Gå til innhold

Hjelp!!Regnskapsfører har ikke gjort det han skulle..

Anbefalte innlegg

Først har jeg mottatt 26000 kr i gebyr for ikke innlevert årsregnskap, noe han skulle ordne med i fjor. Har Mail korrespondanse hvor det står at alt er i orden etc.

Nå kommer enda et gebyr på 8000kr for ikke innlevert mva oppgaver. Hva gjør man i dette tilfelle?

Trenger råd!

Anonymous poster hash: 88f98...49d

Fortsetter under...

Sender regning til han med kopi av Mail hvor han bekrefter det er gjort.

Ber om kopi av betaling så fort det er betalt.

Bytt så regnskapsfører.

Nekter han å betale må du anmelde.

Anonymous poster hash: b47d6...c42

Først har jeg mottatt 26000 kr i gebyr for ikke innlevert årsregnskap, noe han skulle ordne med i fjor. Har Mail korrespondanse hvor det står at alt er i orden etc.

Nå kommer enda et gebyr på 8000kr for ikke innlevert mva oppgaver. Hva gjør man i dette tilfelle?

Trenger råd!

Men du må jo signere på regnskapet i altin så du burde fått med deg at det ikke var levert. Det samme med mva, du må følge opp dette selv. Det er dessverre ikke regnskapsførern som står ansvarlig da det er du som eier som har det fulle ansvaret. Jeg driver en bedrift med både regnskapsfører, og revisor og selvom jeg har delegert disse oppgavene til dem er det til syvende og sist mitt ansvar å forsikre meg om at det er gjort og levert.

Anonymous poster hash: aca54...ef1

Er de 8000 tilleggsavgift eller skjønnsfastsettelse? Hvis det er tilleggsavgift, kan du bare glemme å få staten til å slette kravet iallefall. Eneste måten å få pengene tilbake på, er å kreve dem fra regnskapsføreren.

Anonymous poster hash: 6207a...31d

hvis årsregnskapet ikke er signert burde det ikke ligge i Altinn fortsatt som ikke signert og sendt.Slik som mva oppgaver?

Vedr mva så skjønner jeg ikke helt, da det har vært null drift i selskapet hele perioden det gjelder for?

Trenger råd!

Men du må jo signere på regnskapet i altin så du burde fått med deg at det ikke var levert. Det samme med mva, du må følge opp dette selv. Det er dessverre ikke regnskapsførern som står ansvarlig da det er du som eier som har det fulle ansvaret. Jeg driver en bedrift med både regnskapsfører, og revisor og selvom jeg har delegert disse oppgavene til dem er det til syvende og sist mitt ansvar å forsikre meg om at det er gjort og levert.

Når man betaler regnskapsfører, regner man faktisk med at han gjør jobben sin. Jeg jobber som revisor. Hvis vi glemmer å sende inn årsregnskapet eller ligningsoppgavene, betaler vi selvfølgelig gebyret.

Men har du ikke fått purring på årsregnskapetHI? Vi forventer at kundene gir beskjed når purring kommer, og betaler ikke gebyr etter dette.

Leverer du bilagene og annen dokumentasjon til regnskapsfører i tide, sånn at han har hatt mulighet til å utarbeide årsregnskapet?

Anonymous poster hash: 78146...a5b

Annonse

hvis årsregnskapet ikke er signert burde det ikke ligge i Altinn fortsatt som ikke signert og sendt.Slik som mva oppgaver?

Vedr mva så skjønner jeg ikke helt, da det har vært null drift i selskapet hele perioden det gjelder for?

Det ligger ikke i altinn hvis det ikke er sendt til altinn.

Når det gjelder mva-oppgaver, så må det sendes null-oppgave hvis selskapet ikke har drift.

Trenger råd!

Når man betaler regnskapsfører, regner man faktisk med at han gjør jobben sin. Jeg jobber som revisor. Hvis vi glemmer å sende inn årsregnskapet eller ligningsoppgavene, betaler vi selvfølgelig gebyret.

Men har du ikke fått purring på årsregnskapetHI? Vi forventer at kundene gir beskjed når purring kommer, og betaler ikke gebyr etter dette.

Leverer du bilagene og annen dokumentasjon til regnskapsfører i tide, sånn at han har hatt mulighet til å utarbeide årsregnskapet?

Han har sendt årsregnskapet ++ til meg i fjor hvor han skriver at han har lagt inn det jeg trenger å signere i Altinn .da har han tydeligvis bare lagt inn noe. For jeg var inne å signerte.Derfor jeg lurte på om denne mailen jeg har kunne hjelpe meg noe , samt at jeg har jo en faktura hvor det står oppført årsregnskapet ?

Og for å legge til, så er ikke firma engang i mitt eie lenger.slik jeg ser utregning av gebyret, må jeg betale gebyrer for etter det ble solgt. Er det riktig da?

Og for å legge til, så er ikke firma engang i mitt eie lenger.slik jeg ser utregning av gebyret, må jeg betale gebyrer for etter det ble solgt. Er det riktig da?

Det er i hvert fall ikke ny eier som skal betale, da det skulle vært innsendt lenge før ny eier overtok.

Men jeg gjentar; Har du ikke fått purring?

Trenger råd!

Han har sendt årsregnskapet ++ til meg i fjor hvor han skriver at han har lagt inn det jeg trenger å signere i Altinn .da har han tydeligvis bare lagt inn noe. For jeg var inne å signerte.Derfor jeg lurte på om denne mailen jeg har kunne hjelpe meg noe , samt at jeg har jo en faktura hvor det står oppført årsregnskapet ?

Sendte det i fjor? Årsregnskapet skal være inne innen mai i år. Er du sikker på at det du ikke sendte inn i fjor er for 2013?

Anonymous poster hash: a8ac0...c08

Det gjelder 2013 regnskapet

Ok, da skjønner jeg. Men årsregnskapet skal også sendes inn med årsberetningen fra styret med noter til regnskapet. Dette kan uansett ikke regnskapsføreren gjøre alene med mindre han skulle forfalske styrets beretning.

Anonymous poster hash: a8ac0...c08

Annonse

Gud bedre så mange håpløse svar.

Årsregnskapet må sendes inn med signert balanse og årsberetning. (Jeg vil nesten anta at dette er signert, og at HI har sendt dette til regnskapsfører). Det er naturlig at regnskapsfører sender inn regnskapet, da det enkleste er at dette gjøres via årsoppgjørssystemet. Jeg har faktisk aldri vært borti at selskapet gjør dette selv. Regnskapsfører har i de fleste tilfeller myndighet til å signere på vegne av kundene, og hvis det er tilfelle bør det også gjøres.

Det er for øvrig rimelig dårlig at ikke regnskapsfører har et internt system der de kontrollerer at årsregnskapet for SAMTLIGE kunder er innsendt (og godkjent).

Hvorvidt du kan få dekket noe av dette fra regnskapsfører, avhenger blant annet av om du har fått purring på årsregnskapet, og når denne kom. Samt hva som står i kommunikasjonen mellom deg og regnskapsfører.

Hilsen revisor.

• 4 år senere...
7 minutter siden, Belanda skrev:

bruk Fiken

😂 Fiken er sikreste vei til å ruinere seg på gebyr og bøter. Det blir så mye feil og mangler med Fiken at det er skremmende at de får lov til å holde på med det amatørprogrammet sitt. 

Anonymkode: 99d38...d8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...