Gå til innhold

Prioriterer de køen til ivf?

Anbefalte innlegg

Jeg må gjennom ivf for å bli gravid. Søknaden blir sendt i begynnelsen av neste mnd. Da er mannens prøvesvar på plass.

På skjemaet vi fylte ut, skulle vi skrive årstall for barneønske fra. Prioriterer de søknadene på et vis? et f.eks hvor lenge man har ønsket barn. Eller alder, diagnose osv? Eller går køen etter når søknaden ble mottatt? 

Anonymous poster hash: e04c0...234
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144235635-prioriterer-de-k%C3%B8en-til-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For vår del er det bra. For vi har ikke ønsket barn så lenge. Men jeg kan ikke få barn uten hjelp. Derfor lurte jeg på om vi ble nedprioritert.

Jeg håper det går bra med din mann!!

Er det så lang ventetid før man kommer inn til samtale? :o Hvor lang tid tar det etter møte, før man starter behandling? 

huff. Blir laaaaaange mnd.... 

Annonse

Jeg må gjennom ivf for å bli gravid. Søknaden blir sendt i begynnelsen av neste mnd. Da er mannens prøvesvar på plass.

På skjemaet vi fylte ut, skulle vi skrive årstall for barneønske fra. Prioriterer de søknadene på et vis? et f.eks hvor lenge man har ønsket barn. Eller alder, diagnose osv? Eller går køen etter når søknaden ble mottatt? 

Man fyller vel ut årstall en har prøvd for info vil jeg tro.

Ikke hørt om at noen blir prioritert foran andre.

Ventetiden før forsamtale kommer an på hvilken klinikk man hører til og hvor stor pågang det er på klinikken. :)

Mener også at køen går etter når søknaden er mottatt. I Oslo fikk jeg beskjed om ca 6 mnd ventetid. (Riksen) tips: gjør alle mulige utredninger osv privat mens du venter,så går det litt fortere når dere først er i gang.

Tusen takk for tips. Vi blir henvist fra Volvat. Jeg har gått der hele veien. Og jeg tror de fleste blodprøver er tatt. 

Til hvilket sykehus sendes søknad til? Vår gyn sendte til Riksen i juli og vi fikk brev i august om at første time er i desember. For oss er det søskenforsøk. Fikk nr 1 i det private da vi ikke ville vente... Jeg blir 38 år neste år, men ammer nr 1 fortsatt. Fikk inntrykk at jeg ble prioritert pga alder (og "suksess" med et barn), men måtte vente for å "stabilisere" hormoner pga amming (lege ringte for å be meg sende journal fra det private og da diskuterte vi tid for oppstart, samt at Riksen hadde skjerpet rutiner med å svare søkere raskere). I brevet sto det også at det måtte tas nye hormonprøver (de ble tatt i juli da jeg fullammet og ikke hadde fått mens tilbake). Avslutter amming i disse dager. For å korte ned tid til oppstart, kommer jeg til å kontakte fastlege for nye hormonprøver av meg i november slik at resultater foreligger til desember.

Så se også hva det står i brevet om prøver som må tas på nytt og ta evt disse privat før samtale. Og når du får time, kan du ringe med jevne mellomrom i tilfelle noen har avbestilt.

Og som mange skriver.. Ivf = VENTING!! Dessverre.. Verdt alt når spiren sitter :)

Anonymous poster hash: 192b6...b5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...