Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Jeg er litt sint, frustrert og lei meg nå. Jeg ringte utleier igår om en stikkontakt som burde sjekkes i huset, vi skulle bort i helgen så jeg ga tillatelse til at de kunne gå inn for å sjekke kontakten. Idag ringer han meg og klager på at "hele huset ser ut som ett dass". De eneste rom som virkelig er ille nå er badet og boden vi har skittentøy på, resten av huset er enten litt rotete eller nesten helt strøkent. Jeg synes det er ubehagelig først og fremst at de synes å ha snoket alle andre steder i huset, når det egentlig bare var en stikkontakt som skulle sjekkes og det å måtte forklare huseier hvorfor det ikke ser ut som et interiørmagasin der inne. Jeg er alene med et barn med spesielle behov og har vært sykmeldt i sommer pga. vitaminmangel som førte til at jeg ikke hadde så mye energi utenom å ta meg av min sønn og gjøre det nødvendigste som klær og koppvask. Nå har jeg for bare noen uker siden fått energien tilbake og føler jeg har jobbet ræva av meg for å ta unna det som skulle vært gjort lenge nå, huset begynner å se meget bra ut og så får jeg det der slengt i trynet. Hva mener dere, og har utleier lov til å klage på rot? Anonymous poster hash: f168a...7d5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Dere plikter å holde den i orden, ja. Men hva det betyr, er jo et definisjonsspørsmål. Anonymous poster hash: 170bd...3ac
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Altså. Om han frykter det er forhold som kan føre til unødvendig slitasje kan han si i fra. Dårlig renhold, møkk som ikke vaskes av som setter seg. Søppel som kan tiltrekke seg skadedyr. Om han synes det ser jævelig ut er det vel et signal om at du burde rydde og vaske litt. Som du sier, du har er barn. Kan ikke bo i en svinesti med et barn. Sykdom er ingen unnskyldning for å bo slik. Anonymous poster hash: 36bad...114
Gjest Muji81 Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Andres rot ser man så mye bedre enn sitt eget. Synes utleier uttrykker seg ganske krast og klønete her.
Hjertefru Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Lov og lov. Har vært utleier selv, og må si at det skal veldig mye til før jeg som utleier sier fra om rot. Da må det være så ille at det er fare for skade på eiendom, at det trekker til seg skadedyr fex. Type råtnende mat i kjøleskap og sånne ting. Fyller opp med ting sånn at det blokkerer rømningsveier osv. Hadde ikke sagt noe på tykt støvlag fex. Men det er nå engang slik at det en person syns er akseptabelt, for en annen er rot og skitt. Skjønner godt at du synes det er ubehagelig at huseier tydeligvis har tatt seg en runde i leiligheten for å sjekke opp. Huseier høres litt invaderende ut.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 Skjønner du syns det er ubehagelig, men tror nok du er blind for ditt eget rot. Tipper huseier reagerte med god grunn og du burde ta det til etterretning. Bare kommentaren din om at det BEGYNNER å se bra ut får meg til å stusse over hvor ille det faktisk har vært. Skjerp deg, rydd etterhvert, så er det ingen jobb å holde huset presentabelt! Anonymous poster hash: 4a7ae...52c
februarprins2013 Skrevet 12. september 2015 #7 Skrevet 12. september 2015 han har rett til og si fra ja
