Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Låses B preparater inn hos dere? I medisinrom med lås er selvfølgelig, men ikke i enda ett skap? Som med A prep? Anonymous poster hash: d7261...7f0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #2 Skrevet 11. september 2015 Hos oss er all medisin låst inne på samme rom, kun sykepleiere har tilgang og alle a- og b-preparater må signeres ut av to sykepleiere. Anonymous poster hash: 69a02...a12
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #3 Skrevet 11. september 2015 Ja, alle a og b prep er i eget skap. Innpå eget medisinrom der kun spl og vpl har adgang. Men behovsmedisin som er a eller b, ligger i medskap ute på bolig. Ikke alltid det er sykepleier på vakt, så noen få tbl ligger så de er tilgjengelig for de som gir medisin. Dette er på bosenter for demente. Anonymous poster hash: c8d74...176
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #4 Skrevet 11. september 2015 Kun A-preparata er i eit eige lite låst skap inne på det låste medisinrommet. B-preparata står på hylla. Anonymous poster hash: fcd46...8c0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #5 Skrevet 11. september 2015 HI jeg er nyutdannet, og har fått ansvaret for medisinene på en helt ny plass ( ny åpnet). Det er altså å lage rutiner og alt som følger med. Jeg ser jo her også at det gjøres forskjellig. Noe jeg også opplevde i praksis. Forsøkte finne ut av det idag. Jeg vil følge regelverket slavisk, så vil vite helt sikkert hvordan=) Apoteket var så usikre også. Derfor ville jeg høre her Jeg tenker at det må monteres ett skap utenfor medisinrommet, slik at jeg ( vi 3 årig) kan låse ut medisiner dersom det ikke kommer noen med rett kompetanse på jobb. Men om dosetter med B prep må inn i narkotikaskapet etter lovverket.. hmmmm Anonymous poster hash: d7261...7f0
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Hos oss er alle medisiner med unntak av vanlig smertestillende som er til de ansatte, låst inn i skap. A-prep er låst inn i et skap i medisinskapet på et låst medisinrom
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Har alle medisiner på eget rom som bare sykepleiere har tilgang til. Ikke eget skap til A-prep., men ligger samlet i en skuffeseksjon. Bare dosettter er ute i avd., i låst tralle som alle med medisinkurs kan få ha nøkkel til. Sykehjem. Anonymous poster hash: 78b10...2eb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Alle dosettar ligg utlåst i låsbart skap, som alle med medisinansvar har tilgang til. B-preparater ligg i dosetten for heile veka. A-preparat blir låst ut dag for dag. I det låsbart skapet ligg eventuellmedisin. Det ligg ein egen perm i det låsbare skapet der ein må dokumentere for utlevering av B-preparata. På medisinrommet e A-preparatene innelåst. B-preparat står på egne hyller. Begge har kvar sin perm for å skrive rekneskap. Desse blir kontrollert kvar mnd. Kommunen din har nok allerede retningslinjer. Alle kommunar skal ha retningslinjer som blir oppfølgt og oppdatert av farmasøyt. Du må ta kontakt med farmasøyten og få retningslinjene der du høyre te. Anonymous poster hash: eb6df...56b
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Alle medisiner innlåst på medisinrom, og der inne er det et låst skap hvor A og B preparater er. Man må bruke id kort for å komme inn på medisinrom, og også for å komme inn i medisinskapet hvor disse preparatene er. Kun sykepleiere/vernepleiere har adgang. A og B preparater låses ut av to personer. Anonymous poster hash: 57c26...ede
Guttemamma til tusen :) Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 Dette skal apoteket kunne svare på! A-preparater skal låses inn i skap ("narkotikaskap"), og alle medikamenter inn og ut skal loggføres, og avvik skal skrives og følges opp om noe ikke stemmer. Det er ikke krav om å låse inn B-preparater i eget skap på medisinrommet, men det er et krav om at institusjonen skal kunne gjøre rede for forbruk over tid (f.eks at en logger hvor mange esker paralgin forte det bestilles for hver mnd). Hvis en har låsbare medisintraller på avdelingene,eller et låsbart skap, så kan det lages system med medikamenter som gis ved behov. Alle disse medikamentene skal skrives inn/ut av helsepersonell med medisindispensasjon, og avvik skal skrives og følges opp.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 HI jeg er nyutdannet, og har fått ansvaret for medisinene på en helt ny plass ( ny åpnet). Det er altså å lage rutiner og alt som følger med. Jeg ser jo her også at det gjøres forskjellig. Noe jeg også opplevde i praksis. Forsøkte finne ut av det idag. Jeg vil følge regelverket slavisk, så vil vite helt sikkert hvordan=) Apoteket var så usikre også. Derfor ville jeg høre her Jeg tenker at det må monteres ett skap utenfor medisinrommet, slik at jeg ( vi 3 årig) kan låse ut medisiner dersom det ikke kommer noen med rett kompetanse på jobb. Men om dosetter med B prep må inn i narkotikaskapet etter lovverket.. hmmmm Anonymous poster hash: d7261...7f0 VÆR SÅ SNILL, ikke bruk uttrykket 3-åring, det er seriøst bare tragisk. Anonymous poster hash: c8d74...176
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Hos oss oppbevares alle medisiner på ett rom kun sykepleiere har adgang. Vitaminer og ikke reseptbelagte preparater ligger i ett ulåst skap. Resten ligger i skap hvor du må ha nøkkel. Inni dette skapet finnes nok ett skap hvor a preparater er låst inn. Anonymous poster hash: fc6b8...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå