Gå til innhold

Blør så lite? Kan det kalles menstruasjon?

Anbefalte innlegg

Hei. Sluttet på p-piller på 29 juli og hadde min første menstruasjon igjen den 7 august til 12. Så fikk jeg igjen menstrasjon igjen nå i går, men jeg blør så ufattelig lite at det virker ikke helt som en vanlig menstruasjon? Sist menstruasjon blødde jeg som normalt. Kan dette endres etter prevensjons slutt?

I natt blødde jeg ingenting....

Noen som har opplevd lignende?

Fortsetter under...

Vil tro det er helt normalt både at mensen har endret seg siden før du begynte på p-piller, og at ting er litt varierende både med tanke på sykluslengde og blødning de første månedene mens kroppen finner tilbake til seg selv.

Kroppen min var bare kaos da jeg sluttet på p-piller etter 10 år. Første menstruasjon kom først etter 87 dager, og de neste syklusene var ganske så uforutsigbare (fra 30 til 45 dager). Etter et halvt års tid stabiliserte ting seg.

Jeg blør faktisk betydelig mindre og kortere uten p-piller enn jeg gjorde med. Jeg trodde det skulle være omvendt, særlig siden jeg blødde kraftig da jeg var yngre - før jeg begynte på p-piller. 

Endret av fruenfrahavet

Tålmodighet er en dyd :o Må nok bare ta en dag om gangen. Men tusen takk for svar. 
Tydelig at syklusen og menstrasjonen min har endret seg kraftig, for jeg har ikke engang mensensmerter. Noe jeg hadde ekstremt av før og jeg hadde jo så vondt at jeg ville bare ligge i fosterstilling ;):danse:  :eeeh:  :legrine:

Hei igjen. Kan faktisk ikke fatte at dette har vært en menstruasjon? Den varte i 3 dager, men ikke blødd i nærheten av det jeg gjør til vanlig når jeg har mensen. Ingen menstruasjon smerter i det hele tatt eller. Kanskje jeg skal ta en test i morgen? 😑

Annonse

Negativ gravid test og negativ el-tester. Hatt en dag med opphold nå også har jeg begynt å blø igjen i dag. Nå har jeg blødd av og på i 4 fire uker. Alt fra litt blod i utflod til menslignende blødninger. Tydeligvis er kroppen min helt ute og kjører. Det er ufattelig leit. Vet det er mange dere ute som er verre tilfeller enn det her, men man regner ikke med det selv. Hadde selvsagt håpet at alt skulle bli bra med engang. Jeg har nok ikke engang eggløsning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...