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #8 Skrevet 12. september 2015 Huset rundvaskes hvert år og eller vanlig husvask ved behov, så inngrodd skitt finnes ikke i det hele tatt. Med begynner å se meget bra ut, så mener jeg at jeg at stort sett alt av rotet er borte, men badet trekker voldsomt ned der det er klær på gulvet, støv og hår samt rot på vasken, mange flasker sjampo i dusjen altså bærer preg av å ikke ha blitt ryddet og vasket på minst en mnd. Og boden er et kaos uten like med mye rot som vi egentlig ikke trenger en gang, og det er der skittentøysdunkene står inne(så klærne på badet burde ligget der hehe). Jeg kan også fortelle hvordan det har vært, badet og boden uforandret, resten av huset som ser greit ut nå har hatt mye rot stående her og dær, dvs poser med ting som bare har blitt "ryddet" som ikke er lagt på plass dit det hører hjemme, cdplater, dvder og spill som aldri havner i riktig eske og gjerne flyter rundt her og der, altså div rot. Det har blitt støvsugd og vasket rundt rotet, så vi har jo ikke hatt det skittent, men bare forferdelig rotete Anonymous poster hash: f168a...7d5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #9 Skrevet 12. september 2015 Huset rundvaskes hvert år og eller vanlig husvask ved behov, så inngrodd skitt finnes ikke i det hele tatt. Med begynner å se meget bra ut, så mener jeg at jeg at stort sett alt av rotet er borte, men badet trekker voldsomt ned der det er klær på gulvet, støv og hår samt rot på vasken, mange flasker sjampo i dusjen altså bærer preg av å ikke ha blitt ryddet og vasket på minst en mnd. Og boden er et kaos uten like med mye rot som vi egentlig ikke trenger en gang, og det er der skittentøysdunkene står inne(så klærne på badet burde ligget der hehe). Jeg kan også fortelle hvordan det har vært, badet og boden uforandret, resten av huset som ser greit ut nå har hatt mye rot stående her og dær, dvs poser med ting som bare har blitt "ryddet" som ikke er lagt på plass dit det hører hjemme, cdplater, dvder og spill som aldri havner i riktig eske og gjerne flyter rundt her og der, altså div rot. Det har blitt støvsugd og vasket rundt rotet, så vi har jo ikke hatt det skittent, men bare forferdelig rotete Anonymous poster hash: f168a...7d5 Grøss...det badet der høres grusomt ut! Du bør nok sette på deg virkelighetsbrillene for det ser nok sannsynligvis jævlig ut hos deg! Anonymous poster hash: 088db...6f8
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #10 Skrevet 12. september 2015 Når det er veldig rotete er det umulig å rengjøre skikkelig så selv om du sier at du har rengjort, kan det ikke ha blitt gjort skikkelig. Kjenner jeg gruer meg til å skulle leie ut kjelleren. De fleste hadde nok utnyttet muligheten å ta en liten titt over leiligheten når man først er inne. Anonymous poster hash: 45096...936
MammaTilNick Skrevet 12. september 2015 #11 Skrevet 12. september 2015 Nå har ikke jeg støv på hjernen, men hadde aldri klart å bodd i t skittent eller rotete hus. Skulle vi leid ut så hadde det vært krav om å holde det rent og ryddig.
Mamma til 2 søte Skrevet 12. september 2015 #12 Skrevet 12. september 2015 Ikke vasket badet på en mnd??? Ett bad blir skittent etter 3 dager her i hus iallfall.
kristinehufine Skrevet 12. september 2015 #13 Skrevet 12. september 2015 Så lenge det ikke ødelegger boligen har det vel strengt tatt ingenting å si! Men om skitt ligger og flyter fester det seg jo bedre enn om det blir tatt med jevne mellomrom. Hvis de som leide av meg lot leiligheten gå for lut og kaldt vann ville jeg nok reagert, men det har med skitt å gjøre og ikke rot (altså ting som ligger rundt). Mat, søppel, skitten ovn osv. bør jo tas jevnlig...?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #14 Skrevet 12. september 2015 Huset rundvaskes hvert år og eller vanlig husvask ved behov, så inngrodd skitt finnes ikke i det hele tatt. Med begynner å se meget bra ut, så mener jeg at jeg at stort sett alt av rotet er borte, men badet trekker voldsomt ned der det er klær på gulvet, støv og hår samt rot på vasken, mange flasker sjampo i dusjen altså bærer preg av å ikke ha blitt ryddet og vasket på minst en mnd. Og boden er et kaos uten like med mye rot som vi egentlig ikke trenger en gang, og det er der skittentøysdunkene står inne(så klærne på badet burde ligget der hehe). Jeg kan også fortelle hvordan det har vært, badet og boden uforandret, resten av huset som ser greit ut nå har hatt mye rot stående her og dær, dvs poser med ting som bare har blitt "ryddet" som ikke er lagt på plass dit det hører hjemme, cdplater, dvder og spill som aldri havner i riktig eske og gjerne flyter rundt her og der, altså div rot. Det har blitt støvsugd og vasket rundt rotet, så vi har jo ikke hatt det skittent, men bare forferdelig rotete Anonymous poster hash: f168a...7d5 Beklager, men dette fikk meg bare til å få et enda dårligere inntrykk. Rot og skit går hånd i hånd. Eller løfter du på rotet, vasker og legger rotet tilbake? Anonymous poster hash: 4a7ae...52c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #15 Skrevet 12. september 2015 Bad og kjøkken er det viktigste å holde i orden. Litt støv i kroker i stua gjør ikke noe. Du høres utrolig uhygenisk ut og jeg kan forestille meg hvordan det ser ut om du ikke vasker badet på en måned. Tar du så lett på renhold der så regner jeg med huset ser ut deretter. Håper du vasker når du kommer hjem. Anonymous poster hash: 36bad...114
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #16 Skrevet 12. september 2015 Jeg synes din huseier høres litt for snokete ut og har total mangel på empat! De har kanskje aldri vært langt nede med omsorg for et barn alene? Nei, hadde ikke følt at jeg kunne bodd der mer og antagelig kikket etter noe nytt om det er mulig. Når det er sagt må jeg bare fortelle deg at slik du beskriver leiligheten er det også hos oss. Jeg sliter med tilbakevendende depresjon, men går nå et treårig utdanningsløp med mye praksis. De siste årene har jeg derfor tatt det som MÅ tas, men jeg vasker ikke bad eller gulvet før det kommer besøk. Ingen dør av rot og for meg er det livsviktig å tilpasse hva jeg gjør og hvor stor belastning jeg tar på meg. Så du er ikke alene om å ikke vaske badet hver tredje dag Anonymous poster hash: b755c...fd3
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #17 Skrevet 12. september 2015 Huset rundvaskes hvert år og eller vanlig husvask ved behov, så inngrodd skitt finnes ikke i det hele tatt. Med begynner å se meget bra ut, så mener jeg at jeg at stort sett alt av rotet er borte, men badet trekker voldsomt ned der det er klær på gulvet, støv og hår samt rot på vasken, mange flasker sjampo i dusjen altså bærer preg av å ikke ha blitt ryddet og vasket på minst en mnd. Og boden er et kaos uten like med mye rot som vi egentlig ikke trenger en gang, og det er der skittentøysdunkene står inne(så klærne på badet burde ligget der hehe). Jeg kan også fortelle hvordan det har vært, badet og boden uforandret, resten av huset som ser greit ut nå har hatt mye rot stående her og dær, dvs poser med ting som bare har blitt "ryddet" som ikke er lagt på plass dit det hører hjemme, cdplater, dvder og spill som aldri havner i riktig eske og gjerne flyter rundt her og der, altså div rot. Det har blitt støvsugd og vasket rundt rotet, så vi har jo ikke hatt det skittent, men bare forferdelig rotete Anonymous poster hash: f168a...7d5 Beklager, men dette fikk meg bare til å få et enda dårligere inntrykk. Rot og skit går hånd i hånd. Eller løfter du på rotet, vasker og legger rotet tilbake? Anonymous poster hash: 4a7ae...52c Hvor mye skitt rekker å komme under ett 20 talls poser på en sommer da? Anonymous poster hash: f168a...7d5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #18 Skrevet 12. september 2015 Jeg synes din huseier høres litt for snokete ut og har total mangel på empat! De har kanskje aldri vært langt nede med omsorg for et barn alene? Nei, hadde ikke følt at jeg kunne bodd der mer og antagelig kikket etter noe nytt om det er mulig. Når det er sagt må jeg bare fortelle deg at slik du beskriver leiligheten er det også hos oss. Jeg sliter med tilbakevendende depresjon, men