Gå til innhold

Sluttet med cerazette

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet med cerazette på tirsdag (tok siste på mandag). Hadde blødning to dager før jeg sluttet (søndag og mandag), så jeg regner det som starten på mensen, eller kan jeg egentlig det? Blødningen har økt etter pilleslutt, og menssmerter har også kommet. Er det noen som vet hvor fort etter pilleslutt (cerazette) man kan regne med å komme inn i vanlig syklus? Håper på å kunne bli gravid allerede denne perioden, med IKM uke 42 :)

(Foreløpig anonym)

Anonymous poster hash: 3ee17...f25
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144237012-sluttet-med-cerazette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt cerazette i 2 perioder, og har etter å ha sluttet på disse, fått mensen 5-6 uker etterpå, for så å teste positivt 4-5 uker etter det igjen. Aner ikke om du kan si at søndag er første mensdag, men jeg ville ha gjort det. Lykke til :)

Tviler på at du kan kalle den blødningen for mensen. Jeg hadde trolig eggløsning ikke så lenge etter jeg sluttet på dem, ble ikke gravid da. Fikk mensen 3-4 uker etter el (jeg har egentlig lutealfase på 13 dager). Deretter var syklusen normal og jeg ble gravid. Varierer hvor raskt sykluser stabiliserer seg etter pilleslutt.

Anonymous poster hash: d4bab...c49

Hmmm. Siden vi er prøvere vil jeg gjerne ha noe å gå etter, så da holder jeg fast ved at søndag er første dag i siste mens, foreløpig i alle fall. :) Jeg har jo blødd bittelitt mens jeg har gått på cerazette, og hadde ikke smerter da, nå har jeg jo menssmerter. Har bare brukt cerazette i 7uker før vi bestemte oss for å prøve på nr 2, så kanskje det er mulig å komme tilbake til normal syklus ganske fort? Hadde veldig regelmessig syklus før jeg startet på pillene. Hi

Jeg er i samme situasjon som deg, jeg tok siste cerazette på søndag (13. september), og har hatt noe menstruasjonslignende siden i går. Tenker det er tidlig å få mens, men har den som utgangspunkt iforhold til siste mensdag inntil videre her også...

Har gått på cerazette i litt over 2 år her, og skal nå begynne å prøve på nr. 2 vi også. Sist vi sluttet på prevansjon brukte jeg p-plaster, da fikk jeg mens etter en mnd, og ble gravid måneden etter :-) Håper det går like raskt denne gangen ;-)

Sist jeg sluttet på prevensjon brukte jeg p-sprøyte. Ble gravid allerede på første forsøk, en mnd etter at neste sprøyte egentlig skulle vært satt. Så er spent på om det går like raskt og smidig denne gangen, men er forberedt på at det kan ta litt lenger tid også :) hi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...