Gå til innhold

Oppskrift på spaghettisaus som smaker mest mulig likt Toro sausen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen en oppskrift på spaghettisaus som smaker mest mulig likt Toro sausen? Jeg kan ikke noe for det, men det et den eneste jeg synes er god... Men vil ha hjemmelaget heller.

Anonymous poster hash: 4ed83...9c7

Fortsetter under...

Tviler for at det går an å lage hjemmelaget tomatsaus som smaker posesaus, da er man dårlig på å lage mat. Kanskje hvis du lager vanlig tomatsaus og vanner den veldig ut. Hvis problemet ditt med hjemmelaget er klumpene så kvern tomatene godt. Bruk hakkede tomater på boks eller kartong, og kvern til det ikke er klumper. Vil du ha den veldig enkel så kok den med litt basilikum i. Mer smak så hakk løk og hvitløk og ha i. Om du syns at smaken er for intens så ha litt melk i. Liker du ikke dette så bruk posesausen.

Anonymous poster hash: fbb23...fa4

Hei!

Har noen en oppskrift på spaghettisaus som smaker mest mulig likt Toro sausen? Jeg kan ikke noe for det, men det et den eneste jeg synes er god... Men vil ha hjemmelaget heller.

Helt enig med deg :D

Anonymous poster hash: 34447...b98

Hei!

Helt enig med deg :D

Jeg er også helt enig 😊

Anonymous poster hash: b2775...bf2

Annonse

Hovedgrunnen til at jeg vil lage selv er pga økonomien.

Problemet med de hjemmelagde er at jeg får ikke riktig smak uansett hvordan jeg krydrer, og det smaker nesten bare tomat synes jeg... :(

HI

- 1 pose Toro

- vann

Anonymous poster hash: 80fd7...b43

Det er ikke så enkel, for å få perfekt Toro pose tomatsaus, må vannmengden i oppskriften reduseres :D

Her er min perfekt Toro posesaus oppskrift for 4-5 personer:

- Stek 600 gr kjøttdeig, ha så halv boks med mais ( fra rema) i på slutten.

- Ha i 1,5 pose saus i en kasserolle og kokk opp med 5 dl vann. Skru ned og la det putre i ca 5 min. Ha i tilslutt kjøttet og maisen. Vel bekomme :)

Naaammmmm

Kom deg vekk fra posene, etter 4 uker får du smaksløkene dine tilbake.

Anonymous poster hash: 386d5...f60

Neinei, jeg styrer unna poser, lager andre sauser fra bunnen av, det meste av maten er hjemmelaget. Det blir for dyrt, og smaker ikke like godt. Dessuten er jo alt bare pulver og konserveringsmidler, jeg føler ikke det er ordentlig mat en gang. Men den spaghettisausen får jeg ikke til å bli god!

Hovedgrunnen til at jeg vil lage selv er pga økonomien.

Problemet med de hjemmelagde er at jeg får ikke riktig smak uansett hvordan jeg krydrer, og det smaker nesten bare tomat synes jeg... :(

HIAnonymous poster hash: 4ed83...9c7

Kiwi selger kartonger med hakkede tomater fra Eldorado til 3 kr, og de ble kåret til best i test for ikke så lenge siden. Er de vi bruker. Og uansett så pleier en kartong/boks å koste ca 10 kr så det er ikke dyrt. En pose med toro koster vel 15 kr el noe sånt? Dropp løk og hvitløk om du ikke har råd til det, men en glass med tørket basilikum bør man ha og glasset varer en stund.

Smak til krydderet og jeg bruker mye krydder, en liten dæsj er ikke nok. Jeg bruker basilikum, pepper og litt sukker. Og det aller beste er å la sausen koke i flere timer, det er da den blir god. Du kan f.eks kjøpe flere pakker og koke de i flere timer en søndag og så fryse sausen ned i flere posjoner. Da har du saus til hektiske dager, bare hus å ta den ut av frysern i god tid.

Anonymous poster hash: fbb23...fa4

Annonse

Skal du ha "Toro-smak", tror jeg at du må ha i  buljongterning, en eller annen krydderblanding (piffi, grillkrydder, pizzakrydder), litt tomatpure og en boks hermetiske tomater, selvfølgelig.  Men mest av alt tror jeg at det ikke går an å gjenskape "Toro-smak", så du må rett og slett bare vende deg av med den og lage en annen saus som du synes er god.

Hvordan i all verden smaker denne torosausen, lurer jeg på 😄🙊

Jeg har alltid litt sukker, parmesan, løk og hvitløk og friske urter i mine tomatsauser og alle her i huset liker de godt.

Toro-sauser har generelt en eller annen spesiell smak som man kan kjenne igjen i mange av sausene deres, uansett om det er tomatsaus, hvit saus eller en annen kjøttsaus eller suppe eller gryterett for den saks skyld.  Jeg aner ikke hva det er, men jeg får en sånn "Piffi-følelse" eller buljongaktig, noe udefinert er det.  Det gjør at når man er vant med å bruke Toro og skal lage saus, suppe eller gryterett selv, er det lett å savne denne spesielle smaken.  Så man må rett og slett på "avvenning".

Hehe. Det høres sikkert helt rart ut ja!

Jeg har ikke dette problemet med andre sauser, og det eneste jeg synes er vanskelig er dette med tomatbaserte sauser.

Spaghettisausen spesielt... Den Toro sausen smaker jo ikke tomat, og det er vel det jeg liker med den. Jeg er ikke så glad i tomat rett og slett. Jeg har prøvd med sukker i sausen, men har ikke hjulpet.

Men kanskje litt buljong er tingen?

HI

Et glass med tomatpuré,en halv boks med hakka tomater, en hel gul løk, to hvitløksfedd, en kjøttbuljong i 1 dl kokt vann, 3 dl matfløte. La det putre sammen med lauvbærblad. Smak til med salt og pepper

Anonymous poster hash: a79d6...7ce

Du lager sausen av tomat, gulrot, løk og sellerstang? Ha gjerne oppi litt paprikarester også.

Hvitløk og annet krydder.

Anonymous poster hash: d2e28...0b8

Selleristang

Anonymous poster hash: d2e28...0b8

Jeg lager spaghettisaus slik (vi er mange da ;) )

800 g karbonadedeig

2 løk (hakket)

3-5 fedd hvitløk, finhakket

3-4 gulrøtter (i små biter)

En boks hermestisk tomater

Samme bok fylt med vann + litt til

En god dæsj ketchup

1 ts sukker

salt, pepper og grillkrydder

Alt som skal stekes stekes, sausen, vann og krydder på til slutt og la putre i 5-6 minutter. Vi har også finrevet parmesan over.

Anonymous poster hash: ce092...a8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...