Gå til innhold

Dere som har gått igjennom en abort.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mensen på tirsdag (ordentlig på onsdag) etter jeg mistet (SA/MA) i august. Blødde i ca 5 dager når jeg mistet. Var 7 uker på vei men foster målte bare 4-5 uker.

Normalt har jeg alltid hatt mensen i 5 dager. Aldri hatt verken mer eller mindre, men her sitter jeg enda med mensen og ser ikke ut som det blir å stoppe med det første. I morgen er det 7-8 dager siden det startet. Fikk dere også en mye lengre mens etter en abort? Har også blødd usedvanlig mye (ekstremt også) og selv om jeg er vant til det så har det vært skremmende denne måneden. Kan dette også være en grunn til det?

Fortsetter under...

Har hatt to spontanaborter i år, en i 12. Uke og en i 16. Uke. De har både vært MYE heftigere enn vanlig, og vart lengre enn vanlig (pleier å ha mens i 4-5 dager, første etter sa varte i ca en uke). Jeg var igjennom utskrapning begge gangene, og i informasjonspapirene fra sykehuset står det at det er helt vanlig med både lengre og heftigere mens første mnd etter SA. Står ikke noe om hvorfor da.

Jeg har hatt 5 sa. Å hver gang har mens 1 og 2 vært kjempe mye kraftigere en vanlig. Både blodmengde og varighet. Er helt normalt. Fått eggløsning på tiden, å har flere ganger blitt svært fort gravid igjen. Ikke bekymre deg. Tenk at livmora må får en skikkelig god rens, å er klar for å ta imot et nytt befruktet egg ;-)

Min syklus har "alltid" vært på 28-29 dager. Etter første SA ble jeg gravid etter en mens, og så mistet jeg igjen. Etter siste SA har jeg plutselig en syklus på 23-24 dager, og jeg er nå i pp4... Har ikke testet etter EL, så denne måneden satser vi på hyppige aksjer :)

Annonse

Hvordan ble det med EL for dere etterpå? Kom den to uker etter mens som normalt? Er så redd for at hele syklusen min skal bli ødelagt nå :(

Jeg hadde uregelmessig syklus lenge etterpå. Eggløsning kom som forventet(i forhold til 28 dagers syklus), men mensen kom altfor kort tid etter eggløsning(8-10 dager).

Tok 5 mnd før jeg ble gravid igjen

Anonymous poster hash: 4310e...44d

Huff, håper min retter seg fort opp! Men har vært en helt forferdelig uke. Har nesten vært på do hele uken for å unngå å blø over alt. Jeg har blødd så utrolig masse, tilogmed samboer trodde jeg satt å tisset men det var det altså ikke.... 

Fikk ihvertfall gått igjennom lapraskopien min (endometriose) og har fått fjernet både syster, bukhinne og væske i buk - så håper kanskje dette også hjalp litt! 

Nå er vi nemlig i pp11, og jeg kjenner at jeg er "lei" denne prøvingen! Håper en liten vil sitte nå <3

Det er så utroligt kjipt når ma ødelegger syklusen de første månedene, for man vil jo prøve igjen fortest mulig. Vær forberedt på at det kan ta litt til. Forrige mnd 2pp etter ma, fikk jeg mensen syklusdag 19....blir ikke baby av sånt. Lutealfase på 8 dager.... Nå er det 3 PP etter ma og 14 PP siden oppstart. Rimelig desperat jeg og :-( håper det går nå med hjelp fra hausken ;-)

Er det noe som naturlig kan hjelpe lutealfasen for å vare litt lenger? Kjerringråd er greit å prøve! :)

Jeg tok b6-vitamintilskudd og drakk grapefruktjuice og rooibosh-te den gangen jeg ble gravid. Hadde ikke veldig kort lutealfase, men på grensen. Er ikke sikker på om dette var det søm gjorde utslaget altså :) verdt et forsøk!

Vel, skader ikke å prøve! Blir innkjøp av rooibosh-te og grapefruktjuice i morgen da :) 

Noen mal på når og hvor lenge man bude drikke dette?

Vit B6 og B12 samt Vitex har jeg brukt å ta mot kort lutealfase. Det har funket hver gang for meg, men tar gjerne noen mnd før man merker full effekt.

Har aldri hørt at grapefruktjuice skal hjelpe på syklusen (kun lage bedre forhold i skjeden.)

Annonse

Vel, skader ikke å prøve! Blir innkjøp av rooibosh-te og grapefruktjuice i morgen da :)

Noen mal på når og hvor lenge man bude drikke dette?

Vit B6 og B12 samt Vitex har jeg brukt å ta mot kort lutealfase. Det har funket hver gang for meg, men tar gjerne noen mnd før man merker full effekt.

Har aldri hørt at grapefruktjuice skal hjelpe på syklusen (kun lage bedre forhold i skjeden.)

Nei, deg var vel b6 jeg egentlig siktet til. Grapefrukt og rooibosh er mest for å ha triveligere forhold, som også kan hjelpe på :)

Eg e i samma båt som deg Mingemaura... Då e me hvertfall to sammen om det ;-) SA 19.aug. 8uker på vei. Fekk mensen på tirsdag nå. Først litt spotting tirsdag og litt mer på onsdag, så blør eg IDAG nåke heilt heilt extremt... Sette meg opp i uke 42 eg...at forventa TR er tirsdag13.okt...så får me kryssa fingrane ;-)

Her hadde jeg SA den 7 august, fikk mensen igjen den 11 september og venter nå neste mens 9 oktober! Håper bare EL kommer mår den skal :) sambo leverer nemlig inn sædprøve på mandag så håper på svar før EL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...