Gå til innhold

Når er første økedøgn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille jente er i dag 5 dager og i dag har hun fått mat hele 18 ganger! Noen ganger lang amming, andre ganger kun litt. Kan dette være økedøgn? Syntes det var tidlig. Men vet jo egentlig ikke når det forekommer..

Anonymous poster hash: 2668f...190
Skrevet

Min hadde økedøgn fra dag fire og slik fortsatte det i noen uker 😊. Helt vanlig.

Anonymous poster hash: add49...567

Skrevet

Helt normalt. Med mine barn synes jeg annenhver dag har vært økedøgn de første ukene. Deretter har det stabilisert seg mer, og jeg har merket lite til økedøgn...

Anonymous poster hash: f4c8a...29d

Skrevet

Det er den dagen barnet føler h*n trenger mer mat...

Anonymous poster hash: f7431...e8d
Skrevet

Min lille jente er i dag 5 dager og i dag har hun fått mat hele 18 ganger! Noen ganger lang amming, andre ganger kun litt. Kan dette være økedøgn? Syntes det var tidlig. Men vet jo egentlig ikke når det forekommer..

Anonymous poster hash: 2668f...190

18 ganger?! Da har du sittet med babyen på puppen hele døgnet? Sikker på at barnet har spist? Eller at du har nok melk i puppene?

Anonymous poster hash: 64e36...df1

Skrevet

Min lille jente er i dag 5 dager og i dag har hun fått mat hele 18 ganger! Noen ganger lang amming, andre ganger kun litt. Kan dette være økedøgn? Syntes det var tidlig. Men vet jo egentlig ikke når det forekommer..Anonymous poster hash: 2668f...190

18 ganger?! Da har du sittet med babyen på puppen hele døgnet? Sikker på at barnet har spist? Eller at du har nok melk i puppene?Anonymous poster hash: 64e36...df1

18 ganger er helt normalt for en selvregulert baby i et økedøgn. 8-14 amminger i døgnet regnes som normalt i barnets første måned, og i økedøgn vil dette naturlig nok økes. Det finnes dessuten undersøkelser fra naturfolk som viser at de ammer opp mot 20 ganger i døgnet i barnets første måneder.

Du gjør en super jobb :)

Anonymous poster hash: b1603...212

Skrevet

Jeg ammet hver time de første månedene. Helt normalt. Så tidlig skal også melken økes og regulere seg etter etterspørselen. Dette kan ta ett par uker.

Anonymous poster hash: 2814d...713

Skrevet

Mine to hadde økedøgn hver dag i tre måneder :). Holdt på å stikke en gaffel i øyet på de som nevnte ordet økedøgn.

Skrevet

Aldri vært borti begrepet økedøgn. Økeuker derimot... 😊

Anonymous poster hash: 00a4e...bc1

Skrevet

Har aldri talt, men sikkert oppe i 18 mange ganger første tiden.

For det første han en ikke kommet opp i normal produksjon og babyen har jo en knøttliten mage og blir fort mett.

Alltid tilbudt pupp ved tegn til å være misfornøyd.

Anonymous poster hash: 079f9...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...