 100%.

Alltid noe man har planer om eller lyst til å gjøre.

Hvor gamle er dere?

Vi hoppet i det og fikk barn selv om det ikke passet kjempe godt økonomisk, men Har aldri vært noe stort problem.

Veien blir til mens man går på den.

Men viktig at begge to er enig!

Lykke til med avgjørelsen!

Anonymous poster hash: 782af...857

Vi er 27 og 24. Vi har ikke noen ønsker eller planer som vi ikke har fått gjort. Det er kun studiene hans som står i veien. Og for meg så er jo det bare et pluss at han studerer

Jeg er enig i at veien blir til mens man går den. Det er nok det jeg må bevise han om. Det er ikke mye som skal til for at han gir etter, ha har også veldig lyst til å bli forelder.

Takk for svar! :-D

Be om avdragsfrihet på leiligheten hvis dere eier den et år, da får dere en god del tusen ekstra å rutte med der. Det gjorde vi under denne permisjonen og det har hjulpet godt på økonomien!

Anonymous poster hash: 15f30...80b

Be om avdragsfrihet på leiligheten hvis dere eier den et år, da får dere en god del tusen ekstra å rutte med der. Det gjorde vi under denne permisjonen og det har hjulpet godt på økonomien!

Anonymous poster hash: 15f30...80b

Ja det er smart! Skal nevne det for mannen ;-)

Annonse

Jeg føler at det er rett før han ikke vil vente lenger heller. Jeg er så lykkelig om dagen da jeg føler at han snart er klar til å hoppe i!

Det er nesten som å være nyforelska bare tanken på familielivet! 

Dere som allerede er det er SÅÅ heldige! :-D

Vil ikke si noe negativt her, bare vær obs på at det er veldig vanskelig å ta master. Mye jobbing, sene kvelder, det er intenst og kan være konkurransepreget. Kommer veldig an på fagfelt og hvordan veilederen hans er...kanskje dere skal starte med å se hva slags støtte dere får av studiestedet og veilederen hans?

Han kan sikkert få utsettelse...men kanskje han heller vil bli ferdig så raskt som mulig?

Kanskje han ønsker å kunne fokusere fult ut på masteren akkurat nå, og hvis det er sånn er 1.5 år kanskje ikke så lenge å vente?
:frown:  (selv om jeg selv synes det er kjipt å skulle vente 1,5 år fra nå :-p  ) 

Men som dere sier, veien blir til mens man går .... og når passer det å få barn uansett?

Jeg er midt i et stort arbeidsprosjekt og vil ha barn NÅ :-p 

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...