Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #26 Skrevet 13. september 2015 Jeg synes din huseier høres litt for snokete ut og har total mangel på empat! De har kanskje aldri vært langt nede med omsorg for et barn alene? Nei, hadde ikke følt at jeg kunne bodd der mer og antagelig kikket etter noe nytt om det er mulig. Når det er sagt må jeg bare fortelle deg at slik du beskriver leiligheten er det også hos oss. Jeg sliter med tilbakevendende depresjon, men går nå et treårig utdanningsløp med mye praksis. De siste årene har jeg derfor tatt det som MÅ tas, men jeg vasker ikke bad eller gulvet før det kommer besøk. Ingen dør av rot og for meg er det livsviktig å tilpasse hva jeg gjør og hvor stor belastning jeg tar på meg. Så du er ikke alene om å ikke vaske badet hver tredje dag Anonymous poster hash: b755c...fd3 Du er klar over at du ikke akkurat blir i bedre humør hvis du omgir deg med rot og skitt? Et rotete hjem bidrar ikke til å roe et allerede kaotisk hode som en depresjon ofte innebærer.Anonymous poster hash: 088db...6f8 Vet du noe om depresjon? Har du kjent på nederlagsfølelsen når du må bruke alle dine krefter på å reise deg opp fra sofaen for å lage mat eller å gi barna det nødvendigste? Hadde jeg vært "frisk" hadde jeg heller ikke måttet velge hva jeg skulle bruke mine krefter på. For et nedlatende svar... Anonymous poster hash: b755c...fd3 Hvorfor snakker dere om depresjon? hi nevner jo ikke noe om depresjon. Hun er sykmeldt for vitaminmangel Anonymous poster hash: 0789a...788 Vitaminmangel gir ofte biokjemisk depresjon. Men jeg er enig i at du til en annen gang må ordne med vaskehjelp dersom du ikke har krefter til å ta det selv HI. En kort periode med mindre husarbeid går nok bra, men barn har krav på et noenlunde rent og ryddig hjem. Anonymous poster hash: 30eb3...d2f
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #27 Skrevet 13. september 2015 Jeg synes din huseier høres litt for snokete ut og har total mangel på empat! De har kanskje aldri vært langt nede med omsorg for et barn alene? Nei, hadde ikke følt at jeg kunne bodd der mer og antagelig kikket etter noe nytt om det er mulig. Når det er sagt må jeg bare fortelle deg at slik du beskriver leiligheten er det også hos oss. Jeg sliter med tilbakevendende depresjon, men går nå et treårig utdanningsløp med mye praksis. De siste årene har jeg derfor tatt det som MÅ tas, men jeg vasker ikke bad eller gulvet før det kommer besøk. Ingen dør av rot og for meg er det livsviktig å tilpasse hva jeg gjør og hvor stor belastning jeg tar på meg. Så du er ikke alene om å ikke vaske badet hver tredje dag Anonymous poster hash: b755c...fd3 Du er klar over at du ikke akkurat blir i bedre humør hvis du omgir deg med rot og skitt? Et rotete hjem bidrar ikke til å roe et allerede kaotisk hode som en depresjon ofte innebærer.Anonymous poster hash: 088db...6f8 Vet du noe om depresjon? Har du kjent på nederlagsfølelsen når du må bruke alle dine krefter på å reise deg opp fra sofaen for å lage mat eller å gi barna det nødvendigste? Hadde jeg vært "frisk" hadde jeg heller ikke måttet velge hva jeg skulle bruke mine krefter på. For et nedlatende svar... Anonymous poster hash: b755c...fd3 Ja jeg vet mye om det som en pasient da jeg til tider har vært sykemeldt pga det. Og min egen erfaring (og utsagn fra min psykolog), så er ikke et skittent og rotete hus et godt bidrag i forhold til å gjenvinne kontrollen over sine egne tanker og følelser. Når jeg ikke klarte å holde huset iorden selv så hjalp min familie meg eller jeg betalte for vaskehjelp, og det var meget bra investerte penger til tross for at jeg hadde lite på den tiden. Anonymous poster hash: 088db...6f8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #28 Skrevet 13. september 2015 Jeg sjønner husleier godt. Jeg hadde også reagert på slikt rot. Kasser og poser strødd over hele huset, samt et bomba bad og bod. Nei, slutt med unnskyldninger. Begynn å rydd. Høres ut som du må kaste mye. Start der. Anonymous poster hash: 7e3e0...c05
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #29 Skrevet 13. september 2015 Vi sa ingenting på rotet til leieboer. Men når vi måtte inn pga strømmen gikk når han var borte måtte vi gi beskjed. Det var tallerker med matrester, søppel som luktet, kafferinger overalt, sølt kaffe nedover en vegg, tobakk på gulvet og på badet osv. Et skikkelig gris! Ødela leiligheten. Det rotet du har hadde jeg ikke brydd meg med å si noe om selv om jeg hadde kanskje tenkt mitt altså. Anonymous poster hash: 5e60f...187
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #30 Skrevet 13. september 2015 Liten oppdatering: Jeg sende huseier en melding idag hvor jeg sa at jeg ble frustrert og lei meg igår da han sa at hele huset så ut som ett dass og lurte pent om han kunne komme hjem til oss idag å forklare meg spesifikt hva han mener. Det viste seg at det han hadde reagert på var badet og delvis kjøkkenet (på kjøkkenet var det skittent kjøkkenutstyr, kopper og kar + et par fat med appelsinskall og halvspiste brødskiver etter 1 døgns bruk som jeg ikke husket å ordne opp i før vi dro bort, ellers var det helt strøkent) Greit nok, jeg burde ha ordnet badet forlengst men å kalle det for at hele huset ser ut som ett dass var sterkt overdrevent. Men så oppdaget jeg noe ubehagelig, den ene skuffen på komoden på stua var skjev og sto litt åpen (den låser seg slik når den har blitt åpnet fordi sporet er ødelagt) Den var absolutt ikke åpen når vi dro, og ingen har åpnet den etter vi kom hjem heller. Så huseier har faktisk snoket i skuffer og skap han da, for jeg tviler på at akkurat den ene skuffen er det eneste han har åpnet Jeg satt minst et kvarter på armlenet på sofaen i halvsjokk, og med en følelse av at mitt hjem ikke føltes som et hjem lengre(følte jeg ikke kunne sitte på min vandte plass). Har kommet over sjokket nå etter jeg ringte min eks som er far til mitt barn og fortalte hele saken. Anonymous poster hash: f168a...7d5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #31 Skrevet 13. september 2015 Du virker veldig uselvstendig og ansvarsfraskrivende, HI. Jeg hadde også blitt sur om noen behandlet min eiendom som dritt. At det står masse ting, matrester og søppel, pluss manglende vasking, kan jo gi skader på leiligheten. Hva om utleier ikke har snoket i tingene? Skal du beskylde han for dette? Nei, vask heller og gjør det pent. Barnet kan sikkert hjelpe til Anonymous poster hash: b7756...a8b
Hjertefru Skrevet 13. september 2015 #32 Skrevet 13. september 2015 Liten oppdatering:Jeg sende huseier en melding idag hvor jeg sa at jeg ble frustrert og lei meg igår da han sa at hele huset så ut som ett dass og lurte pent om han kunne komme hjem til oss idag å forklare meg spesifikt hva han mener. Det viste seg at det han hadde reagert på var badet og delvis kjøkkenet (på kjøkkenet var det skittent kjøkkenutstyr, kopper og kar + et par fat med appelsinskall og halvspiste brødskiver etter 1 døgns bruk som jeg ikke husket å ordne opp i før vi dro bort, ellers var det helt strøkent)Greit nok, jeg burde ha ordnet badet forlengst men å kalle det for at hele huset ser ut som ett dass var sterkt overdrevent. Men så oppdaget jeg noe ubehagelig, den ene skuffen på komoden på stua var skjev og sto litt åpen (den låser seg slik når den har blitt åpnet fordi sporet er ødelagt) Den var absolutt ikke åpen når vi dro, og ingen har åpnet den etter vi kom hjem heller. Så huseier har faktisk snoket i skuffer og skap han da, for jeg tviler på at akkurat den ene skuffen er det eneste han har åpnet Jeg satt minst et kvarter på armlenet på sofaen i halvsjokk, og med en følelse av at mitt hjem ikke føltes som et hjem lengre(følte jeg ikke kunne sitte på min vandte plass). Har kommet over sjokket nå etter jeg ringte min eks som er far til mitt barn og fortalte hele saken. Anonymous poster hash: f168a...7d5 Absolutt ikke greit gjort. Han har invadert ditt privatliv, og jeg skjønner at du føler som du gjør. Konfronter ham, si at du har tatt ham i å snoke i skuffene dine. Samtidig gir du klar beskjed om at hvis det gjentar seg blir det politianmeldelse.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #33 Skrevet 13. september 2015 Ok......Overdriver du ikke veldig her nå? Og hva har eksen med det å gjøre? Anonymous poster hash: a898d...8be
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #34 Skrevet 13. september 2015 Du virker veldig uselvstendig og ansvarsfraskrivende, HI. Jeg hadde også blitt sur om noen behandlet min eiendom som dritt. At det står masse ting, matrester og søppel, pluss manglende vasking, kan jo gi skader på leiligheten. Hva om utleier ikke har snoket i tingene? Skal du beskylde han for dette? Nei, vask heller og gjør det pent. Barnet kan sikkert hjelpe til Anonymous poster hash: b7756...a8b Badet og boden ved siden av ser forferdelig ut, det vet jeg jo. Men hvis du har fulgt med litt så sier jeg litt lengre opp at stort sett alt av rotet er borte, jeg har jobbet på som en helt siden jeg fikk energien tilbake så alle poser og så å si alt annet unødvendig rot er lagt på plass. Jeg bare nevnte hvordan det har vært, så det sto ikke ett 20 talls poser og dill å dall her og der da huseieren var her. Som sagt kun badet og det lille som var på kjøkkenet han reagerte på, sånn ellers så det greit ut sa han. Anonymous poster hash: f168a...7d5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #35 Skrevet 13. september 2015 Ok......Overdriver du ikke veldig her nå? Og hva har eksen med det å gjøre? Anonymous poster hash: a898d...8be Nei, jeg overdriver absolutt ikke. Og eksen er den jeg snakker med alt om, han har ingenting med det å gjøre men jeg trengte noen å snakke med. Anonymous poster hash: f168a...7d5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #36 Skrevet 13. september 2015 Liten oppdatering:Jeg sende huseier en melding idag hvor jeg sa at jeg ble frustrert og lei meg igår da han sa at hele huset så ut som ett dass og lurte pent om han kunne komme hjem til oss idag å forklare meg spesifikt hva han mener. Det viste seg at det han hadde reagert på var badet og delvis kjøkkenet (på kjøkkenet var det skittent kjøkkenutstyr, kopper og kar + et par fat med appelsinskall og halvspiste brødskiver etter 1 døgns bruk som jeg ikke husket å ordne opp i før vi dro bort, ellers var det helt strøkent)Greit nok, jeg burde ha ordnet badet forlengst men å kalle det for at hele huset ser ut som ett dass var sterkt overdrevent. Men så oppdaget jeg noe ubehagelig, den ene skuffen på komoden på stua var skjev og sto litt åpen (den låser seg slik når den har blitt åpnet fordi sporet er ødelagt) Den var absolutt ikke åpen når vi dro, og ingen har åpnet den etter vi kom hjem heller. Så huseier har faktisk snoket i skuffer og skap han da, for jeg tviler på at akkurat den ene skuffen er det eneste han har åpnet Jeg satt minst et kvarter på armlenet på sofaen i halvsjokk, og med en følelse av at mitt hjem ikke føltes som et hjem lengre(følte jeg ikke kunne sitte på min vandte plass). Har kommet over sjokket nå etter jeg ringte min eks som er far til mitt barn og fortalte hele saken. Anonymous poster hash: f168a...7d5 Absolutt ikke greit gjort. Han har invadert ditt privatliv, og jeg skjønner at du føler som du gjør. Konfronter ham, si at du har tatt ham i å snoke i skuffene dine. Samtidig gir du klar beskjed om at hvis det gjentar seg blir det politianmeldelse. Takk for støtte. Selv om jeg er 100% sikker på at han har snoket, så tenkte jeg at jeg skulle la det ligge for denne gang. Anonymous poster hash: f168a...7d5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #37 Skrevet 13. september 2015 Huset rundvaskes hvert år og eller vanlig husvask ved behov, så inngrodd skitt finnes ikke i det hele tatt. Med begynner å se meget bra ut, så mener jeg at jeg at stort sett alt av rotet er borte, men badet trekker voldsomt ned der det er klær på gulvet, støv og hår samt rot på vasken, mange flasker sjampo i dusjen altså bærer preg av å ikke ha blitt ryddet og vasket på minst en mnd. Og boden er et kaos uten like med mye rot som vi egentlig ikke trenger en gang, og det er der skittentøysdunkene står inne(så klærne på badet burde ligget der hehe). Jeg kan også fortelle hvordan det har vært, badet og boden uforandret, resten av huset som ser greit ut nå har hatt mye rot stående her og dær, dvs poser med ting som bare har blitt "ryddet" som ikke er lagt på plass dit det hører hjemme, cdplater, dvder og spill som aldri havner i riktig eske og gjerne flyter rundt her og der, altså div rot. Det har blitt støvsugd og vasket rundt rotet, så vi har jo ikke hatt det skittent, men bare forferdelig rotete Anonymous poster hash: f168a...7d5 Her rundvaskes huset en gang i uka. Da vaskes vegger og lister (listene tar jeg faktisk med tannbørste og klut) kjøkkenet vasker jeg vel hver eneste dag. Støvsuger hver dag. Badet tørker jeg over et par ganger I uka i tillegg til at det får en ordentlig vask en gang. Hadde vel kommentert noe jeg også hvis det hadde vært mye klær og rot på badet. Spesielt hvis det er varmekabler i gulvet der. For mye ting på gulvet kan ødelegge varmekablene. Og støv hår og lo etter klær kan også forårsake fuktskader inne på et våtrom. Jeg hadde nok reagert hvis jeg hadde kommet inn og sett rot rundt. Anonymous poster hash: 1cfd7...458
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #38 Skrevet 13. september 2015 Huset rundvaskes hvert år og eller vanlig husvask ved behov, så inngrodd skitt finnes ikke i det hele tatt. Med begynner å se meget bra ut, så mener jeg at jeg at stort sett alt av rotet er borte, men badet trekker voldsomt ned der det er klær på gulvet, støv og hår samt rot på vasken, mange flasker sjampo i dusjen altså bærer preg av å ikke ha blitt ryddet og vasket på minst en mnd. Og boden er et kaos uten like med mye rot som vi egentlig ikke trenger en gang, og det er der skittentøysdunkene står inne(så klærne på badet burde ligget der hehe). Jeg kan også fortelle hvordan det har vært, badet og boden uforandret, resten av huset som ser greit ut nå har hatt mye rot stående her og dær, dvs poser med ting som bare har blitt "ryddet" som ikke er lagt på plass dit det hører hjemme, cdplater, dvder og spill som aldri havner i riktig eske og gjerne flyter rundt her og der, altså div rot. Det har blitt støvsugd og vasket rundt rotet, så vi har jo ikke hatt det skittent, men bare forferdelig rotete Anonymous poster hash: f168a...7d5 Her rundvaskes huset en gang i uka. Da vaskes vegger og lister (listene tar jeg faktisk med tannbørste og klut) kjøkkenet vasker jeg vel hver eneste dag. Støvsuger hver dag. Badet tørker jeg over et par ganger I uka i tillegg til at det får en ordentlig vask en gang. Hadde vel kommentert noe jeg også hvis det hadde vært mye klær og rot på badet. Spesielt hvis det er varmekabler i gulvet der. For mye ting på gulvet kan ødelegge varmekablene. Og støv hår og lo etter klær kan også forårsake fuktskader inne på et våtrom. Jeg hadde nok reagert hvis jeg hadde kommet inn og sett rot rundt. Anonymous poster hash: 1cfd7...458 Du har jo vaskemani. Tror ikke det er mange som rundvasker huset en gang i uka, og listene med tannbørste en gang i uka Anonymous poster hash: 0789a...788
