Gå til innhold

utstyr - barnehage

Linkii87

Anbefalte innlegg

Mini begynner i bhg i vinter. Jeg har ikke noe utstyr siden dette er første mann. Kjenner jeg gruer meg til den store utgiften. Hvor mye penger burde jeg settte av? :) Jeg vil ha ordentlig ting som holder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger kun nisteboks, sekk, regnjakke/bukse el regndress, vinterdress, støvler, vintersko, lue, votter og ullklær. Mye kan kjøpes brukt eller på salg :)

Anonymous poster hash: 3c761...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullklær, nisteboks og sekk er også fint å ønske til jul/bursdag. Er egentlig ikke sikkert de trenger sekk heller første året, men det er ofte fryktelig stas å ha en egen sekk. ;)

Vanskelig å si en sum, men mye kan man finne på salg og brukt, som hun over sa. Barnas hus og babyshop har ofte mye tilbud i advent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også ta kontakt med barnehagen, de kommer ofte med tips om hva du trenger og hva som er lurt å ha! Min lille ble ett år i juli, og startet i barnehagen i august. Der sa de blant annet at støvler er unødvendig i starten og at regntøy ikke er ønskelig da det fort blir klamt. De mener at en god utedress som er vannavstøtende (som oftest vanntett) er mye bedre enn regntøy, og ofte bedre.

Ellers er hjemmestrikket ulltøy å anbefale, særlig ullsokker!

Anonymous poster hash: af25d...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...