Gå til innhold

Er jeg gravid?

Anbefalte innlegg

Jeg vet at man ikke kan spør direkte her om man er gravid eller ikke. Det jeg kommer helt sikkert til å få svar er å ta en test, men jeg føler meg ikke klar til å ta en test enda. (Om jeg er gravid så er jeg vel i uke 6) Men kan dette også skylles stress?

De symptomene jeg har/hatt er: 

Jeg har vondt i puppene om jeg tar på de. (Ikke så mye nå lengre)

Uteblitt mens, jeg skulle egentlig ha mensen for ca 19 dager siden. 

Har hatt sikkelig stikkende i nederst i magen, og litt på sidene

Mensensmerter 

Vondt på begge hoftene området

Små kvalm uten oppkast

Og litt mer opphisset.

Men i går var jeg veldig kvalm ved middagstider når jeg skulle lage middag, så jeg brukte sikkert 40 minutter på noe jeg kunne brukt 20 min på. Og etter at middagen var ferdig og at jeg hadde spist. Så var jeg plutselig helt fin igjen, og i dag når jeg sto opp så var jeg helt fin uten en eneste kvalmhet enda. Men det kan jo ikke plutselig forsvinne, men kan det hende at det er innbillinger av graviditet, siden jeg leste noe om det også.

Men i mitt forrige svangerskap så var jeg kvalm i over en måned og var sengliggende siden jeg klarte nesten ikke å reise meg opp. 

Anonymous poster hash: 15427...c04

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144235996-er-jeg-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo mange symptomer da. Hvorfor vil du ikke ta en test? Hvis du faktisk er gravid er det jo en del du må kutte ut av kostholdet og du bør begynne med folat og tran. Det hjelper ikke å stikke hodet i sanden! Hvis du er gravid og ikkeønsker å beholde er det vel like greit å bli ferdig med det...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144235996-er-jeg-gravid/#findComment-147437773
Del på andre sider

Du har jo mange symptomer da. Hvorfor vil du ikke ta en test? Hvis du faktisk er gravid er det jo en del du må kutte ut av kostholdet og du bør begynne med folat og tran. Det hjelper ikke å stikke hodet i sanden! Hvis du er gravid og ikkeønsker å beholde er det vel like greit å bli ferdig med det...

Jeg er mot abort, så jeg ville ikke ha hatt noen for abort desverre. Og kostholdet mitt er jo som vanlig, jeg passer jo alltid på hva jeg spiser og ikke spiser.(Jeg passer jo på at jeg ikke drikker energidrikke og for mye koffin) Og går på noen tabletter som har multivitamin som folat i seg står det pakkingen.

Jeg er tar ikke test for jeg er redd for resultatet bare. Samboeren min har akkurat gjort det slutt, så han har kastet meg ut av leiligheten inntil videre til han finner ut om han endrer mening eller ikke. + Sønnen min er inne i BV, det blir vel ekstra vanskelig å beholde det. Men jeg klarer ikke tanken å tenke abort desverre, jeg ville ikke tilgidd meg seg selv da, og vet at jeg har kommet til å slite med det i lang tid. Eks samboreren min sier at abort hadde vært det beste. Men jeg tror ikke jeg hadde klart det desverre, det er snakk om et liv. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144235996-er-jeg-gravid/#findComment-147438032
Del på andre sider

Jeg er mot abort, så jeg ville ikke ha hatt noen for abort desverre. Og kostholdet mitt er jo som vanlig, jeg passer jo alltid på hva jeg spiser og ikke spiser.(Jeg passer jo på at jeg ikke drikker energidrikke og for mye koffin) Og går på noen tabletter som har multivitamin som folat i seg står det pakkingen.

Jeg er tar ikke test for jeg er redd for resultatet bare. Samboeren min har akkurat gjort det slutt, så han har kastet meg ut av leiligheten inntil videre til han finner ut om han endrer mening eller ikke. + Sønnen min er inne i BV, det blir vel ekstra vanskelig å beholde det. Men jeg klarer ikke tanken å tenke abort desverre, jeg ville ikke tilgidd meg seg selv da, og vet at jeg har kommet til å slite med det i lang tid. Eks samboreren min sier at abort hadde vært det beste. Men jeg tror ikke jeg hadde klart det desverre, det er snakk om et liv.

Det er snakk om et liv, men hva slags liv? Jeg er også imot abort. Men samtidig evner jeg å se at det er flott at dette alternativet finnes for enkelte situasjoner når man ser at det ikke vil være gode forhold for barnet å vokse opp i. Eventuelt er jo adopsjon et mulig alternativ.

Anonymous poster hash: d7ce6...904

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144235996-er-jeg-gravid/#findComment-147439577
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det faktisk kan være at du bekymrer deg uten grunn. Ta en test og se hva den viser. Så får man hellet tenke der etter! Det er vel ingen som synes abort er et bra valg, men det er faktisk slik at noen må ta det for sin egen skyld! Høres ut som livssituasjonen din ikke er på sitt beste så hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt kontakt med amathea for en prat. Kanskje du får sortert tankene dine litt etter en prat! Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144235996-er-jeg-gravid/#findComment-147439802
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...