Gå til innhold

Er 5-åringer for små for bowling-bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har diskusjon med min mann, som mener 5-åringer er for små, at vi må vente til ungen blir 6.

Men kompisen hans som blir 6 år i februar skal ha bowling-bursdag, og siden han fyller år i november skiller jo bare 3 måneder, og jeg ser ikke problemet.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 02d28...7a8

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja det syns jeg. Mye kaos når man har bursdag sånn, og med så små blir det nok ikke så mye kos

Skrevet

De er for små. Både når de er 5 og 6 år.

Anonymous poster hash: 5ef4d...aff

Skrevet

Ja.

Hadde med minste på 7,5 år nå da eldste hadde bursdag og syns egentlig de ikke burde være yngre enn det. Helst minst 8 år.

Til og med noen av de på 10- 10,5 år ble leie før omgangen var over.

Anonymous poster hash: 3c092...2f1
Skrevet (endret)

Min eldste er 9, først til neste år vurderer jeg bowling bursdag.

5 er altfor tidligt, flere år for tidligt.

Endret av It's all about me!
Skrevet

Hvorfor er de for små? Kommer an på h or mange det blir. Snakker vi 20 stk, kan det fort bli lettere kaotisk. Men er det en litt mindre gruppe, går det helt fint 😉

Annonse

Skrevet

Både 5 og 6 åringer er for små. De trenger å leke og bevege seg, ikke spille bowling.

Skrevet

Ja, altfor små. Vi var i en 8-års-bowling-bursdag en gang og alle ungene var drittlei halvvegs i første sett. Penger rett ut av vinduet.

Anonymous poster hash: 26843...44a

Skrevet

Skjønte ikke helt det med at det skiller 3 mnd jeg da men...skal dere ha 5-årsbursdag og kompisen 6-årsbursdag skiller det vel strengt tatt 1 år. Mente du at de skulle feire sammen midt i mellom nov og februar så skiller det jo uansett nesten 1 år( 9 mnd)!

Men for å svare på spm...jeg synes 6-åringer også er for små til å ha glede av bowling-bursdag.

Anonymous poster hash: 63c1d...978

Skrevet

Min femåring elsker bowling, vi har forsøkt et par ganger etter at hun fylte fem. Hun har også vært i bowlingbursdag, men da var de bare tre stk. Hun hadde det i alle fall supert.

Hvor mange hadde du tenkt å invitere? Det synes jeg har litt å si. På bowlingwn hos oss leker til og med 11-åringene gjemsel i bursdagen. Bruker hele lokalet 😊

Skrevet

Skjønte ikke helt det med at det skiller 3 mnd jeg da men...skal dere ha 5-årsbursdag og kompisen 6-årsbursdag skiller det vel strengt tatt 1 år. Mente du at de skulle feire sammen midt i mellom nov og februar så skiller det jo uansett nesten 1 år( 9 mnd)!

Men for å svare på spm...jeg synes 6-åringer også er for små til å ha glede av bowling-bursdag.Anonymous poster hash: 63c1d...978

Min blir 5 år i november, kompisen blir 6 år i februar - mitt poeng er at det er de samme barna som inviteres i bowling-bursdag, bare at de vil være 3 måneder eldre i februar enn de var i november, you see?

Skrevet

Min femåring elsker bowling, vi har forsøkt et par ganger etter at hun fylte fem. Hun har også vært i bowlingbursdag, men da var de bare tre stk. Hun hadde det i alle fall supert.

Hvor mange hadde du tenkt å invitere? Det synes jeg har litt å si. På bowlingwn hos oss leker til og med 11-åringene gjemsel i bursdagen. Bruker hele lokalet

Inviterer 12 stk, men tror ikke alle kommer, kanskje 8..?

Storebror hadde 6-årsdagen der, og det var discobowling med gitter for rennene og greier, og ja, de løp rundt og lekte gjemsel og hoia, for vi hadde hele lokalet for oss sjøl en lørdag formiddag.

HI

Skrevet

Begge mine gutter var i bowlingbursdag da de var 5 år gamle, og de elsket det :)

Anonymous poster hash: 4fc8a...e2d

Annonse

Skrevet

For små.

Virker som om du må la din få være førstemann til å ha bowlingbursdag, siden du alt nå er opptatt av hva kompisen hans skal ha i januar.

Hvordan vet du så sikkert hvilket selskap han skal ha så langt fram i tid?

Ville heller hatt bursdag på lekeland, i en gymsal, i skogen, eller aller helst hjemme når de er så små.

Anonymous poster hash: bb41c...a26

Skrevet

For små.

Virker som om du må la din få være førstemann til å ha bowlingbursdag, siden du alt nå er opptatt av hva kompisen hans skal ha i januar.

Hvordan vet du så sikkert hvilket selskap han skal ha så langt fram i tid?

Ville heller hatt bursdag på lekeland, i en gymsal, i skogen, eller aller helst hjemme når de er så små.Anonymous poster hash: bb41c...a26

Jeg vet det fordi foreldrene hans har sagt det.