går nå et treårig utdanningsløp med mye praksis. De siste årene har jeg derfor tatt det som MÅ tas, men jeg vasker ikke bad eller gulvet før det kommer besøk. Ingen dør av rot og for meg er det livsviktig å tilpasse hva jeg gjør og hvor stor belastning jeg tar på meg. Så du er ikke alene om å ikke vaske badet hver tredje dag Anonymous poster hash: b755c...fd3 Du er klar over at du ikke akkurat blir i bedre humør hvis du omgir deg med rot og skitt? Et rotete hjem bidrar ikke til å roe et allerede kaotisk hode som en depresjon ofte innebærer. Anonymous poster hash: 088db...6f8
Mamma til 2 søte Skrevet 12. september 2015 #19 Skrevet 12. september 2015 Jeg synes din huseier høres litt for snokete ut og har total mangel på empat! De har kanskje aldri vært langt nede med omsorg for et barn alene? Nei, hadde ikke følt at jeg kunne bodd der mer og antagelig kikket etter noe nytt om det er mulig. Når det er sagt må jeg bare fortelle deg at slik du beskriver leiligheten er det også hos oss. Jeg sliter med tilbakevendende depresjon, men går nå et treårig utdanningsløp med mye praksis. De siste årene har jeg derfor tatt det som MÅ tas, men jeg vasker ikke bad eller gulvet før det kommer besøk. Ingen dør av rot og for meg er det livsviktig å tilpasse hva jeg gjør og hvor stor belastning jeg tar på meg. Så du er ikke alene om å ikke vaske badet hver tredje dag Anonymous poster hash: b755c...fd3 Jeg vasker det ikke hver 3. dag men hver uke 😉 å da slipper jeg å skrubbe ettersom det kun er overfladisk skitt. Går det en mnd og mer må man faktisk skrubbe og gå løs med det som er. Da er det bedre å ta det hver uke ☺
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #20 Skrevet 12. september 2015 Jeg synes din huseier høres litt for snokete ut og har total mangel på empat! De har kanskje aldri vært langt nede med omsorg for et barn alene? Nei, hadde ikke følt at jeg kunne bodd der mer og antagelig kikket etter noe nytt om det er mulig. Når det er sagt må jeg bare fortelle deg at slik du beskriver leiligheten er det også hos oss. Jeg sliter med tilbakevendende depresjon, men går nå et treårig utdanningsløp med mye praksis. De siste årene har jeg derfor tatt det som MÅ tas, men jeg vasker ikke bad eller gulvet før det kommer besøk. Ingen dør av rot og for meg er det livsviktig å tilpasse hva jeg gjør og hvor stor belastning jeg tar på meg. Så du er ikke alene om å ikke vaske badet hver tredje dag Anonymous poster hash: b755c...fd3 Du er klar over at du ikke akkurat blir i bedre humør hvis du omgir deg med rot og skitt? Et rotete hjem bidrar ikke til å roe et allerede kaotisk hode som en depresjon ofte innebærer.Anonymous poster hash: 088db...6f8 Vet du noe om depresjon? Har du kjent på nederlagsfølelsen når du må bruke alle dine krefter på å reise deg opp fra sofaen for å lage mat eller å gi barna det nødvendigste? Hadde jeg vært "frisk" hadde jeg heller ikke måttet velge hva jeg skulle bruke mine krefter på. For et nedlatende svar... Anonymous poster hash: b755c...fd3
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #21 Skrevet 12. september 2015 Jeg synes din huseier høres litt for snokete ut og har total mangel på empat! De har kanskje aldri vært langt nede med omsorg for et barn alene? Nei, hadde ikke følt at jeg kunne bodd der mer og antagelig kikket etter noe nytt om det er mulig. Når det er sagt må jeg bare fortelle deg at slik du beskriver leiligheten er det også hos oss. Jeg sliter med tilbakevendende depresjon, men går nå et treårig utdanningsløp med mye praksis. De siste årene har jeg derfor tatt det som MÅ tas, men jeg vasker ikke bad eller gulvet før det kommer besøk. Ingen dør av rot og for meg er det livsviktig å tilpasse hva jeg gjør og hvor stor belastning jeg tar på meg. Så du er ikke alene om å ikke vaske badet hver tredje