Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Hei, Vi har tenkt oss en uke på ferie til Dubai og har aldri vært der før. Er det trygt å reise dit som gravid? Jeg kommer til å være ca. 18-19 uker på vei når vi drar. Jeg vil gjerne ha reisetips hvis noen har og hotellanbefalinger Anonymous poster hash: b6b08...279
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Nei! Dubai er ikke noe trygt sted for kvinner, uavhengi av om de er gravide eller ikke. Skulle du bli voldtatt kan du ende opp flere år i fengsel. Sex utenfor ekteskapet er strengt forbudt uansett om det er frivillig eller ikke. Som gravid bør du være spessielt forsiktig hvis du ikke er gift. Sharialovene gjelder for turister også, selv om de ikke blir fulgt opp like strengt som for lokalbefolkningen. Dette er også et land som tillater grov utnyttelse av arbeidsinvandrere og menneskehandel. Ønsker du å støtte et slikt regime ved å legge igjen feriepengene dine der? Anonymous poster hash: d2a14...d53
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Hva? Det er det villeste jeg har hørt. Stemmer dette? Hvis dette stemmer, hvorfor i all verden selges det reiser dit da med seriøse aktører som ving, apollo, star-tour mm. Vi er jo gift vi, og mannen skal selvsagt være med, men mistet jo fullstendig lysten om dette stemmer. Anonymous poster hash: b6b08...279
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Enig med nr #2, hadde aldri satt mine bein i det landet. Støtter ikke terror, kvinneundertrykking/mishandling, utnyttelse av arbeidsinnvandrere og slaveri. Anonymous poster hash: 8ca70...82f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Er for meg helt rart at folk vil dit når det finnes så mange andre fine steder å dra til. Må være et av de siste stedene på jord jeg skulle besøkt. Anonymous poster hash: 0f323...a96
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Hva? Det er det villeste jeg har hørt. Stemmer dette? Hvis dette stemmer, hvorfor i all verden selges det reiser dit da med seriøse aktører som ving, apollo, star-tour mm. Vi er jo gift vi, og mannen skal selvsagt være med, men mistet jo fullstendig lysten om dette stemmer. Anonymous poster hash: b6b08...279 Ikke de beste kildene, men de jeg fikk først opp på et lite søk.: http://www.dagbladet.no/2013/07/18/nyheter/dubai/voldtekt/fengsel/28253662/ http://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/anmeldte-voldtekt-ble-selv-fengslet-i-dubai/a/586339/ http://www.sdu.dk/nyheder/nyviden/alle_artikler/2014/juli-august/maendudnyttesdubai Anonymous poster hash: d2a14...d53
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Jeg ville satt meg godt inn i reglene før jeg dro hvertfall! Det er ok å holde hender hvis man er gift, men man skal ikke kysse eller vise følelser. Noen steder må man dekke til skuldre og knær, andre steder ikke. På strendene som turistene bruker er det tillatt med bikini. De har sharialover, og jeg hadde aldri turt å reist dit. Anonymous poster hash: 3001a...c2f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Les deg litt opp på det! Det er veldig strengt, veldig undertrykkende og den minste feil kan gi deg problemer Anonymous poster hash: 7dbd2...b9a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #9 Skrevet 16. september 2015 Folk reiser dit pga. gull og glitter, men alt er tuftet på grusomhet, og jeg ville ALDRI ha reist ditt som kvinne. Kun nyrike idioter uten samvittighet drar dit. Jeg ler inni meg når folk flotter seg meg at de skal dit, for da viser de sine sanne farger. Anonymous poster hash: aa6f0...705
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #10 Skrevet 16. september 2015 Herregud, for noen idiotiske svar!! Har vært i Dubai, og det er en fantastisk by! Kjenner et 50-talls folk som har vært på ferie der og samtlige stortrivdes Kjenner også folk som bor der, null problem! Der er fantastisk god og billig mat! Taxi er nesten gratis. Masse å se og gjøre! Anonymous poster hash: bc8a8...05b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #11 Skrevet 16. september 2015 Vi skal også til Dubai. Reiser i slutten av oktober. Reise er allerede bestilt. Visste virkelig ikke at det var sånn der??!! Vi reiser to voksne og to barn. Anonymous poster hash: db18a...f13
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #12 Skrevet 16. september 2015 Forresten så anbefalte startour oss dubai på det sterkeste. Og de forsikret oss om at det ikke er farlig der.. Anonymous poster hash: db18a...f13
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #13 Skrevet 16. september 2015 Vi skal også til Dubai. Reiser i slutten av oktober. Reise er allerede bestilt. Visste virkelig ikke at det var sånn der??!! Vi reiser to voksne og to barn. Anonymous poster hash: db18a...f13 Dubai er topp for turister! Bare gle dere Desse som spyr eder og galle her har nok ikke satt sine bein i Dubai noen gang.... Anonymous poster hash: bc8a8...05b