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #39 Skrevet 13. september 2015 Huset rundvaskes hvert år og eller vanlig husvask ved behov, så inngrodd skitt finnes ikke i det hele tatt. Med begynner å se meget bra ut, så mener jeg at jeg at stort sett alt av rotet er borte, men badet trekker voldsomt ned der det er klær på gulvet, støv og hår samt rot på vasken, mange flasker sjampo i dusjen altså bærer preg av å ikke ha blitt ryddet og vasket på minst en mnd. Og boden er et kaos uten like med mye rot som vi egentlig ikke trenger en gang, og det er der skittentøysdunkene står inne(så klærne på badet burde ligget der hehe). Jeg kan også fortelle hvordan det har vært, badet og boden uforandret, resten av huset som ser greit ut nå har hatt mye rot stående her og dær, dvs poser med ting som bare har blitt "ryddet" som ikke er lagt på plass dit det hører hjemme, cdplater, dvder og spill som aldri havner i riktig eske og gjerne flyter rundt her og der, altså div rot. Det har blitt støvsugd og vasket rundt rotet, så vi har jo ikke hatt det skittent, men bare forferdelig rotete Anonymous poster hash: f168a...7d5 Her rundvaskes huset en gang i uka. Da vaskes vegger og lister (listene tar jeg faktisk med tannbørste og klut) kjøkkenet vasker jeg vel hver eneste dag. Støvsuger hver dag. Badet tørker jeg over et par ganger I uka i tillegg til at det får en ordentlig vask en gang. Hadde vel kommentert noe jeg også hvis det hadde vært mye klær og rot på badet. Spesielt hvis det er varmekabler i gulvet der. For mye ting på gulvet kan ødelegge varmekablene. Og støv hår og lo etter klær kan også forårsake fuktskader inne på et våtrom. Jeg hadde nok reagert hvis jeg hadde kommet inn og sett rot rundt. Anonymous poster hash: 1cfd7...458 Du har jo vaskemani. Tror ikke det er mange som rundvasker huset en gang i uka, og listene med tannbørste en gang i uka Anonymous poster hash: 0789a...788 Vil ikke kalle det vaskemani nei. Men I og med vi har det ryddig rundt oss så tar det ikke lengre tid for oss enn for naboen som tar hele vask med rydding Har også langhårete katter. Både jeg og mannen er slik. Vi er også oppdratt på den måten. Anonymous poster hash: 1cfd7...458
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #40 Skrevet 13. september 2015 Gehheheh...... Hi er et troll Anonymous poster hash: 7bb9f...2a3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #41 Skrevet 13. september 2015 Huset rundvaskes hvert år og eller vanlig husvask ved behov, så inngrodd skitt finnes ikke i det hele tatt. Med begynner å se meget bra ut, så mener jeg at jeg at stort sett alt av rotet er borte, men badet trekker voldsomt ned der det er klær på gulvet, støv og hår samt rot på vasken, mange flasker sjampo i dusjen altså bærer preg av å ikke ha blitt ryddet og vasket på minst en mnd. Og boden er et kaos uten like med mye rot som vi egentlig ikke trenger en gang, og det er der skittentøysdunkene står inne(så klærne på badet burde ligget der hehe). Jeg kan også fortelle hvordan det har vært, badet og boden uforandret, resten av huset som ser greit ut nå har hatt mye rot stående her og dær, dvs poser med ting som bare har blitt "ryddet" som ikke er lagt på plass dit det hører hjemme, cdplater, dvder og spill som aldri havner i riktig eske og gjerne flyter rundt her og der, altså div rot. Det har blitt støvsugd og vasket rundt rotet, så vi har jo ikke hatt det skittent, men bare forferdelig rotete Anonymous poster hash: f168a...7d5 Her rundvaskes huset en gang i uka. Da vaskes vegger og lister (listene tar jeg faktisk med tannbørste og klut) kjøkkenet vasker jeg vel hver eneste dag. Støvsuger hver dag. Badet tørker jeg over et par ganger I uka i tillegg til at det får en ordentlig vask en gang. Hadde vel kommentert noe jeg også hvis det hadde vært mye klær og rot på badet. Spesielt hvis det er varmekabler i gulvet der. For mye ting på gulvet kan ødelegge varmekablene. Og støv hår og lo etter klær kan også forårsake fuktskader inne på et våtrom. Jeg hadde nok reagert hvis jeg hadde kommet inn og sett rot rundt. Anonymous poster hash: 1cfd7...458 Du høres helt ekstrem ut. Det finnes en mellomting altså... Anonymous poster hash: 86165...c81
