Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 I dag fant jeg min 7. firkløver på 2 år. Alle er funnet på forskjellige steder, til og med ulike fylker, uten at jeg har lett etter de. Så,hvor uvanlig er det egentlig? Er det visse kløversorter som lettere får fire blad enn andre? Anonymous poster hash: d45fe...97c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Ingen som vet? Hi Anonymous poster hash: d45fe...97c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Jeg har funnet en. Er 28 år. Bor i bergen Anonymous poster hash: 0c55e...0a3
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Jeg fant tre stykker på en gang en gang, de sto ved siden hverandre i en liten tue... Aner ikke hvor vanlige de er da, har aldri lett etter dem så det var helt tilfeldig at jeg fant disse tre en gang. Anonymous poster hash: 6a21f...b70
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Wikipedia sier: Det vitenskapelige navnet Trifolium kommer fra latin tres («tre») og folium («blad»), og kløveren har som regel tre småblader. Noen eksemplarer har imidlertid fire. Disse er uvanlige, og regnes derfor for å bringe lykke. Likevel er de ikke sjeldnere enn at man ofte kan finne en hvis man leter. I spesielle tilfeller kan man finne kløvere med fem eller enda flere blader. Anonymous poster hash: 6a21f...b70
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 Fikk høre da jeg var mindre at firkløver var noe super-spesielt, og at det var veldig sjeldent å finne én. Om man fant en, da var man heldig, da. Hi Anonymous poster hash: d45fe...97c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #7 Skrevet 12. september 2015 Wikipedia sier: Det vitenskapelige navnet Trifolium kommer fra latin tres («tre») og folium («blad»), og kløveren har som regel tre småblader. Noen eksemplarer har imidlertid fire. Disse er uvanlige, og regnes derfor for å bringe lykke. Likevel er de ikke sjeldnere enn at man ofte kan finne en hvis man leter. I spesielle tilfeller kan man finne kløvere med fem eller enda flere blader. Anonymous poster hash: 6a21f...b70 hehe wikipedia, ja. Jeg har aldri funnet når jeg har lett, kun funnet i forbifarten. Ene fant jeg faktisk mens jeg satt i bilen, fikk øye på den helt tilfeldig da jeg kjørte ut av parkeringsplassen. Hi Anonymous poster hash: d45fe...97c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #8 Skrevet 12. september 2015 Har funnet ganske mange, men tror det var en kløverfeil der jeg vokste opp. Der kunne man nemlig plukke buketter med 4,5 og 6 kløver. Kanskje skjedd en mutasjon i de tuene? Anonymous poster hash: 996f4...33e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #9 Skrevet 12. september 2015 http://scienceline.ucsb.edu/getkey.php?key=3240 Anonymous poster hash: 16a9c...b1b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #10 Skrevet 12. september 2015 Jeg har nok funnet noen hundre firkløvere i mitt liv. Jeg lette etter dette da jeg var barn. Og nå tror jeg at jeg har utviklet et spesielt blikk for det, slik at jeg finner mange flere enn de jeg er sammen med. Og ja, det er riktig at man kan finne tuer med firkløvere og femkløvere. Disse har gjerne litt store blader og vokser i tuer, ikke helt som de små som vokser spredt i plenen min. Bor på østlandet. Anonymous poster hash: 75f74...3cc
LillePunk Skrevet 12. september 2015 #11 Skrevet 12. september 2015 Da jeg var liten fant jeg mange en periode. Også de med 5 og 6 blad. Men nå i voksen alder har jeg ikke funnet noen.. Ikke lett så mye heller, da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå