Gå til innhold

Noen som har barn i privat barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange barn er det i bhg? Fordeler/ulemper? :-)

Anonymous poster hash: 401e6...08e

Skrevet

Jeg har hatt. Ulempe? Stor risiko for "kjerringvelde" i så stor grad at vi som foreldre blir trukket inn. Stort gjennomtrekket av personale som går utover barna. Opplevde lav faglig kompetanse.

Byttet barnehage, har ikke angret. Ikke barnet heller :-)

Anonymous poster hash: 300ea...0f0

Skrevet

26 barn, 8 ansatte, ingen kjerring velde, høyst profesjonelle ansatte, ingen sluttet de 6 årene jeg har hatt barn der. Enormt glad for at jeg har privat barnehagen, og ikke kommunalt hvor det er 15 barn og 2 voksne på en avdeling. Mye aktiviteter utenfor barnehagen, ungene elsker barnehagen dagene ☺

Anonymous poster hash: d3671...e34

Skrevet

Jeg har i privat b.hage. Stabilt personale, noen menn, stadig turer, 6 avdelinger og alt på stell ☺

Skrevet

Her er det ikke så mye å velge mellom, men den som er i nærheten er det 10 barn fra 1-6 år, føler det blir litt få?

Hi

Anonymous poster hash: 401e6...08e

Skrevet

Jeg har i privat. 14 barn, stabile og flinke ansatte, mye ute og på tur. Store og små sammen, men deles i grupper for tilpassede aktiviteter. Fleksible og ikke noe kjerringvelde. Har opplevd at det har vært vikar 1 gang på 1,5 år.

Anonymous poster hash: aca52...3c5

Skrevet

Her vi bor er det nesten kun private barnehager.

Sønnen min går i en barnehage med 60 barn totalt. 14 barn og 4 voksne på hans småbarnsavdeling. Vi er veldig fornøyd og jeg føler de setter det faglige og bemanning høyt på prioriteringslisten. Barnehagen er en del av en stiftelse. Det vil si at ingen sitter å tar ut penger, men at alt evnt overskudd går inn igjen i stiftelsen.

Jeg jobber selv i en annen privat barnehage. Denne barnehagen er etn del av en kjede som er et AS, noe som vil si at denne barnehagen skal ikke bare få det økonomiske til å gå rundt, men de skal TJENE penger på å drive barnehage. Dette merker vi godt i hverdagen ved at det spares på alt, og at vi er på et minimum og under bemanningsnormen. Leier ALDRI inn vikar før det er gått 16 dager og arbeidsgiverperioden er over. Glad mine barn ikke går i denne barnehagen, for fokuset på økonomi går forran hva barna har best av.

Det finner utallige aktører på det private barnehagemarkedet. Det du snakker om høres ut som en familiebarnehage?

Det finnes nok flotte private barnehager og de som fungerer mindre godt. Mitt råd er å ikke fokusere så mye på om de er privat eller ei, men dra innom å hilse på. Hvordan er stemningen? Hvordan er bemanningen? Tørr å spørre om alt du lirer på!!

Anonymous poster hash: 3e5e8...e8f

Skrevet (endret)

Har hatt barn i både privat barnehage og kommunal. Den private var mindre og hyggeligere, men hadde noe større gjennomtrekk av ansatte og vi foreldre måtte stille mye opp som vikarer, på dugnad, styrearbeid osv. Få barn/til tider lite kompiser. Men de kjente barnet mitt og dets behov.

Den offentlige var en basebarnehage/fabrikk. Hadde alltid vikarer ( mange ansatte i kommunale barnehager), følte ikke at de "så" barnet mitt og dets behov bl.a. da de skilte han og bestekompisen og da de byttet avd på ham fire ganger på fem år osv.

Fordeler og ulemper med begge typer. Men oppsummert ville jeg nok valgt (en liten) privat barnehage. Større ansvar og innflytelse for foreldre, stor forskjell på å sitte i styret vd sitte i foreldreutvalg i den kommunale barnehagen.

Endret av aanonym
Skrevet

Har i privat steinerbhg. Kjempe fornøyd med bemaning og opplegg. Økologisk hjemmelaget mat hver dag.

Anonymous poster hash: f93a6...d87

Skrevet

Det er nok like store forskjeller på private barnehager som på offentlige. Jeg vil tro den største forskjellen på denne barnehagen og den dere har nå er størrelsen, og det er det jeg først og fremst ville vurdert, ikke det at den er privat.

Mitt barn går i en privat bhg med ca 50 barn, og vi er greit fornøyd. De ansatte virker greie, men var litt trege med å komme i gang med info, ukeplaner osv. (Begynte 1. august i år, så jeg har vel ikke rukket å få så mye mer enn et førsteinntrykk.) Den største ulempen vi har merket så langt er lite plass i garderoben. De vil at vi skal ha med regntøy, 2 parkdresser og jakke, men har bare 1 knagg per barn. :P

Anonymous poster hash: f1b57...ffd
Skrevet

Begge mine har gått i privat, egentlig helt tilfeldig da det var mest praktisk pga barnehagens plassering. Har hatt i en steinerbarnehage med ca 40 barn, en liten barnehage med ca 20 og nå går yngste i en helt ny fus barnehage med ca 80 barn. Har vært veldig fornøyd med alle tre barnehagene og det har vært bra med mannlige barnehageansatte i alle tre.

Anonymous poster hash: fb593...338

Skrevet

Ja, min sønn går på Læringsverkstedet, denne barnehagen har filialer overalt. Super barnehage, masse læring, lek, moro, alle som jobber der har pedagogisk utdanning. Iallefall på den bhg. min sønn går på om noen ikke skulle skjønne det var den jeg snakket om å begynne å kverulere ;) Det eneste jeg reagerer litt på er maten, synes de gir ungene litt lite, i og med at lunsjen stort sett er knekkebrød.

Skrevet

Hatt barn i to private barnehager.

I brhg 1 var vi i 12 år tilsammen. Der var det hundre barn fordelt på 5 avdelinger. To små og tre store.

Mer eller mindre samme personale i alle år, det var en veldig populær brhg å både ha barn i og å jobbe i..

Barnehage 2, her er vi på 2. (Og siste) året. 50 barn fordelt på 4 avd. Her er styrer veldig opptatt av at alle skal bli hørt. Både barna, foreldrene og de ansatte :)

Jeg har ingen erfaring med kommunale brhg, men min erfaring med privat brhg er bare positiv :) ett info.møte på høsten, to dugnader og en generalforsamling i året er det vi må (bør) stille opp på, det er veldig sosialt og det er en hyggelig gjeng. Er veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: 5b880...ceb

Skrevet

Tror det er store forskjeller også på de private barnehagene.

Vi har en i en utrolig flott en. Flott uteområde med nye lekestativ.

De er en stiftelse og har god økonomi, pengene tas ikke ut.

De tar med barna på turer til teknisk museum,  og har til og med overnattingstur for førskolebarna.

Anonymous poster hash: bf1db...be7
Skrevet

Mine barn går i Fus-bhg. Utrolig fornøyd. Veldig stabilt personale. Bhg bruker penger på utflukter til barna. Barna mine storkoser seg

Anonymous poster hash: 98545...b21

Skrevet

80 barn på 4 avd her.

Dårlig varmmat 1 gang i uka; utvanna tomatsuppe på pose.

Dårlig hygiene.

Stressa personale.

Ny bhg så "riktig" uteområde.

Anonymous poster hash: 5cef6...981

Skrevet

Meg som skrev 11:56

Knekkebrød og gulost til lunsj. Det er det

Anonymous poster hash: 5cef6...981

Skrevet

Hva mener dere med kjerringvelde?

Anonymous poster hash: 752ae...bbf
Skrevet

Privat, mener dere da familiebarnehage hjemme hos noen? For ellers er det jo sjelden at det er så få (10) barn. Vi har Kidsa, der er det ca 60 plasser med i år er de ikke mer enn ca 45 barn på tre avdelinger. Vi er veldig fornøyd!

Skrevet

Har hatt barn i stor kommunal basebarnehage (150 barn) og i liten privat Montessoribarnehage (30 barn). Ville uten å blunke valgt den kommunale om igjen.

Anonymous poster hash: 9da88...e45

Skrevet

Privat, mener dere da familiebarnehage hjemme hos noen? For ellers er det jo sjelden at det er så få (10) barn. Vi har Kidsa, der er det ca 60 plasser med i år er de ikke mer enn ca 45 barn på tre avdelinger. Vi er veldig fornøyd!

Privat vil si at det ikke er kommunalt.

Anonymous poster hash: 9da88...e45

Skrevet

Har hatt mine barn i privat barnehage. Nå er det siste året av totalt 9 år.

Det er en barnehage med ca 40 barn. Flott inne, flott ute. Stabilt personale, de fleste har vært der alle 9 årene.

Alle måltider serveres i barnehagen. Sunn og variert kost.

Alle tre barna og jeg og mannen har vært kjempefornøyd!!!

Anonymous poster hash: faa98...557

Skrevet

Norlandiabarnehage. Ca 90 barn. Er vel 21 barn i vår avdeling på 3.75 årsverk. 1-6 søskengruppe. Stabilt personale. 2 førskolelærere. 1fagarbeider og en assistent. Den med kortest ansiennitet har vært der i 9 år. Brødmat og frukt. Varm mat en sjelden gang. Er veldig fornøyd. Har bare positive ting å si om barnehagen.

Skrevet

min går i privat, er 62 barn, veldig fornøyd,eneste jeg kan klage litt på er at de ikke gidder og gå ut i all slags vær og det er ofte vikarer der pga de faste ofte er sykemeldt

Skrevet

Mine går/har gått i privat bhg. 17 barn og 6 ansatte. Superfornøyd!

Anonymous poster hash: 6acd3...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...