Bursdag på lekeland suger hårete kamelballer, har vært på Leos Lekeland i selskap noen ganger, og har hatet hvert minutt: ungene er spredt for alle vinder, de voksne har ingen kontroll, de ansatte er ungdommer som gir jamnt over faen, og det er alltid massevis av eldre unger som herjer og ødelegger for de små. Så nei, lekeland er ikke aktuelt.

Men takk for innspill.

HI.

Skrevet

Jeg synes det er utrolig dårlig gjort av dere hvis dere "kupper" bursdagsideen til kameraten som fyller i februar.

Anonymous poster hash: 11fca...bc0
Skrevet

Har ikke prøvd bowlingbursdag, men er ofte og bowler med våre (3 år og 7 år) med venner som har barn på samme alder. Alle barna elsker det, også de på 3.. eneste som kan bli kjedelig er vel om de må vente for lenge på sin tur?

Anonymous poster hash: fb609...96e

Skrevet

For små.

Anonymous poster hash: 33d6b...55c

Skrevet

Jeg synes det er utrolig dårlig gjort av dere hvis dere "kupper" bursdagsideen til kameraten som fyller i februar.

Anonymous poster hash: 11fca...bc0

Signerer denne!!

Anonymous poster hash: 5ef4d...aff

Skrevet

Hvor mange hadde du tenkt å invitere? Det synes jeg har litt å si. På bowlingwn hos oss leker til og med 11-åringene gjemsel i bursdagen. Bruker hele lokalet

Inviterer 12 stk, men tror ikke alle kommer, kanskje 8..?

Storebror hadde 6-årsdagen der, og det var discobowling med gitter for rennene og greier, og ja, de løp rundt og lekte gjemsel og hoia, for vi hadde hele lokalet for oss sjøl en lørdag formiddag.

HI

Personlig hadde jeg nok ønsket å ha hjemmebursdag i noen år til, og heller ventet med arrangerte bursdager når min blir eldre og har et ønske om det selv.

Men, jeg ser ingenting galt med en bowlingbursdag. Jeg tror min hadde digget å komme i en slik bursdag 😊👍 og det høres jo gull ut hvis dere får lokalet for dere selv.

Til dere som mener at HI kupper bursdagen til kompisen. Det tror jeg bare en voksenissue, hvor vi ønsker å være så spesielle som mulige. Ungene synes det er kult å være like 😊

Uansett hva dere velger, ha en super bursdag 🎉🎉🎉

Skrevet

De er for små. Selv om noen sikkert synes det er stas er de aller færreste i stand til å få noe ut av det. La dem heller vente til de faktisk kan klare å få til noe. Det skader ikke å måtte vente noen år på noe de har lyst til. En vanlig hjemmebursdag passer mye bedre for femåringer.

Anonymous poster hash: 39801...521
Skrevet

Hvorfor i alle dager?

Jeg har jobbet i bowlinghall i flere år (mange år siden nå, men likevel)

Så små barn har da ikke noe i en bowlinghall å gjøre tenker jeg. Det er jo ikke bowling de bedriver, men å pælme en litt for tung ball for dem på et veldig glatt og hardt gulv i håp om at den kanskje treffer noe der fremme. De må ha pølser i rennene også, så det er jo ikke akkurat noe poeng etter min mening.

Jeg tenker at de tidligst  i 8-9-årsalderen har mulighet for å kunne håndtere en bowlingkule skikkelig.

Anonymous poster hash: d6b01...2a6
Skrevet

Hvorfor i alle dager?

Jeg har jobbet i bowlinghall i flere år (mange år siden nå, men likevel)

Så små barn har da ikke noe i en bowlinghall å gjøre tenker jeg. Det er jo ikke bowling de bedriver, men å pælme en litt for tung ball for dem på et veldig glatt og hardt gulv i håp om at den kanskje treffer noe der fremme. De må ha pølser i rennene også, så det er jo ikke akkurat noe poeng etter min mening.

Jeg tenker at de tidligst i 8-9-årsalderen har mulighet for å kunne håndtere en bowlingkule skikkelig.

Anonymous poster hash: d6b01...2a6

Hæ? Min treåring og hans venner ELSKER bowling!

Skrevet

Min på 5 var med på bowling i helgen som var og det gikk ikke så kjempe bra akkurat. Ballen er for tung så han måtte bruke en slik ramp sak og gikk lei ca halvveis. Laser zone derimot likte han. Jeg hadde aldri giddi spandert på han og hans kompiser en slik bursdag. De går så altfor fort lei. Min var med i sin storebrors bursdag på 9 år (her begynner du snakke rett alder). Hoppeslott leide vi når min ble 5, det har stor suksess 👍

Anonymous poster hash: 07ff6...90f

Skrevet

Men for å svare på spm...jeg synes 6-åringer også er for små til å ha glede av bowling-bursdag.Anonymous poster hash: 63c1d...978

Min blir 5 år i november, kompisen blir 6 år i februar - mitt poeng er at det er de samme barna som inviteres i bowling-bursdag, bare at de vil være 3 måneder eldre i februar enn de var i november, you see?

Åh, så det er om og gjøre å være først?? I see... Ja, nei da vil jeg anbefale deg å ta det nå med en eneste gang!

Anonymous poster hash: 07ff6...90f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...