Gå til innhold

Er det fy-fy å gi ritz-kjeks til 2-åring?

Anbefalte innlegg

Han har dårlig apetitt og er tydelig lei brød.. Han elsker imidlertid kjeksene mine, som står på nattbordet for å hindre morgenkvalme. Er ritz- kjeks fryktelig usunt? Tenker det kanskje er mye salt..

Anonymous poster hash: 8b398...640

Fortsetter under...

Det er ikke akkurat sunt, men så lenge det ikke gis hver dag så er det vel ikke fy-fy heller. Er litt mye salt, men det blir jo ikke så mye av et par kjeks. Du trenger jo ikke gi ham hele pakken. ;)

Anonymous poster hash: 28210...9af
Gjest Syltebærtyttetøy

I nye og ne er det meste greit ;)

Men hva med litt tapasmat? Trenger jo ikke være det mest avanserte, men unga mine fikk det da de var småspiste og lei brød. (Skjønner forsåvidt godt at de blir lei brød, det hadde jeg blitt i lengden også). Det er jo ikke sikkert det funker på din, men mine spiste i hvertfall litt om jeg kuttet opp grønnsaker og oster i biter slik at de kunne plukke og spise selv. Lagde aioli og hadde brødbiter ved siden av, da spiste de faktisk en hel del :)

Som snacks av og til er det helt ok, men som frokost er det et uholdbart alternativ. Det er overhodet ingen næring, kun masse salt, usunt fett og hvitt mel. Det er faktisk sunnere med loff m syltetøy😉

Anonymous poster hash: 22178...73d

Annonse

Ikke som erstatning til vanlig mat, da ville jeg nok heller funnet en annen løsning, men som en liten snack av og til, går det greit, bare husk, mye alt, så det holder med et par :)

Anonymous poster hash: 9086d...821

Det syke med Ritz er at det faktisk ikke er salte kjeks- selv om det smaker slik. Sukker er hovedingrediens nummer en!

Anonymous poster hash: 0735e...51e

Det stemmer ikke. Riktignok er kjeksene noen voldsomme kaloribumber og langt fra sunne, men hovedingrediensen er ikke sukker. Pukkerinholdet er ikke på mer enn ca 6%.

Anonymous poster hash: 46a56...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...