Eplesol Skrevet 20. september 2015 #1 Del Skrevet 20. september 2015 Hei. Jeg hører egentlig ikke inne her, men vet mange av dere nok har prøvd progesteronstøtte og da især crinone? Jeg ble nemlig satt på crinone av min gynekolog grunnet SA i forrige syklus. Jeg tom første dose11 dpo, og er i dag 14 dpo. Enkel dose, hver morgen. Jeg er så trøtt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Går greit frem til lunsj, men etterpå går jeg bare og gjesper. I går sovna jeg i 19-tiden og sov av og på frem til jeg la meg kl. 22. Føler meg tung, slapp og trøtt. Det skal nevnes at jeg var veldig trøtt i forrige svangerskap. Kan det være at crinonen forsterker dette svangerskapssymptomet? Så ikke for meg å bli så trøtt som dette av en enkeldose. Jeg kunne sikkert gått å lagt meg nå og sikkert sovet flere timer. Noen med erfaring å dele? Hvordan holder man ut på jobb med en slik trøtthet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144237328-crinone-og-tr%C3%B8tthet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #2 Del Skrevet 27. september 2015 Jeg bruker Crinone og er ikke spesielt trøtt. Anonymous poster hash: 92771...548 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144237328-crinone-og-tr%C3%B8tthet/#findComment-147464509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplesol Skrevet 27. september 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 27. september 2015 Går opp og ned her, men mye trøtt og slapp om dagen. Har også fått ømme bryster, men det fikk jeg ca. en uke etter oppstart på crinone, så lurer på om det heller handler om hcg-økning (siden jeg er fem uker i dag). Håper det. Hvor stor dose crinone tar du? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144237328-crinone-og-tr%C3%B8tthet/#findComment-147464643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 27. september 2015 #4 Del Skrevet 27. september 2015 (endret) Jeg har hørt mange som blir trøtte av Crinone, og jeg ble det selv også. Og fikk større bryster av det. Progesteron er jo et hormon som dannes naturlig i svangerskapet. Og mange svangerskapssymptomer kommer jo av hormonene. Så jeg mener Crinone kan gi mange varianter av graviditetssymptomer, ikke bare trøtthet - feks ømme bryster. Men er nok individuelt hvordan man reagerer på hormoner, som at noen ikke blir kvalme i første trimester mens andre blir innlagt på sykehus .. 😁 Har dessverre ikke så mye gode råd ifht hvordan å holde ut på jobb - har dere et hvilerom hvor du kan ta en liten lur i lunsjen? Jeg var helt ekstremt trøtt i starten av svangerskapet og lukket da noen ganger kontordøra og sov noen minutter i stolen, men nå er jeg heldig og har en jobb med stor frihet og eget kontor, skjønner at ikke alle kan gjøre sånn.. Hvis det blir helt uutholdelig kan du kanskje be legen din om en gradert sykemelding mens det står på som verst? Evt om du vil informere sjefen din om problemet, så kan dere sammen finne frem til en måte å tilrettelegge for deg? Min erfaring er at mine sjefer alltid har vært veldig positive og innstilt på å hjelpe de ganger jeg har vært helt åpen om et problem og spurt om hjelp til å takle det. Endret 27. september 2015 av J'espere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144237328-crinone-og-tr%C3%B8tthet/#findComment-147465260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplesol Skrevet 27. september 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 27. september 2015 Enig i at crinone kan gi de nevnte symptomene, men jeg tror nok ikke lenger at crinone er synderen for min del. Det den derimot gjør er å forsterke trøttheten. Dette antar jeg fordi jeg var også meget trøtt i første, fullgåtte svangerskap, men ikke så lammende som jeg opplever nå. Ømme bryster fikk jeg først i går, etter godt over en uke på crinone. Jeg tror det skyldes økt hcg, men igjen så kan crinone fortsterke ømhet. De ble radikalt mye ømmere i løpet av dagen. Jeg tar jo bare enkeltdose og er jo også fem uker på vei nå, så crinonen tror jeg ikke alene er skyld i alle disse plagene, selv om det nok er med på å forsterke de plagene jeg har. Jeg kan ikke tilrettelegges eller sykemeldes da jeg bytter jobb om to uker. Har flyttet til en mindre by hvor konkurransen om de relevante jobbene har vært knivskarp, så hadde mistet litt troa og regnet med å pendle til jobben jeg har nå frem til permisjon. Men, så ble jeg tilbudt denne jobben og takket ja. Følte det ville være rart å nevne at forresten, jeg fikk nettopp to streker på en pinne, selv om det kanskje hadde vært det mest redelige? Så sitter litt kjipt i det sånn jobbmessig. Vil ikke starte i ny jobb med sykemelding eller tilrettelegging :/ Men, det gikk over i andre trimester sist gang, så håper det skjer nå også. Kanskje jeg også kan slippe mer crinone etter tidlig ultralyd om en uke (gynekolog som satte meg på det). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144237328-crinone-og-tr%C3%B8tthet/#findComment-147465400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå