Gå til innhold

Er 5-åringer for små for bowling-bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i alle dager?

Jeg har jobbet i bowlinghall i flere år (mange år siden nå, men likevel)

Så små barn har da ikke noe i en bowlinghall å gjøre tenker jeg. Det er jo ikke bowling de bedriver, men å pælme en litt for tung ball for dem på et veldig glatt og hardt gulv i håp om at den kanskje treffer noe der fremme. De må ha pølser i rennene også, så det er jo ikke akkurat noe poeng etter min mening.

Jeg tenker at de tidligst i 8-9-årsalderen har mulighet for å kunne håndtere en bowlingkule skikkelig.

Anonymous poster hash: d6b01...2a6

Hæ? Min treåring og hans venner ELSKER bowling!

Tror ikke man kan kalle det en treåring klarer for bowling. De har jo ingen forutsetninger for hverken å kaste kula der den skal, eller forstå spillet

Anonymous poster hash: 11fca...bc0

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, femåringen min prøvde bowling for første gang i sommer, med både sånne gjerder på siden og en sånn "rutsjebane" for å gi farr til kulene. Han synes det var dritkjedelig, og hadde ikke sjans til å treffe mer enn 1-2 kjegler. I alt kaoset det er med bursdag og mange barn tviler jeg på at det blir annet enn mislykket.

Skrevet

Hvorfor i alle dager?

Jeg har jobbet i bowlinghall i flere år (mange år siden nå, men likevel)

Så små barn har da ikke noe i en bowlinghall å gjøre tenker jeg. Det er jo ikke bowling de bedriver, men å pælme en litt for tung ball for dem på et veldig glatt og hardt gulv i håp om at den kanskje treffer noe der fremme. De må ha pølser i rennene også, så det er jo ikke akkurat noe poeng etter min mening.

Jeg tenker at de tidligst i 8-9-årsalderen har mulighet for å kunne håndtere en bowlingkule skikkelig.

Anonymous poster hash: d6b01...2a6

Hæ? Min treåring og hans venner ELSKER bowling!

Tror ikke man kan kalle det en treåring klarer for bowling. De har jo ingen forutsetninger for hverken å kaste kula der den skal, eller forstå spillet

Anonymous poster hash: 11fca...bc0

De kaster kula selv og har stor glede av å være med. Spiller vel ingen rolle om de ikke skjønner poeng-reglene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...