Gå til innhold

Hva kan jeg bruke plommer til??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har helt vanvittige mengder i Hagen

Anonymous poster hash: 6a642...87a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spise dem 😊

Anonymous poster hash: 22109...a3e

Skrevet

Jeg fikk denne oppskriften fra "Stjernen" her inne .... den er supergod og veldi enkel å bake:

Del 10 plommer i fire og legg i botnen av ei papirkledd springform pensla med smør og strødd med sukker. Lag eggedosis av 3 egg og 2,5 dl sukker. Vend inn 2 dl mjøl, 1 ss vaniljesukker og 1/2 ts bakepulver saman med 100g smelta avkjølt smør. Hell over plommene og steik 175°c i ca 40 min nederste rille. Avkjøl i forma i 20 min og snu over på fat. Ver forsiktig ved fjerning av papiret.

Skrevet

Åh, så heldig du er :D

Jeg elsker plommer, men har ikke tilgang.

Du kan lage plommesyltetøy i ulike varianter (bare med sukker, eller med sukker og krydder). Du kan skjære dem i to, fjerne steinene og fryse dem ned og lage pai av dem i vinter. Du kan legge dem på glass med sukkerlake. Du kan lage romtopf. Du kan lage plommelikør. Du kan lage plommechutney.

Anonymous poster hash: a5c96...657
Skrevet

Jeg fikk denne oppskriften fra "Stjernen" her inne .... den er supergod og veldi enkel å bake:

Del 10 plommer i fire og legg i botnen av ei papirkledd springform pensla med smør og strødd med sukker. Lag eggedosis av 3 egg og 2,5 dl sukker. Vend inn 2 dl mjøl, 1 ss vaniljesukker og 1/2 ts bakepulver saman med 100g smelta avkjølt smør. Hell over plommene og steik 175°c i ca 40 min nederste rille. Avkjøl i forma i 20 min og snu over på fat. Ver forsiktig ved fjerning av papiret.

Aaah, DIB, altså😄 Hjemme med sykt barn idag, noen modne plommer på kjøkkenbenken - og vips, plommekake i ovnen mens stakkaren sover😋 Lagde en personlig vri på den og "dynka" plommene i honning i steden for sukker, samt tilsatte litt nellik og kardemomme i deigen for å få litt mer krydderaktig og høstlig preg på kaka. Gleder meg til å overraske resten av familien når de kommer hjem i ettermiddag, det blir koselig start på helga.

Takk for inspirasjonen😚

Anonymous poster hash: db61d...74f

Skrevet

Takk! Har endevendt oppskriftshaugen (det er blitt meg fortalt at enkelte brukar bok for å forenkle) utan å finne den :)

Eg har plommesyltetøy til avkjøling no. Sånn ca 2 delar plomme og 1 del sukker i gryta, kokast til lagom konsistens.

Skrevet

Saft!

Da trenger du ikke ta ut steiner en gang. Bare dele dem i to og putte dem i saftkokeren.

Anonymous poster hash: b5710...034

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...