Gå til innhold

Sinnsykt tannverk :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så utrolig tannverk at hele venstre side av hodet gjør vondt. Jeg har pga flere år med bulimi og depresjon mange ødelagte tenner, så jeg vet ikke engang hvilken tann som verker nå. Vurderer tannlegevakt i natt for å trekke, men tenk om jeg trekker feil ødelagt tann og fremdeles sitter med intense smerter etterpå.. Kan tannlegen med hjelp av undersøke finne ut hvilken tann som er årsak til smertene?

Anonymous poster hash: d7c4a...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er forferdelig vondt med tannverk! Det eneste som hjelper er dessverre å gå til tannlegen.

I mellomtiden kan du prøve å tygge nellikspiker og skylle med kaldt vann evt isbiter. Jeg hadde tannverk i sommer, og prøvde alt av smertestillende, ingenting hjalp.

Skrevet

Prøv om 600mg Ibux demper smertene.

Anonymous poster hash: 6a106...4ce

Skrevet

Det er jo ikke sikkert du trenger å trekke, da?

Skrevet

Det kommer vel an på hvordan ødelagt tennene dine er og hva som evt er årsaken til tannverken..

Jeg var hos tannlegen før helga og da tok han en litt utvidet sjekk, dvs at han ikke bare tok de vanlige bildene av tennene men også noen bilder av røttene til tennene. Siden jeg fikk en veldig dyp fylling i fjor var han litt bekymret for røttene, og han sa at dette ekstra røntgenbilde ville vise f.eks betennelser o.l. i røttene til tanna.

Om du har sinnsykt tannverk vil jeg tro du har et skikkelig dypt hull, en sprekk i tanna e.l. som går helt ned til nerven eller en betennelse, slike ting vil tannlegen kunne se. Men om du har flere slike store skader er det kanskje vanskelig å se hvilken tann som gir deg så store smerter?

Kanskje det er noen tannleger her som kan svare....

Anonymous poster hash: ac54d...705
Skrevet

Spiser is nå, det er det eneste som holder smerten i sjakk..

Men hvordan vet jeg at tannlegen trekker ut riktig tann? :(

Skrevet

Spiser is nå, det er det eneste som holder smerten i sjakk..

Men hvordan vet jeg at tannlegen trekker ut riktig tann? :(

Men man trekker vel ikke ut tenner med tannverk, man fikser dem..

Er det en visdomstann trekker de jo gjerne, men tenner lenger frem i munnen fikser man vel så man slipper sitte uten tenner til slutt...

Regner med du ikke er så gammel at du bare må regne med at tennene er så utslitt av de bare må trekkes ut og erstattes med falske?

Anonymous poster hash: ac54d...705

Skrevet

De bakerste jekslene er så ødelagt at det ikke er noe særlig å reparere på :/

Skrevet

Da var jeg én tann i minus 😨 Tannlegen mente at det var tannen oppe som gjorde vondt, ikke den nede slik jeg trodde, så han trakk den oppe.. Han tok flere bilder han så på. Nå er jeg livredd for at tannverken skal komme tilbake så fort bedøvelsen går ut pga han tok ut feil tann...! Hi

Skrevet

Da var jeg én tann i minus Tannlegen mente at det var tannen oppe som gjorde vondt, ikke den nede slik jeg trodde, så han trakk den oppe.. Han tok flere bilder han så på. Nå er jeg livredd for at tannverken skal komme tilbake så fort bedøvelsen går ut pga han tok ut feil tann...! Hi

Hvorfor er du så redd for at tannlegen trekker feil tann, har du opplevd det før? Det er et scenario jeg aldri har tenkt på en gang, for jeg regner med at tannlegen vet hva han gjør

Anonymous poster hash: 51dad...9ab

Skrevet

Da var jeg én tann i minus 😨 Tannlegen mente at det var tannen oppe som gjorde vondt, ikke den nede slik jeg trodde, så han trakk den oppe.. Han tok flere bilder han så på. Nå er jeg livredd for at tannverken skal komme tilbake så fort bedøvelsen går ut pga han tok ut feil tann...! Hi

Er ikke uvanlig å tru at man har vondt nede og så er det faktisk oppe verken er. Tannlegen min sa det til meg i vinter. God bedring!

Anonymous poster hash: 6b651...b5a

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er fordi tannen nede tidligere har vært kjempevond. For 4 uker siden fikk jeg satt inn en midlertidig fylling i den, i påvente at at den skal rotfylles eller trekkes. Også fikk jeg altså denne utrolige tannpinen i går, og i natt ble tannen oppe trukket da tannlegen mente det var den som var årsaken. Trekkingen gikk fint uten noen store problemer annet enn at litt av rota satt igjen i hullet, noe som tannlegen mente ikke skulle gjøre noe.

I dagtidlig våknet jeg til store smerter igjen, hadde håpet det var pga trekkingen, men det kjennes ut som tannverk altså :( Prøvd ibux 600mg, paracet og nå tilogmed paralgin forte uten at det tok bort smertene... Ved vanlige smerter etter trekking så tar vel smertestillende vekk mesteparten av smertene?

Eneste som holder det litt i sjakk er kaldt vann som jeg skyller i munnen hvert 2-3min. Hva tror dere, tannverk i tannen nede eller smerter fra trekkingen? :/

Skrevet

Til opplysning - det var feil tann han trakk i natt! Var hos en annen tannlege idag, som rotfylte den andre tannen som var ekstremt betent, og hun skjønte ikke hvorfor han ikke tatt seg av den tannen først..!

Mistet kanskje en tann forgjeves, men nå er jeg iallefall smertefri, endelig!!! :)

Anbefaler Oslo tannlegesenter for de som har tannlegeskrekk :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det der skjedde meg og. Men de trakk ikke, bare borra opp tanna for å få ut verket han mente var der. Kom til min faste tannlege som rotfylte den ved siden av og da var alt greit... så ikke alltid de har rett nei. Godt du fikk fiksa det!!

Skrevet

Usj, veldig bortkastet penger og energi når man har total skrekk for å gå til tannlegen. Bare glad det verste er over nå jeg..! Godt det ordnet seg for deg og :)

Skrevet

Til opplysning - det var feil tann han trakk i natt! Var hos en annen tannlege idag, som rotfylte den andre tannen som var ekstremt betent, og hun skjønte ikke hvorfor han ikke tatt seg av den tannen først..!

Mistet kanskje en tann forgjeves, men nå er jeg iallefall smertefri, endelig!!! :)

Anbefaler Oslo tannlegesenter for de som har tannlegeskrekk :)

Vet du, det hadde jeg klaget på.

Anonymous poster hash: 91b42...f8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...