Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Ingen erfaring med bæring, men hvordan er det å ha litt "fart" når man bærer? Feks en rask trimtur i naturen. Kan jo ikke gå med vogn da. Og hva skal jeg velge for at babyen skal sitte stabilt? Sjal? Baby Bjørn? Manduca? Noen som er drevne på området som Jan gi meg noen tips? Anonymous poster hash: 7140b...8e5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Manduca, ergo, beco, mei-tai. Alt annet enn baby-Bjørn fungerer utmerket! Likte best mei-tai med sjalstropper da ungane var nyfødt til ca 5 mnd. Etter det sverget jeg til manduca Anonymous poster hash: 20ffd...e73
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Og... BB kan ikke brukes på ryggen, det gjør det vanskelig å gå i fjellet synes jeg. Anonymous poster hash: 20ffd...e73
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #4 Skrevet 13. september 2015 Jeg dytter og håper på flere med erfaring... Anonymous poster hash: 7140b...8e5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #5 Skrevet 13. september 2015 Hvor gammel er barnet? Jeg har brukt ergobaby mye. Å gå raskt å bli svett var ikke ok for babye ble veldig klam av min kroppsvarme. Nå er hun ti måneder og vi har kjøpt bergans bæremeis. Hun går fort lei da så det blir en times tur bare. De sa i sportsbuikken at det var lurt å avslutte turen før hun ble lei hvis ikke ville hun bli sur bare hun så meisen etterhvert. Planen er fottur i marka neste sommer. Men da blir det på hennes premisser. La henne gå når hun vil og pauser ofte. Å "trene" med barn på mage eller rygg er ikke noe jeg personlig anbefaler ut fra egen erfaring. Anonymous poster hash: 7746c...c95
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #6 Skrevet 13. september 2015 Er 4 mnd. Med min kondisjon er en kjapp spasertur sikkert nok til å begynne med😉 Anonymous poster hash: 7140b...8e5
Ikkesåallerværst Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 Jeg brukte manduca på ryggen fra han var tre måneder. Hvis du går i terreng og går fort vil du jo få treningsutbytte, særlig med de ekstra kiloene på ryggen .
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 Har gått utallige turer på Bergens byfjell med baby på ryggen i permisjonen. Brukte ergo-baby. Gikk rolig og kontrollert nedover for å ha kontroll så jeg ikke snubla eller falt. Å bære i sele på rygg er mye enklere og mer komfortabelt enn å bære i meis. Du lærer deg fort å svippe småen på ryggen og å dra på veldig lite av stelleveskas innhold. Spar meisa til det er vått/glatt/stor fare for å falle, da er brodder og meis tryggere. Anonymous poster hash: c8906...a9b
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #9 Skrevet 13. september 2015 trenger ikke ta babyen med på trening,den kan være hos faren Anonymous poster hash: b7160...d7b
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #10 Skrevet 13. september 2015 trenger ikke ta babyen med på trening,den kan være hos faren Anonymous poster hash: b7160...d7b Tenkte da å bruke noe av dagen aleina heime på å komme meg ut. Anonymous poster hash: 7140b...8e5
Appelsinpiken Skrevet 13. september 2015 #11 Skrevet 13. september 2015 Gikk mye på fjelltur med babyen i ergobaby. Helt fra hn var et par uker gammel
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #12 Skrevet 13. september 2015 Går mye ute med småtten på 4mnd. Har en ergobaby 360 sele og en boba 3G. Liker bobaen best på kroppen, men enn så lenge sitter gutten best i ergobabyen. Babybjørn (den klassiske i alle fall) egner seg dårlig fordi barna ikke sitter ergonomisk. Innendørs går det mest i sjal. Anonymous poster hash: 78d01...6d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå