Gå til innhold

Hvordan lære en 4 mnd baby sove uten å vugge

Anbefalte innlegg

... i armene mine? Jeg begynner å bli temmelig sliten og lei av å vugge han alltid i armene mine før han skal sove?

Og jeg må la barnet sove en halv time i armene mine for at han ikke skal våkne når jeg legger han i senga si.

Og han våkner også alltid to-tre ganger i løpet av natta for å få melk.

Hvordan gjør dere det? Trenger all tips jeg kan få. Og hvilken klokke slett er det beste å legge barnet? Han sover til forskjellige tider hver kveld.

Han er blitt så tung at det blir tung for mine armer å vugge han hele tiden.

Men klarer heller ikke å bare legge han i senga når han gråter å forvente at han skal sovne av seg selv.

Anonymous poster hash: 236f6...7ff

Fortsetter under...

Foreslår at du prøver å få en viss rytme.

Det er jo ikke slik at det lar seg gjøre på en dag bestandig. Men sett av ei uke eller to til innkjøringen.

Faste tider til kveldsstell hver dag. Slavisk like kvelder. Bad, smøring (?) og kos. Ikke noen tulling eller herjinger etter dette klokkeslett.

Har han begynt med fast føde, så ta det før stell. Så slipper du ekstra vask.

Så er det amming/flaske på sengekanten før du legger han i senga.

Her har alle hatt en koseklut og smokk, og kosekluten legges inntil kinnet eller nesa.

Si god natt, syng eller hva dere pleier og gå utenfor døra.

Blir det gråting, så går du tilbake. Jeg er IKKE for gråtekurer. Klarer ikke høre ungene gråte.

Dersom det er mørkt i rommet kan du jo skaffe en nattlampe med svakt lys. Vi har en liten måne - batteridrevet på sengen som slukker etter 30 min.

Ta opp og trøst om han gråter. Da blir han trygg på at du er der uansett.

Anonymous poster hash: eba35...a0f

Trykket visst på publiserknapoen...

At han spiser 2-3 ganger pr natt er helt normalt. Det gjør også min. Men på 2. Eller 3. runde tar jeg babyen i min seng. Da er jeg så trøtt at jeg ikke orker stå opp mer.

Slitsomt det også, men får iallfall hvilt meg😉

Anonymous poster hash: eba35...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...