Kakao1234 Skrevet 16. september 2015 #14 Skrevet 16. september 2015 Jeg har vært i Dubai, og hadde det kjempefint der! Jeg var riktignok ikke gravid. Tror ikke jeg hadde hatt store betenkeligheter med å reise dit som gravid. De har jo veldig høy standtard på hotell, restauranter osv. Men sett deg godt inn i skikk og bruk-reglene i landet, og undersøk på forhånd om reiseforsikringen din gjelder under graviditet (de gjør ofte ikke det). Dersom noe skulle skje, og du havner på sykehus, er det greit å være forsikret. Det jeg imidlertid ville vært litt skeptisk til er hvor varmt det er der når dere tenker å reise. Vi var i New York i forrige uke når jeg var 15 uker på vei, hadde 35 grader hele uka og det var et svettehelvete... :/ Min erfaring er at Dubai er flott, men at man må være klar over at det er en helt annen kultur. Og kaklunbacon er IKKE det samme som vanlig bacon.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #15 Skrevet 16. september 2015 For noen tullete svar. Dubai er et fint sted. Veldig trygt for turister, rent og pent og veldig lite kriminalitet. Ja, det er mye som ikke er bra med politikken i Dubai, men det er det med veldig mange land i verden. USA feks som fengsler folk på Guantanamo i årevis uten lov og dom. Og nei, du blir ikke kastet i fengsel av å leie mannen din eller for å gå i singlet. Anonymous poster hash: dff2e...412
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #16 Skrevet 16. september 2015 Har du instagram ?? Sjekk ingeridubai. Hun er norsk, og bor i Dubai.... Meg hun er gravid 😉 Anonymous poster hash: 035fb...dd3
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #17 Skrevet 17. september 2015 Vi skal også til Dubai. Reiser i slutten av oktober. Reise er allerede bestilt. Visste virkelig ikke at det var sånn der??!! Vi reiser to voksne og to barn. Anonymous poster hash: db18a...f13 Dubai er topp for turister! Bare gle dere Desse som spyr eder og galle her har nok ikke satt sine bein i Dubai noen gang.... Anonymous poster hash: bc8a8...05b At det er topp for turister forandrer ikke på at det er et udemokratisk land. Det styres etter de prinsippene som hyklerne her på DIB kommer trekkende med i alle flyktningdebattene, nemlig sharialovgivning. Hvis det er ok å dra dit som turist, aksepterer du altså å BETALE for å opprettholde et slikt system! For ikke å snakke om at det er et drittland hvor bl a indiske, bengalske og afrikanske gjestearbeidere utnyttes på slavekontrakter og praktisk talt er rettsløse. Blir de dengt opp av arbeidsgiver nytter det ikke å anmelde. Da mister de arbeidstillatelsen og må ut. Det var økonomisk boikott (inkludert turismeboikott, kulturell boikott m.m.) som til slutt satte kniven på Sør-Afrikas strupe. Men tilsvarende aksjoner mot Dubai og andre udemokratiske gulfstater vil vi ikke få så lenge naive mennesker tror deres egne handlinger er et privat valg. Anonymous poster hash: c28e7...0ef
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #18 Skrevet 17. september 2015 God tur, dersom du vil legge igjen pengene dine i et land som styres av sharialovgivning og blodharry bling-bling-hoteller. Jeg kommer ikke på et mindre usjarmerende sted å ferie! Anonymous poster hash: 7d3da...110
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #19 Skrevet 17. september 2015 Mer usjarmerende, for all del. Anonymous poster hash: 7d3da...110
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #20 Skrevet 17. september 2015 Dere som skal dit: Husk å sette dere GODT inn i skikk og bruk! Anonymous poster hash: 7dbd2...b9a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #21 Skrevet 17. september 2015 Vi skal også til Dubai. Reiser i slutten av oktober. Reise er allerede bestilt. Visste virkelig ikke at det var sånn der??!! Vi reiser to voksne og to barn. Anonymous poster hash: db18a...f13 Du visste ikke at Dubai var et strengt muslimsk land? Sett deg godt inn i skikk og bruk før du reiser! Anonymous poster hash: 7dbd2...b9a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #22 Skrevet 17. september 2015 Jo, jeg visste at det var et muslimsk land. Men det er også et turiststed. Var ikke klar over at det var så ille der mtp arbeidsforhold og at det kan være så farlig. Blir jo veldig betenkt. Grunnen til at det ble Dubai er at vi er bundet opp til å reise på et bestemt tidspunkt, og valgmulighetene var få ifht reoseplasser. Vi ønsker sol og varme og kommer til å holde oss mest inne på hotellets område. Anonymous poster hash: db18a...f13
siot Skrevet 17. september 2015 #23 Skrevet 17. september 2015 Jeg har bodd i Dubai selv :-) var gravid og fødte min sønn der nede. Null problem å være gravid der! Kontakt med gjerne på innboks hvis du lurer på noe :-)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #24 Skrevet 17. september 2015 Jo, jeg visste at det var et muslimsk land. Men det er også et turiststed. Var ikke klar over at det var så ille der mtp arbeidsforhold og at det kan være så farlig. Blir jo veldig betenkt. Grunnen til at det ble Dubai er at vi er bundet opp til å reise på et bestemt tidspunkt, og valgmulighetene var få ifht reoseplasser. Vi ønsker sol og varme og kommer til å holde oss mest inne på hotellets område. Anonymous poster hash: db18a...f13 Hjelpe meg, det er ikke farlig!! Mye tryggere i Dubai enn i Oslo! Og reiser du til Dubai så kan du IKKE sitte på hotellet altså! Du MÅ på Dubai Mall og du MÅ se på de dansende fontenene i Souk al Bahar (utenfor D. Mall). Dere må besøke Madinat, kjempesjarmerende sted (gammelt fort) med masse restauranter og mange markedsboder. Mall of the Emirates med innendørs skianlegg er jo artig The Palm er flott! Gullsouken er vel verdt et besøk. Marinaen er et flott område! Nei, gle deg du!! En kan si mye dritt om styresettet til Dubai, og det er selvsagt ikke bra i det hele tatt!! Men det er absolutt flere som bør feie for egen dør først.... Og selvsagt skal du respektere landet du besøker, det gjelder jo alle land. Knelangt skjørt og singlet går helt fint! Langt skjørt og tildekkede skuldre/hår dersom du besøker en moské. Offentlig sex er strengt forbudt! Det er det også andre steder (USA!), men regner med du klarer å holde deg i skinnet.. Anonymous poster hash: bc8a8...05b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå