Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #1 Skrevet 9. september 2015 Hvordan betegnes det? Min mann tjener ca 400 000,- i året, barnets mor ca det samme. Hvor mye må min mann betale i bidrag hvis deres barn skal bo hos sin mor fast? (Hos oss annenhver helg bare) Anonymous poster hash: bc1c8...183
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #2 Skrevet 9. september 2015 Barnet er 12år forresten. Anonymous poster hash: bc1c8...183
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #3 Skrevet 9. september 2015 Det er umulig for oss å svare, men NAV har en bidragsberegning som gir god indikasjon på spørsmålet ditt...bruk den. Anonymous poster hash: 5bb9e...6e6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #4 Skrevet 9. september 2015 Forstod ikke så mye av det, men skal ha et møte med NAV nesteuke dere som mottar barnebidrag, hvor mye mottar dere? Og hvilken inntekt har pappaen? Anonymous poster hash: bc1c8...183
Mamma til 2 søte Skrevet 9. september 2015 #5 Skrevet 9. september 2015 Det er jo bare å fylle inn så får du iallefall sånn ca. Barnebidrag beregnes ut av mye forskjellig, så ingen her kan svare deg.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #6 Skrevet 9. september 2015 Jeg har en inntekt på kr 850.000, og far har en inntekt på kr 600.000. Far har ca 25 % samvær. Vi har privat avtale og han betaler 3500 kr for et barn. Anonymous poster hash: 5bb9e...6e6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #7 Skrevet 9. september 2015 Fikk opp så mye summer i det skjemaet, hvilket gjelder? Veiledende bidragsbeløp? *er helt grønn på sånt* Anonymous poster hash: bc1c8...183
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #8 Skrevet 9. september 2015 Og en ting til : nå har de 50/50 deling, men 12åringen synes naturlig nok at det er slitsomt å ha delt bosted og vurderer derfor å bo fast hos sin mor. Nå jobber hun ca 80%. Kan hun velge å gå ned i stillingsprosent (og dermed tjene mindre) for så å kreve mer barnebidrag fra pappaen? Anonymous poster hash: bc1c8...183
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #9 Skrevet 9. september 2015 Og en ting til : nå har de 50/50 deling, men 12åringen synes naturlig nok at det er slitsomt å ha delt bosted og vurderer derfor å bo fast hos sin mor. Nå jobber hun ca 80%. Kan hun velge å gå ned i stillingsprosent (og dermed tjene mindre) for så å kreve mer barnebidrag fra pappaen? Anonymous poster hash: bc1c8...183 I teorien kan hun det,men det er svimlende lite å tjene på barnebidrag kontra det hun eventuelt taper ved lavere stilling. Forøvrig bør være barnets behov være det førende her, og ikke om far må betale mer i bidrag. Husk også på at hvis dere har barnet så mye mindre så sparer dere mye penger i det daglige da mor tar over de kostnadene. Anonymous poster hash: 78684...c05
Anonym bruker Skrevet 9. september 2015 #10 Skrevet 9. september 2015 Mor kan ikke slutte å jobbe, da bør dere sette fram krav om å få bidraget justert etter hennes arbeidsevne. Anonymous poster hash: 398b0...e27
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Og en ting til : nå har de 50/50 deling, men 12åringen synes naturlig nok at det er slitsomt å ha delt bosted og vurderer derfor å bo fast hos sin mor. Nå jobber hun ca 80%. Kan hun velge å gå ned i stillingsprosent (og dermed tjene mindre) for så å kreve mer barnebidrag fra pappaen? Anonymous poster hash: bc1c8...183 I teorien kan hun det,men det er svimlende lite å tjene på barnebidrag kontra det hun eventuelt taper ved lavere stilling. Forøvrig bør være barnets behov være det førende her, og ikke om far må betale mer i bidrag. Husk også på at hvis dere har barnet så mye mindre så sparer dere mye penger i det daglige da mor tar over de kostnadene. Anonymous poster hash: 78684...c05 Nei det kan ikke mor. Jeg måtte gå ned i stilling en periode da jeg skulle studere 100 %(jobbet 50%) ved siden av. Tok da videreutdanning. Midt i studiet bestemte far seg for å søke endring av bidrag. Jeg sendte inn dokumentasjon på at jeg studerte. Fikk da beskjed fra nav om at far ikke skulle "straffes" for dette og at de beregnet min inntekt som Før dvs det jeg fikk når jeg gikk 100 % stilling. Helt greit for meg da jeg ikke hadde tenkt å søke om endring uansett den perioden jeg studerte. Men det beviser jo at man ikke bare kan ta seg ut av jobb og studere for moro skyld og forvente å få bidraget økt. Anonymous poster hash: b1d58...f42
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #12 Skrevet 10. september 2015 Og en ting til : nå har de 50/50 deling, men 12åringen synes naturlig nok at det er slitsomt å ha delt bosted og vurderer derfor å bo fast hos sin mor. Nå jobber hun ca 80%. Kan hun velge å gå ned i stillingsprosent (og dermed tjene mindre) for så å kreve mer barnebidrag fra pappaen? Anonymous poster hash: bc1c8...183 I teorien kan hun det,men det er svimlende lite å tjene på barnebidrag kontra det hun eventuelt taper ved lavere stilling. Forøvrig bør være barnets behov være det førende her, og ikke om far må betale mer i bidrag. Husk også på at hvis dere har barnet så mye mindre så sparer dere mye penger i det daglige da mor tar over de kostnadene. Anonymous poster hash: 78684...c05 Nei det kan ikke mor. Jeg måtte gå ned i stilling en periode da jeg skulle studere 100 %(jobbet 50%) ved siden av. Tok da videreutdanning. Midt i studiet bestemte far seg for å søke endring av bidrag. Jeg sendte inn dokumentasjon på at jeg studerte. Fikk da beskjed fra nav om at far ikke skulle "straffes" for dette og at de beregnet min inntekt som Før dvs det jeg fikk når jeg gikk 100 % stilling. Helt greit for meg da jeg ikke hadde tenkt å søke om endring uansett den perioden jeg studerte. Men det beviser jo at man ikke bare kan ta seg ut av jobb og studere for moro skyld og forvente å få bidraget økt. Anonymous poster hash: b1d58...f42 Da har du sikkert rett i det. Jeg svare utfra at ei bekjent av meg gjorde akkurat det, og far måtte da betale mer i bidrag fordu i mors inntekt var redusert. Men dette er ca 5 år siden så det kan hende det er blitt forandringer. Anonymous poster hash: 78684...c05
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #13 Skrevet 10. september 2015 Bare regnet grovt utfra dine opplysninger. Han skal betale i overkant av 2000 kr. Går mor ned i stilling betaler han ca 2500. Tap for mor m.a.o. Slik jeg oppfatter det vil far betale så lite som mulig i bidrag og ha barnet sitt minst mulig. Høres ut som en grepa kar... Du vet iallfall hva du kan forvente deg om det ikke skulle fungere. Anonymous poster hash: ce491...74f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå