Gå til innhold

Betaler man for røykepauser og lunsjpause når man har håndverkere i hus? Eller trekkes det fra regningen? U/T

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 7c0be...5f9

Skrevet (endret)

Du betaler for 7,5 time om de er der en hel arbeidsdag. Du kan jo ev. snakke med firmaet ifht dette med røyking. Jobber de ute uansett har det vel ikke så mye å si, men jobber de inne og må ut kan det jo fort bli 30 min iløpet av en dag.

Endret av Mamma til 2 søte
Skrevet

I de fleste håndverkeryrker vil håndverkeren ta seg noen pauser. Selvsagt betaler du også for dette. Mye av planlegging og faglig diskusjon foregår i disse pausene, så de jobber jo på en måte. Lunsjpausen betaler du nok ikke for.

Anonymous poster hash: ee12d...bac
Skrevet

Du får regning på det du skal ha regning på. Den betaler du.

Anonymous poster hash: 3444e...268

Skrevet

Alle har i følge arbmiljøloven rett på pauser hver time.

Seriøst hvor gniten kan man bli liksom?!

Anonymous poster hash: b0116...7a9

Skrevet

Alle har i følge arbmiljøloven rett på pauser hver time.

Seriøst hvor gniten kan man bli liksom?!

Anonymous poster hash: b0116...7a9

Det er ikke riktig.Det er først når arbeidstiden overstiger 5 1/2 time at man har krav på pause. Lengden på denne er ikke lovsatt. Og når arbeidstiden overstiger 8 timer ar man har krav på en halvtime pause.

Lurer på hvordan ting skulle blitt om alle tok fem minutter hver time.

Anonymous poster hash: 3b8a8...87f

Skrevet

På store jobber betaler man da ikke for timer. Da får man tilbud på jobben.

På små jobber kan jeg ikke skjønne at 30 minutter har noe å si.

Anonymous poster hash: 99ec2...325

Skrevet

5 minutt pause pr timer tilsvarer for oss som er på jobb i 8 timer, 40 minutt. Det vanlige er å ta 30 minutt lunsj som de fleste Ikkje får betalt for pluss 5 minutt Før lunsj og 5 minutt seinere på dagen.

Vil gjette at håndverker skriver 7,5 timer om de er der i 8 timer.

Klag på regningen om du synes de har skrevet for mange timer.

Skrevet

Du får regning på det du skal ha regning på. Den betaler du.

Anonymous poster hash: 3444e...268

He he, joda, hadde verden vært så enkel :lol:  

Anonymous poster hash: da914...532

Skrevet

HI her. 

De var bare i seks timer. Hadde lunsj i TILLEGG til ca. en time med røyking på den korte tiden. 

Smart å si at jeg bare skal betale regningen jeg får, eller at det umulig kan ha noe å si på små oppdrag. Når det kommer et snekkerteam på fire som hver koster flere hundre kroner i timen, så skal det ikke mye til før kronene begynner å rulle og at det går utover pengene som skal brukes til alt det andre som skal gjøres i huset. 

Skrevet

HI her.

De var bare i seks timer. Hadde lunsj i TILLEGG til ca. en time med røyking på den korte tiden.

Smart å si at jeg bare skal betale regningen jeg får, eller at det umulig kan ha noe å si på små oppdrag. Når det kommer et snekkerteam på fire som hver koster flere hundre kroner i timen, så skal det ikke mye til før kronene begynner å rulle og at det går utover pengene som skal brukes til alt det andre som skal gjøres i huset.

Nå har du ikke fått regningen da så hva piper du for? 🙊

Skrevet

HI her.

Nå har du ikke fått regningen da så hva piper du for?

Nei, fra nå av må vi huske på at i dette forumet kan vi kun diskutere og lufte ting som faktisk har skjedd, ikke ting vi bare lurer på.

HI

Skrevet

HI her.

Nå har du ikke fått regningen da så hva piper du for?

Nei, fra nå av må vi huske på at i dette forumet kan vi kun diskutere og lufte ting som faktisk har skjedd, ikke ting vi bare lurer på.

HI

Hehe. Surpumpen. 😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...