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #42 Skrevet 13. september 2015 Gehheheh...... Hi er et troll Anonymous poster hash: 7bb9f...2a3 Hva får deg til å tro at jeg troller med dette? Er det fordi du tror at ingen kan ha et så rotete bad eller at ingen huseiere oppfører seg så invaderende? Det er faktisk ikke første gang huseier tar seg friheter, 2 ganger han har vært inn hær har han skrudd ned varmen selv om jeg har egen strømmåler og betaler strømmen selv Anonymous poster hash: f168a...7d5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #43 Skrevet 13. september 2015 Gehheheh...... Hi er et troll Anonymous poster hash: 7bb9f...2a3 Hva får deg til å tro at jeg troller med dette? Er det fordi du tror at ingen kan ha et så rotete bad eller at ingen huseiere oppfører seg så invaderende? Det er faktisk ikke første gang huseier tar seg friheter, 2 ganger han har vært inn hær har han skrudd ned varmen selv om jeg har egen strømmåler og betaler strømmen selv Anonymous poster hash: f168a...7d5 Min huseier var inne hos meg mens jeg var på jobb for å ordne noe med tv uttaket, han hadde tillatelse fra meg. Når jeg kom hjem hadde han lukket opp en lufteluke på soverommet - tv uttaket var ikke på soverommet. Så han har nok vært i flere rom og sjekket regner jeg med Anonymous poster hash: 0789a...788
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #44 Skrevet 14. september 2015 Huset rundvaskes hvert år og eller vanlig husvask ved behov, så inngrodd skitt finnes ikke i det hele tatt. Med begynner å se meget bra ut, så mener jeg at jeg at stort sett alt av rotet er borte, men badet trekker voldsomt ned der det er klær på gulvet, støv og hår samt rot på vasken, mange flasker sjampo i dusjen altså bærer preg av å ikke ha blitt ryddet og vasket på minst en mnd. Og boden er et kaos uten like med mye rot som vi egentlig ikke trenger en gang, og det er der skittentøysdunkene står inne(så klærne på badet burde ligget der hehe). Jeg kan også fortelle hvordan det har vært, badet og boden uforandret, resten av huset som ser greit ut nå har hatt mye rot stående her og dær, dvs poser med ting som bare har blitt "ryddet" som ikke er lagt på plass dit det hører hjemme, cdplater, dvder og spill som aldri havner i riktig eske og gjerne flyter rundt her og der, altså div rot. Det har blitt støvsugd og vasket rundt rotet, så vi har jo ikke hatt det skittent, men bare forferdelig rotete Anonymous poster hash: f168a...7d5 Her rundvaskes huset en gang i uka. Da vaskes vegger og lister (listene tar jeg faktisk med tannbørste og klut) kjøkkenet vasker jeg vel hver eneste dag. Støvsuger hver dag. Badet tørker jeg over et par ganger I uka i tillegg til at det får en ordentlig vask en gang. Hadde vel kommentert noe jeg også hvis det hadde vært mye klær og rot på badet. Spesielt hvis det er varmekabler i gulvet der. For mye ting på gulvet kan ødelegge varmekablene. Og støv hår og lo etter klær kan også forårsake fuktskader inne på et våtrom. Jeg hadde nok reagert hvis jeg hadde kommet inn og sett rot rundt. Anonymous poster hash: 1cfd7...458 Du høres helt ekstrem ut. Det finnes en mellomting altså... Anonymous poster hash: 86165...c81 Enig. Det er å ha virkelig ha støv på hjernen... Anonymous poster hash: 30eb3...d2f
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #45 Skrevet 14. september 2015 Jeg sjønner husleier godt. Jeg hadde også reagert på slikt rot. Kasser og poser strødd over hele huset, samt et bomba bad og bod. Nei, slutt med unnskyldninger. Begynn å rydd. Høres ut som du må kaste mye. Start der. Anonymous poster hash: 7e3e0...c05 Du følger ikke med. Det var rent og ryddig når huseieren var der, med unntak av badet. Anonymous poster hash: 30eb3...d2f
