Gå til innhold

"Prøver" spørsmål til erfarne

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og mannen min har nylig begynt å prøve, for å bli gravid.

Har noen spørsmål relatert til det?

1) Jeg har vestibulitt, derfor er ikke dyp penetrering mulig, går det ann å bli gravid uten dyp penetrering?

2) Jeg har menstruasjon nå fikk det idag varer i 5 dager ca. Når bør vi ha samleie i forhold til beste timing for graviditet?

3) Hvordan fungerer eggløsning tester?

Anonymous poster hash: 7b55f...e3a

Fortsetter under...

Hei, så spennende for dere😊 1: Det er nok ikke noe problem. Det er ganske korte avstander der nede, og sperm skytes i stor fart ut. Så det ville jeg ikke tenkt på som noe problem. 2: det kommer an på hvor lang syklus du har. Eggløsningen er som regel 14 dager før neste mens, så dersom du har regelmessig syklus er det lettere å regne ut for deg. En bør ha sex dagene FØR eggløsning. Hvertfall annenhver dag fra ca 5 dager før og til og med dagen etter eggløsning for å kunne treffe egget. Egget lever bare opptil 1 døgn, mens sperm kan leve i 5-6 døgn i kvinnen syns jeg å huske. Kjøp gjerne egglønsingstester på en av billig sidene eks lavpristester.com og start teting hver dag noen dager etter mens er ferdig. 2: testene viser når det er en topp av hormonet LH, som skilles ut når kroppen skal slippe et egg. Det er ikke alltid det slipper et egg, men for å finne ut om dette har skjedd, kan du måle basaltemperaturen din noen dager før EL og til etter forventet EL. Har den steget mellom 0.2-0.5 grader, har du hatt EL. Lykketil, håper dette ikke ble for rotete!

Anonymous poster hash: 1aca6...b2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...