Gå til innhold

Skalltøy til barnehagebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med bruk av skalljakke og -bukse til barnehagebarn?

Vurderer å kjøpe det til mine tvillinggutter på 5 år.

Anonymous poster hash: baaa9...b3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mine tre aktive unger (7, 4 og 1.5) bruker bare skalltøy vår, sommer og høst. Det holder tett, puster og er mye mer behagelig enn gummiregntøy. Vi har prøvd litt forskjellig, og er mest fornøyd med Polarn O. Pyret. Det har høy vannsøyle, god passform og er slitesterkt nok til at det meste kan gå i arv minst en gang.

Isbjörn er også supert, men veldig dyrt. Reimatec er bra, men jeg synes det har dårligere slitestyrke enn PoP. HH Tech er ok så lenge det er helt, men spesielt buksene får fort mange hull langs sømmene, i tillegg er det borrelås i stedet for strikk nederst på ermene.

Endret av Slaskepott
Skrevet

Skaltøy? Bruker ikke de fleste det? Parkerer er skalltøy

Anonymous poster hash: 0b0c1...b98

Skrevet

Om du mener tøy for høst og vår bruk så har jeg bestandig hatt 2 delt med god vannsøyle som er vanntett ( pop sitt er supert) det er fint på dager som er litt kalde men ikke vinterdress kalde ☺ og supert på tur da er det bare og ta av jakken om man blir varm ☺

Skrevet

Tenkte som alternativ til regntøy.

Skrevet

Bruker alltid skalltøy.

Regntøy blir kun brukt på dager med ekstremt mye regn (og de dagene kan man vel egentlig tellende to hender). Vi er veldig fornøyd med Bergans og Troll.

Anonymous poster hash: fe7ec...f95

Skrevet

God erfaring med POP sitt todelte skalltøy :)

Har ikke vinterdress, bruker ullflecce under skalltøyet så det brukes hele året. Har bare oljebukse og sydvest i tillegg.

Anonymous poster hash: 8c582...ff8
Skrevet

Jeg bruker skalldress til datteren min på tre hele året. Hun blir for varm til høst/vår-dress og om vinteren bruker vi to lag ull under. Bor på Vestlandet så vanntett er viktigere enn kuldebeskyttelse.

Skrevet

Takk for svar!

Bestiller todelt sett til dem i kveld.

Skrevet

Vi har alltid hatt regntøy i barnehagen og skalltøy hjemme. I barnehagen ble det ofte mye sitting på bakken osv. og det ble svært grisete. Litt tyngre å vaske og impr. stadig vekk.

Nå som vi har skolebarn kjører vi begge deler fremdeles. For oss som er mye ute, så er det greit med et skift.

regner det i bøtter er det vel egentlig bare regntøy som holder helt "vann".

Jeg er ute flere timer hver dag......

Anonymous poster hash: ec1a5...52c
Skrevet

Jeg bruker skalldress til datteren min på tre hele året. Hun blir for varm til høst/vår-dress og om vinteren bruker vi to lag ull under. Bor på Vestlandet så vanntett er viktigere enn kuldebeskyttelse.

Vår- og høstferien går da under betegnelsen skalltøy :)

Anonymous poster hash: fe7ec...f95

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi bruker kakx fra kappahl. Veldig bra! Blir aldri våte. Har vinterdress i samme merke, vannet bare preller av og det er god passform

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...