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #46 Skrevet 14. september 2015 Du virker veldig uselvstendig og ansvarsfraskrivende, HI. Jeg hadde også blitt sur om noen behandlet min eiendom som dritt. At det står masse ting, matrester og søppel, pluss manglende vasking, kan jo gi skader på leiligheten. Hva om utleier ikke har snoket i tingene? Skal du beskylde han for dette? Nei, vask heller og gjør det pent. Barnet kan sikkert hjelpe til Anonymous poster hash: b7756...a8b Du virker heller som du mangler gangsyn når det gjelder å sette deg inn i en sak før du uttaler deg. Den eneste som urettmessig har fått anklager her, er HI. Hele huset var ryddig og rent ved besøket, med unntak av badet, og huseieren måtte etterpå moderere det han sa ganske kraftig. Noe oppvask med matrester fra dagen før som står på benken, det er helt normalt påregnelig rot. Til en annen gang så sørger du for å være til stede dersom huseieren skal gjøre noe i huset HI, da kan ting avklares der og da, og du har i tillegg en garanti for at han ikke snoker. Jeg tror dessverre at alt for mange huseiere gjør det siste, dersom de har anledning og tror det ikke vil bli oppdaget. Og ellers: Lei en vaskehjelp som kan ta unna hvis du ikke klarer det selv en periode . Anonymous poster hash: 30eb3...d2f
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #47 Skrevet 14. september 2015 Nei, det er ikke normalt å reise fra et kjøkken med matrester rundt omkring. Anonymous poster hash: 9547f...9d5
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #48 Skrevet 14. september 2015 Det er ikke lov å gå rundt og "sjekke" uten leietaker til stede heller. Anonymous poster hash: 170bd...3ac
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #49 Skrevet 14. september 2015 Som leietaker plikter du å sørge for jevnlig renhold. Anonymous poster hash: f332b...184
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #50 Skrevet 14. september 2015 Huset rundvaskes hvert år og eller vanlig husvask ved behov, så inngrodd skitt finnes ikke i det hele tatt. Med begynner å se meget bra ut, så mener jeg at jeg at stort sett alt av rotet er borte, men badet trekker voldsomt ned der det er klær på gulvet, støv og hår samt rot på vasken, mange flasker sjampo i dusjen altså bærer preg av å ikke ha blitt ryddet og vasket på minst en mnd. Og boden er et kaos uten like med mye rot som vi egentlig ikke trenger en gang, og det er der skittentøysdunkene står inne(så klærne på badet burde ligget der hehe). Jeg kan også fortelle hvordan det har vært, badet og boden uforandret, resten av huset som ser greit ut nå har hatt mye rot stående her og dær, dvs poser med ting som bare har blitt "ryddet" som ikke er lagt på plass dit det hører hjemme, cdplater, dvder og spill som aldri havner i riktig eske og gjerne flyter rundt her og der, altså div rot. Det har blitt støvsugd og vasket rundt rotet, så vi har jo ikke hatt det skittent, men bare forferdelig rotete Anonymous poster hash: f168a...7d5 Her rundvaskes huset en gang i uka. Da vaskes vegger og lister (listene tar jeg faktisk med tannbørste og klut) kjøkkenet vasker jeg vel hver eneste dag. Støvsuger hver dag. Badet tørker jeg over et par ganger I uka i tillegg til at det får en ordentlig vask en gang. Hadde vel kommentert noe jeg også hvis det hadde vært mye klær og rot på badet. Spesielt hvis det er varmekabler i gulvet der. For mye ting på gulvet kan ødelegge varmekablene. Og støv hår og lo etter klær kan også forårsake fuktskader inne på et våtrom. Jeg hadde nok reagert hvis jeg hadde kommet inn og sett rot rundt. Anonymous poster hash: 1cfd7...458 Verkeleg? Du har tippa litt over på feil side av middelen! Anonymous poster hash: 706e8...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå