Gå til innhold

Melkefri krem til bløtkake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen forslag?

Helst en som kan kombineres med smørkrem siden planen er å ha den utenpå kaken :)

Skrevet

Skal lage en gluten- og melkefri kake til en 80 års dag :)

Skrevet

Jeg har ikke særlig god erfaring med melkefri krem, de jeg har prøvd klapper fort sammen og blir lite delikate. Er det et alternativ å fylle kaka med frukt/bær/syltetøy/smørkrem, melkefri vaniljekrem mm. Og trekke kaka med mmf eller marsipanlokk?

Anonymous poster hash: dfdf7...c7c

Skrevet

Smørkrem inni blir rett og slett for mye :/

Skal trekke den med smørkrem, så det er ikke så farlig om fyllet blir litt flytende (alternativt blande i litt gelatinpulver i kremen inni)

Hvilken av de melke frie har du prøvd Anonym c7c

----

Har prøvd alpro sine, synes ikke de er så gode....

Skrevet

Noen andre forslag?

Skrevet

Jeg bruker alltid laktosefri kremfløte til kremkaker, og det funker som bare det! Ingen forskjell fra vanlig.

Anonymous poster hash: ba98d...91e

Skrevet

Jeg bruker alltid laktosefri kremfløte til kremkaker, og det funker som bare det! Ingen forskjell fra vanlig.

Laktosefri er ikke melkefri!!

Skrevet

Da tror jeg du må lese deg opp litt. Flotters for de som ikke tåler laktose, men ikke si til de med melkeallergi at den er melkefri! Da hadde det vært krise for 6 åringen her 😕

Anonymous poster hash: 8d3ba...72c

Skrevet

Soyakrem fungerer fint her.

Anonymous poster hash: 4aed2...9b7

Skrevet

http://lindastuhaug.blogg.no/1397198701_11042014.html

Eller google bringebærmousse uten melk for flere forslag. Veldig vanlig å fylle kaker med bærmousse :)

Anonymous poster hash: 56dba...0e7

Takk for tipset, det skal jeg prøve :)

Har du prøvd den du linket til? Smaker den mye kokos?

Skrevet

Bruker det selv til vanlig, men nå skal jeg lage en kake helt uten melk ;)

Skrevet

Jeg bruker en som er havrebasert fra oatly. Synes de er mildest på smak. Det er ingen av de melkefrie vispekremene som blir like stive som kremfløte dessverre. Men denne er etter min erfaring mest anvendelig. Viktig at den er kald.

Skrevet

Jeg bruker en som er havrebasert fra oatly. Synes de er mildest på smak. Det er ingen av de melkefrie vispekremene som blir like stive som kremfløte dessverre. Men denne er etter min erfaring mest anvendelig. Viktig at den er kald.

Skal legge en kant med smørkrem for å holde innholdet mer på plass og eventuelt blande det med frukt/bær hvis det er litt flytende, slik som de soyakremene er. 

Sto og så på den her om dagen og vurderte den, men har dårlig erfaring med de som er havrebasert. Synes de smaker mel :/

*Er bitte litt vanskelig inni mellom*

Skrevet

Erlet er vel det som brukes mest til kake av de som ikke tåler melk. Ellers er den soyakremen med bilde av jordbær på ikke så verst på smak.

Skrevet

Men det beste resultatet får du nok ved å bake en annen kake 😁 om du kan såklart.. Mye enklere med melkefri sjokoladekrem, for eksempel

Skrevet

Ble den mussen som ble linket til lengre opp ;)

Satser på at kaken blir god :)

Takk for tips og svar :) Nå skal det bakes ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...