Gå til innhold

Ta med gave i babyshower?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert i babyshower til ei veninne. Er det normalt å kjøpe gave til babyen da? Tenker det blir litt dobbelt opp å både gi da og etter at han er født?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man tar med gave ja, blir kanskje litt kleint for deg når det er gaveåpning og alle har gitt gave, men ikke du. Her gir vi gave til babyshower og bare en liten ting etter fødsel.

Anonymous poster hash: 1db50...c54

Skrevet

Holder å gi gave en gang. Man skal jo ikke gi dobbelt opp med gaver fordi vedkonmebde har hatt babyshower.

Kan bli litt kleint hvis du blir den eneste som ikke gir gave under babyshoweren.

Anonymous poster hash: e2219...d85

Skrevet

Ja det har man

Anonymous poster hash: 93877...831

Skrevet

Dropp gave etter fødselen.

Anonymous poster hash: e5f18...9f2

Skrevet

Ja babyshower er tiggefest så du må ha med gave, det er gavene dom er hele poenget med festen.

Jeg hadde da kjøpt det jeg pleier gi i barselgave til babyen. Når Jeg treffer mor og baby etter fødselen ville jeg tatt med en liten blomsterbukett og ikke ny gave.

Anonymous poster hash: a2860...ed3

Skrevet

Når det er babyshower tar man med gave dit. Da blir det ingen gave etter fødsel

Skrevet

Hele poenget med babyshower er gave,så ja du må nok ta med det.

Skrevet

Det ligger jo i ordet at du må ha med gave, men jeg hadde da droppet barselgave.

Anonymous poster hash: 13b68...2b1

Skrevet

Hele poenget med festen er at det skal "dusje" gaver over den vordende mor, gaven er hele poenget.

Anonymous poster hash: 53b72...0f3

Skrevet

Det skal "dusje" gaver over vordende mor og kommende barn.

Hele poenget med babyshower er gavene. Venninner eller familie av den gravide arrangerer eventen og den gravide skal skjemmes bort og forberedes på fødsel og barn.

"The term shower is often assumed to mean that the expectant mother is "showered" with gifts. The related custom bridal shower may have derived its name from the custom in Victorian times for the presents to be put inside a parasol, which when opened would "shower" the bride-to-be with gifts."

Babyshower har ingen røtter i norsk kultur. Her er vi vant til at slekt og venner kommer med gaver, kaker, mat og hjelp ETTER at barnet har kommet til verden.

Hvis man skal adoptere en tradisjon fra en annen kultur, bør man i det minste sette seg inn i hva eventen faktisk handler om!

Som at hele poenget med en babyshower er å gi gaver. Og at man som gravid IKKE arrangerer babyshower for seg selv. Like lite som at man ikke arrangerer sitt eget utdrikkingslag:)

Anonymous poster hash: 1be38...031

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...