Gå til innhold

Spotting 8 og 9 dpo, har du opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Da er det min andre syklus, ut av tre sykluser siden juli, at jeg spotter litt rundt 8-9 dpo. Dette har ikke vært vanlig for meg tidligere, som jeg kan huske i hvert fall. Det er blekt rødt (ikke rosa), men kommer kun på papir og ikke i trusa. Har menskramper.

Jeg vet spotting kan være grunnet lav progesteronproduksjon, men jeg har høy temperatur på 37 grader siden 5 dpo (også i dag, 9 dpo). Jeg måler rektalt hver morgen til samme tid. Min temperatur før eggløsning var 36.2 og dagen etter eggløsning 36.5. God tempstigning har jeg forstått indikerer god progesteronproduksjon, siden dette er et varmende hormon. Jeg er ikke syk eller har virusinfeksjon, så jeg trodde virkelig at kroppen faktisk var i rute her?

Det kan også være grunnet endemotrise, men jeg hadde en gynekologisk undersøkelse med ultralyd i april og da hadde jeg ingen cyster.

Jeg tror ikke det er festeblødning heller, siden dette skjedde i juli og da var jeg definitivt ikke gravid (jeg testet flere ganger før IKM). Ble gravid i august, men mistet tidlig. Dette er min første syklus etter SA, som har vært rimelig normalt bortsett fra at eggløsningen kom noen dager forsinket. Jeg har ett barn fra før av som satt i pp2.

Vet ingen kan fortelle meg hva det kommer av, og jeg skal til gynekolog neste uke (og ta blant annet ultralyd), men lurer på om noen har erfaring med denne type spotting når tilsynelatende alt virker ok med kropp og fertilitet?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...