Gå til innhold

Hvor i Fredrikstad er det fint å bo? Vi flytter!

Anbefalte innlegg

Vi bor i Oslo, men vi vil ha enebolig med hage. Det har vi fint råd til der, men siden jeg er ganske urban må jeg føle jeg bor litt i nærheten til noe så jeg vil ha gangavstand inn til byen slik at jeg kan gå tur inn dit samt sykle.

Hvor er det fint å bo? Vil også ha gansgavstand til skoler og matbutikk. Rolvsøy ser litt øde uter det det? Gressvik/Rød er det sentralt?

Engelsviken?

Sellebakk? Det ser sentralt ut.

vil kunne komme meg enkelt til en strand!

Så hvor er det fint å bo? Hva er IKKE bra?

Anonymous poster hash: 8ed95...dc5

Fortsetter under...

Jeg ville ikke bodd på Rolvsøy, Lisleby, Sellebakk som du nevner.

Kråkerøy er sentralt og fint. Gangbru over til sentrum.

Engelsviken er fint, men ikke sentralt!

Gressvik er heller ikke sentralt.

Endret av Twintipp og himmelblå

Tror ikke du får gangavstand til både strand og sentrum noe sted her, men er ikke sikker for jeg har nettopp flyttet hit selv. :P Deler av Gressvik har gangavstand til sentrum hvis du er glad i å gå. ;) (Fra ca 2 km og oppover. Vi har 4 km, blir til at vi kjører.) Rolvsøy og Sellebakk er langt fra sentrum.

Anonymous poster hash: 03066...a0e

Ville bodd i Gamlebyen eller områdene der. Fra gamlebyen kan du jo ta ferge over til sentrum. Kongsten er jo i gamlebyen. Ellers kan jeg anbefale Begby og Lundheim. 

Anonymous poster hash: c2a5f...0b2

Takk for svar! Hvorfor ville du ikke bodd de nevnte stedene? Er det kun Fredrikstad sentrum og Kråkerøy som er fint?

Trolldalen på kråkerøy virker veldig usentralt. Men skal følge meg på Kråkerøy, ser jo fint ut der om de tikke er for langt ut.

Annonse

Takk for svar! Hvorfor ville du ikke bodd de nevnte stedene? Er det kun Fredrikstad sentrum og Kråkerøy som er fint?

Trolldalen på kråkerøy virker veldig usentralt. Men skal følge meg på Kråkerøy, ser jo fint ut der om de tikke er for langt ut.

Enkelte steder ved gamlebyen er og fint, men ville definitivt valgt Kråkerøy om jeg skulle flyttet til Fr.stad.

Har studert der i 6 år, har flere venner der. Det er sentralt, gode oppvekstmiljø for barn, kort vei til Hvaler ( kun ti min med bil til Vesterøy)!

De andre nevnte stedene er enten for usentralt og litt belastede områder.

Eketoppen er det og veldig fint, vet det er ett hus til salgs der:)

Torsnes, rundt gamlebyen, nabbetorp/lundheim. Sellebakk er helt ok.

Gressvik, visse deler av lisleby, cicignong og kråkerøy. Selv hadde jeg elsket et hus rundt gamlebyen / Vaterland.

Gressvik er fint.

Kan gå/ sykle til byen over broen, gode bussforbindelser og det går gratis ferge 2 ganger i timen.

Fine gode skoler og godt miljø (såvidt jeg vet i allefall ;) )

Er ikke godt nok kjent i resten av byen til å kunne uttalte meg, men dersom jeg MÅTTE flytte herfra hadde det blitt Kråkerøy.

Anonymous poster hash: 3484c...239

Annonse

Vi bor i Oslo, men vi vil ha enebolig med hage. Det har vi fint råd til der, men siden jeg er ganske urban må jeg føle jeg bor litt i nærheten til noe så jeg vil ha gangavstand inn til byen slik at jeg kan gå tur inn dit samt sykle.

Hvor er det fint å bo? Vil også ha gansgavstand til skoler og matbutikk. Rolvsøy ser litt øde uter det det? Gressvik/Rød er det sentralt?

Engelsviken?

Rolvsøy finnes jo overhode ikke øde. Østfoldhallene har alt en trenger. Matbutikker, klesbutikker, byggevarer, elektrobutikker osv. I tillegg er det treningssenter her. Så går det buss til både Sarpsbor og Fredrikstad hvert 8 min i rushtrafikken og ca hvert 15 minutt ellers på hverdager. Her får en både privatliv, og samtidig er det sentralt.

Anonymous poster hash: d28d0...f06

Engelsviken?

Rolvsøy finnes jo overhode ikke øde. Østfoldhallene har alt en trenger. Matbutikker, klesbutikker, byggevarer, elektrobutikker osv. I tillegg er det treningssenter her. Så går det buss til både Sarpsbor og Fredrikstad hvert 8 min i rushtrafikken og ca hvert 15 minutt ellers på hverdager. Her får en både privatliv, og samtidig er det sentralt.

Rolvsøy er øde og belasta!

Anonymous poster hash: 36686...4f7

Engelsviken?

Rolvsøy er øde og belasta!

Anonymous poster hash: 36686...4f7

Nei. Jeg bor der. Finnes overhode ikke øde, og jeg er godt kjent her.

Infrastrukturen her er litt så som så, med trange flaskehalser inn og ut av sentrum hvis du bor på Østsiden (Gamlebyen/Kongsten/Sellebakk/Begby osv) eller Kråkerøy/Gressvik. Da må du regne med å bruke tid på å stå i kø på morgenen/ettermiddagen, med mindre du jobber i samme område som du bor.

Kråkerøy er veldig fint dog, men nettopp på grunn av dette ville jeg ikke bodd der.

Rolvsøy er da ikke belastet? Det er rimelig nært byen, nært Sarpsborg, Østfoldhallene har det meste du trenger av butikker i hverdagen, fra Rema 1000 til Match, Jernia til Tilbords osv. Her har du også Steinerbarnehage. Nært Fredrikstadmarka.

Sellebakk har høy andel innvandrere.

Sentrum (Holmenområdet) er belastet, men med stort fokus på opprustning, det kommer til å bli et attraktivt område senere. Trara og Trosvik er greie områder. Ambjørnrød er mest nybygde flotte hus, boligstrøk. Men for usentralt for min del.

Lisleby er høvelig fint, er en del innvandrere, du har sikkert lest om "Gazastripen" (forferdelig kallenavn). Men det bor masse bra folk der, og det er for det meste eneboliger.

Ut fra det du skriver, ville jeg sett nærmere på Rolvsøy/Trosvik og området like ved Trara der Veumveien går mot Ambjørnrød.

Kommer an på hvor du jobber tenker jeg! Fredrikstad er en koselig by, med mange muligheter! Jeg føler meg hjemme her!

Hilsen innflytter.

Anonymous poster hash: 4d293...e59

Manstad, Engelsviken eller Lervik jeg er oppvokst her,fantastisk sted og vokse opp. Barnehager, Kiwi butikk, Coop og joker, solviken stranda, med flere. Barneskole og ungdomsskole innenfor gå/sykleavstand fra alle stedene, gang og sykkelsti hele veien. Ca 10min i bil til Fredrikstad sentrum. Stille og rolig,med umiddelbar nærhet til skog og mark og vannet

Svømmehall, kunstgressbane og treningsanlegg her er det godt å bo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...