dag Anonymous poster hash: b755c...fd3 Du er klar over at du ikke akkurat blir i bedre humør hvis du omgir deg med rot og skitt? Et rotete hjem bidrar ikke til å roe et allerede kaotisk hode som en depresjon ofte innebærer.Anonymous poster hash: 088db...6f8 Vet du noe om depresjon? Har du kjent på nederlagsfølelsen når du må bruke alle dine krefter på å reise deg opp fra sofaen for å lage mat eller å gi barna det nødvendigste? Hadde jeg vært "frisk" hadde jeg heller ikke måttet velge hva jeg skulle bruke mine krefter på. For et nedlatende svar... Anonymous poster hash: b755c...fd3 Hvorfor snakker dere om depresjon? hi nevner jo ikke noe om depresjon. Hun er sykmeldt for vitaminmangel Anonymous poster hash: 0789a...788
Fandens Oldemor Skrevet 12. september 2015 #22 Skrevet 12. september 2015 Selvsagt kan utleier det, det vil vel enhver utleier gjøre. Jeg hadde ikke vært særlig blid hvis en leietaker behandlet min eiendom slik.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #23 Skrevet 12. september 2015 Men seriøst, er ikke badet tatt på en mnd?? Det er bare ekkelt..Og støv og dritt samler seg om det står 20 poser over tid. Hvem bor i et slikt hjem? Anonymous poster hash: 87397...40c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #24 Skrevet 12. september 2015 Vitaminmangel rettferdiggjør ikke 20 poser med rot i stua og bad som du beskriver Hi. Du må vaske! Barnet ditt kan.Ikke vokse opp sånn! Anonymous poster hash: 41e91...9da
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #25 Skrevet 13. september 2015 Jeg er litt sint, frustrert og lei meg nå. Jeg ringte utleier igår om en stikkontakt som burde sjekkes i huset, vi skulle bort i helgen så jeg ga tillatelse til at de kunne gå inn for å sjekke kontakten. Idag ringer han meg og klager på at "hele huset ser ut som ett dass". De eneste rom som virkelig er ille nå er badet og boden vi har skittentøy på, resten av huset er enten litt rotete eller nesten helt strøkent. Jeg synes det er ubehagelig først og fremst at de synes å ha snoket alle andre steder i huset, når det egentlig bare var en stikkontakt som skulle sjekkes og det å måtte forklare huseier hvorfor det ikke ser ut som et interiørmagasin der inne. Jeg er alene med et barn med spesielle behov og har vært sykmeldt i sommer pga. vitaminmangel som førte til at jeg ikke hadde så mye energi utenom å ta meg av min sønn og gjøre det nødvendigste som klær og koppvask. Nå har jeg for bare noen uker siden fått energien tilbake og føler jeg har jobbet ræva av meg for å ta unna det som skulle vært gjort lenge nå, huset begynner å se meget bra ut og så får jeg det der slengt i trynet. Hva mener dere, og har utleier lov til å klage på rot? Anonymous poster hash: f168a...7d5 Hvis mesteparten av huset var strøken, og ett rom rotete (regner ikke med vaskerom), og han påsto at det så ut som en dass- så har du nok rett og slett en skikkelig pedantisk huseier. En utleier kan kreve at det holdes normalt rent, men ikke at det skal være ryddig. Hos meg ser forresten ofte kjøkkenet og soverommet ut som et bomba horehus etter at barnet mitt har hatt besøk av flere, og det hender jeg ikke orker å rydde opp før dagen etter. Ofte har faktisk huset vært ryddig og ok rent dagen før, men det hadde virkelig ingen trodd om det så huset etter besøk og all verdens leking - da er det mel på gulvet, en stabel med oppvask, dopapir på gulvet, dukker i dusjen, sminke utover skjenken, klær på sengen, lego utover soveromsgulvet, kattemat på sengetøyet og hjemmelaget parfyme av vann og blomster som har størknet fast et sted. Har tro på kreativ utfoldelse, men det hender jeg må tøyle leken noe og barnet mitt må alltid hjelpe til å rydde opp etterpå . En utleier kan kreve at Anonymous poster hash: 30eb3...d2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå