Mamma_til_2 Skrevet 19. september 2015 #27 Skrevet 19. september 2015 Haha min jente er 4 og fikk nye sko igår i str 26! Men det er med sko som med barn, ingen er like ☺hvorfor er det gøy? Anonymous poster hash: 64ac0...4bc Det gikk opp for meg at jenta mi egentlig har en liten fot ☺hun har vell arvet sin mors fot ☺
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #29 Skrevet 19. september 2015 Str. 27, selv om 26 hadde vært ideelt (finner ingen som passer da han har brede føtter og høy vrist). Fyller to år til uken. Anonymous poster hash: ea5d0...dbc
rytme Skrevet 19. september 2015 #30 Skrevet 19. september 2015 Min på 2,5 har brukt 24 nå i sommer. Må nok kjøpe 25 til høstsko / vintersko tenker eg.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #31 Skrevet 19. september 2015 Jenta mi hadde str 23 som toåring. 25 nå. Akkurat fylt tre. Anonymous poster hash: aa866...df6
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #32 Skrevet 19. september 2015 Sommersko str.22, høstsko str.24 ( for å få plass til tynn ullsokker), vintersko str.25 ( plass til tykkere ullsokker) Anonymous poster hash: c5810...ca4 Wow! Bruker du 38 i vanlige sko og 41 i vintersko ???? :-O Anonymous poster hash: 340da...638 Jøss, du er flink å tippe sko størrelsen min Jeg bruker til vanlig str.38, på vintersko bruker jeg str.39 for å få plass til litt tykkere ullsokker. Når det er sagt så bor jeg langt oppi nord Anonymous poster hash: c5810...ca4 Haha, synsk men da skjønner jeg ikke hvorfor barnet bruker 3 str mer i vintersko? Jeg bruker 37 vanligvis, 38 i vintersko pga ullsokker. Anonymous poster hash: 340da...638 Det er pga av at føttene må ha plass å puste når tjukk lester er på. Blir det fir trangt så fryser ungene mye lettere på føttene. Husk at de tykke ullsokker og ullsåler tar mye plass både i lengde og bredde, så man er nødt å gå opp i flere størrelser. Og det er ikke jeg som velger ut de størrelse på skoene, men de dyktige sportsbutikk ansatter som har gjort det. Hittil har jeg ikke fått noe 'klage' fra barnehagen om sko størrelse så det så Anonymous poster hash: c5810...ca4
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #33 Skrevet 19. september 2015 Sommersko str.22, høstsko str.24 ( for å få plass til tynn ullsokker), vintersko str.25 ( plass til tykkere ullsokker) Anonymous poster hash: c5810...ca4 Wow! Bruker du 38 i vanlige sko og 41 i vintersko ???? :-O Anonymous poster hash: 340da...638 Jøss, du er flink å tippe sko størrelsen min Jeg bruker til vanlig str.38, på vintersko bruker jeg str.39 for å få plass til litt tykkere ullsokker. Når det er sagt så bor jeg langt oppi nord Anonymous poster hash: c5810...ca4 Haha, synsk men da skjønner jeg ikke hvorfor barnet bruker 3 str mer i vintersko? Jeg bruker 37 vanligvis, 38 i vintersko pga ullsokker. Anonymous poster hash: 340da...638 Det er pga av at føttene må ha plass å puste når tjukk lester er på. Blir det fir trangt så fryser ungene mye lettere på føttene. Husk at de tykke ullsokker og ullsåler tar mye plass både i lengde og bredde, så man er nødt å gå opp i flere størrelser. Og det er ikke jeg som velger ut de størrelse på skoene, men de dyktige sportsbutikk ansatter som har gjort det. Hittil har jeg ikke fått noe 'klage' fra barnehagen om sko størrelse så det så Anonymous poster hash: c5810...ca4 Klage fra bhg?? Skoene er virkelig for store. ..men fordelen er vel at du har vintersko I 2 år fremover. Anonymous poster hash: 6dacf...30c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #34 Skrevet 19. september 2015 Mange som kjøper alt for store sko for "å ha noe å vokse inn I eller plass til det ene eller andre". Men å kjøpe sko som er tre/fire størrelser for store. ..Da sier jeg også stakkars barn. Ikke lett å løpe og være aktiv ned altfor store sko. Prøv selv. Og en tynn ullsokk med en ekstra ulvangsokk utenpå tar IKKE stor plass. Prøv selv Jeg regner med du myntet det til meg. Se svaret mitt som jeg skrev til en annen anonym lenger opp. Her vi bor, langt oppi nord er det mye kaldere, så her må det bruker flere lag av sokker og tykke ullsokker for å holde varme. Jeg bruker selv tykke ullsokker om vinteren. Fot str. min er 36,5, men jeg bruker 38 til vanlig og str.39 på vintersko, men jeg bruker tynnere ullsokker enn ungene siden jeg ikke tilbringer arbeidsdagen min mye ute i motsetning til dem. Anonymous poster hash: c5810...ca4
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #35 Skrevet 19. september 2015 Sommersko str.22, høstsko str.24 ( for å få plass til tynn ullsokker), vintersko str.25 ( plass til tykkere ullsokker) Anonymous poster hash: c5810...ca4 Wow! Bruker du 38 i vanlige sko og 41 i vintersko ???? :-O Anonymous poster hash: 340da...638 Jøss, du er flink å tippe sko størrelsen min Jeg bruker til vanlig str.38, på vintersko bruker jeg str.39 for å få plass til litt tykkere ullsokker. Når det er sagt så bor jeg langt oppi nord Anonymous poster hash: c5810...ca4 Haha, synsk men da skjønner jeg ikke hvorfor barnet bruker 3 str mer i vintersko? Jeg bruker 37 vanligvis, 38 i vintersko pga ullsokker. Anonymous poster hash: 340da...638 Det er pga av at føttene må ha plass å puste når tjukk lester er på. Blir det fir trangt så fryser ungene mye lettere på føttene. Husk at de tykke ullsokker og ullsåler tar mye plass både i lengde og bredde, så man er nødt å gå opp i flere størrelser. Og det er ikke jeg som velger ut de størrelse på skoene, men de dyktige sportsbutikk ansatter som har gjort det. Hittil har jeg ikke fått noe 'klage' fra barnehagen om sko størrelse så det så Anonymous poster hash: c5810...ca4 Klage fra bhg?? Skoene er virkelig for store. ..men fordelen er vel at du har vintersko I 2 år fremover. Anonymous poster hash: 6dacf...30c Ansattene på bhg hvor ungene mine går, sier rett ut hvis dem er 'misfornøyde' med noe uansett hva det er. Som ped.leder sa så fint: vi sier i fra om det er noe, ikke for å være ekkel, men det er pga ungenes beste. Anonymous poster hash: c5810...ca4
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #36 Skrevet 20. september 2015 Var og kjøpte nye sko til toåringen i dag. Måtte kjøpe 28 til henne. Er ikke det veldig stort for en 2-åring? (Hun er 2 år og 3 mnd). Anonymous poster hash: b8aef...67b Min 5 åring bruker 27... Men er du en av de som kjøper alt for store sko til barnet?? Ikke bra med "sko de skal vokse inn I. .". Mer enn nok med max 1 cm for store. Anonymous poster hash: 6dacf...30c Nei, det er den str hun skal ha.. Fikk hjelp av de i butikken som tok ut sålen som hun fikk stå på og kjente her og der. Hun gikk fra 26 til 28. Den i 26 nådde hun helt frem i. HI Anonymous poster hash: b8aef...67b
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #37 Skrevet 20. september 2015 Ser at hun visst har de største føttene av de som har svart her. Hun er ei lang jente også da. Ca 96 cm nå. Men ser det er noen andre som ikke er så langt unna iallfall :-P HI Anonymous poster hash: b8aef...67b
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #38 Skrevet 20. september 2015 Sønnen min blir 2 år om 3 uker og bruker 22, men skoa begynner å bli trange så i morgen skal jeg ta han med på skoshopping. Anonymous poster hash: 1cc72...16c
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. september 2015 #39 Skrevet 20. september 2015 Er hun en lang jente? Min eldste jente brukte 22 da hun fylte to og gikk opp til 24 i løpet av det året. Hun var litt under gjennomsnittet i lengde. Tror hun hadde 28 siste året i barnehagen og da så jeg at de fleste hadde større sko enn henne.
februarprins2013 Skrevet 20. september 2015 #40 Skrevet 20. september 2015 28, han er 2 år og 7mnd, trodde ikke han var så stor i beina,men de i butikken sa han måtte ha det, han måtte ha 26 i april,trodde ikke de vokste så fort i beina, dette er høstsko og vintersko
Kanutten83 Skrevet 20. september 2015 #41 Skrevet 20. september 2015 Jenta mi er 2 år og 8 mnd, og bruker 26/27 i sko, litt avhengig av selve skoen eller støvelen. Brødrene brukte vel omtrent samme str da de var like gamle
hol(L)y COW Skrevet 20. september 2015 #42 Skrevet 20. september 2015 De fleste undersøkelser viser at barnehagebarn har for små sko, ikke for store. 2,5åringen min bruker str 25.
Mamma_til_2 Skrevet 20. september 2015 #43 Skrevet 20. september 2015 De fleste undersøkelser viser at barnehagebarn har for små sko, ikke for store. 2,5åringen min bruker str 25. I den bhg jeg jobber er det få barn som har sko som er passelig, men flertallet er 2nr for stor! Ser på de minste barna som er 2-2.5 år de sliter med og løpe og utfolde seg pga skoene! Samme med dårlige innesko, de er som oftest alt for store!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #44 Skrevet 20. september 2015 2 år og 2 mnd; str 24-25. Igjen ser jeg fenomenet som ofte gjentar seg på dib. I tråder hvor konkurransen går på å ha størst mulig, mest mulig osv, så svarer bare de som har mye, mest og i dette tilfelle er det barn,ned store skostørrelser. Størrelse 24 på en toåring er faktisk litt stort, det helt vanlige er str 22, mens str 24 vanligst er 3 - 4 år. Jeg har to andre barn og de brukte langt mindre sko enn minstemannen min. Jobber i skobutikk:) Anonymous poster hash: bf73f...f45
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #45 Skrevet 20. september 2015 2 år og 2 mnd; str 24-25. Igjen ser jeg fenomenet som ofte gjentar seg på dib. I tråder hvor konkurransen går på å ha størst mulig, mest mulig osv, så svarer bare de som har mye, mest og i dette tilfelle er det barn,ned store skostørrelser. Størrelse 24 på en toåring er faktisk litt stort, det helt vanlige er str 22, mens str 24 vanligst er 3 - 4 år. Jeg har to andre barn og de brukte langt mindre sko enn minstemannen min. Jobber i skobutikk:) Anonymous poster hash: bf73f...f45 Det er da vel ingen konkurranse om at de skal ha størst mulig?!Da jeg spurte her, så var det pga jeg egentlig ikke vet så mye om hvilken størrelse det er vanlig at de bruker på den alderen, og lurte på om datra mi har veldig store føtter. Nå er hun jo også lang, og jeg kjøper 98-104 til henne i klær. Så slik sett, er hun vel på størrelse med en 3-åring. Men jeg syns det virker som om de fleste i tråden her har mye mindre føtter enn henne. Men får satse på at hun blir som mora. Jeg bruker 40, og det er da ingen krise. HI Anonymous poster hash: b8aef...67b
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #46 Skrevet 20. september 2015 Var og kjøpte nye sko til toåringen i dag. Måtte kjøpe 28 til henne. Er ikke det veldig stort for en 2-åring? (Hun er 2 år og 3 mnd). Anonymous poster hash: b8aef...67b Min gutt på 2 bruker 23, og gutten på 4 bruker 27. Anonymous poster hash: 282a4...383 Og min gutt på 4 år bruker 30 og min gutt på 2 år bruker 26 😉 så barn er forskj8 Anonymous poster hash: 27dcd...bf0
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #47 Skrevet 20. september 2015 Gutt på 2,5 år. Bruker 26. Anonymous poster hash: f07ce...807
TanteTroll Skrevet 20. september 2015 #48 Skrevet 20. september 2015 Var og kjøpte nye sko til toåringen i dag. Måtte kjøpe 28 til henne. Er ikke det veldig stort for en 2-åring? (Hun er 2 år og 3 mnd). Anonymous poster hash: b8aef...67b Min 5 åring bruker 27...Men er du en av de som kjøper alt for store sko til barnet?? Ikke bra med "sko de skal vokse inn I. .". Mer enn nok med max 1 cm for store.Anonymous poster hash: 6dacf...30c Nei, det er den str hun skal ha.. Fikk hjelp av de i butikken som tok ut sålen som hun fikk stå på og kjente her og der. Hun gikk fra 26 til 28. Den i 26 nådde hun helt frem i. HI Anonymous poster hash: b8aef...67b Det måtte storesøster ha her også rett etter at hun hadde fylt 2 år. Vokste 5 skostørrelser på 1 år. Hun har også riktig skostørrelse da vi pleier å få målt foten når vi kjøper.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #49 Skrevet 20. september 2015 Har jenta mi små føtter? Ho er 3 år og 9 mnd, ho bruker str 24. Anonymous poster hash: 87c30...15f
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #50 Skrevet 20. september 2015 Str 25 (måler hver gang i skobutikken), 2 år. Bruker str 98-104 i klær. Har gått fra str 23 i vår, til 24 i sommer og nå str 25.. Anonymous poster hash: d4e11...f4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå