Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 har helt vanvittige mengder i Hagen Anonymous poster hash: 6a642...87a
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Spise dem 😊 Anonymous poster hash: 22109...a3e
MammantilNurket Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Jeg fikk denne oppskriften fra "Stjernen" her inne .... den er supergod og veldi enkel å bake: Del 10 plommer i fire og legg i botnen av ei papirkledd springform pensla med smør og strødd med sukker. Lag eggedosis av 3 egg og 2,5 dl sukker. Vend inn 2 dl mjøl, 1 ss vaniljesukker og 1/2 ts bakepulver saman med 100g smelta avkjølt smør. Hell over plommene og steik 175°c i ca 40 min nederste rille. Avkjøl i forma i 20 min og snu over på fat. Ver forsiktig ved fjerning av papiret.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Åh, så heldig du er Jeg elsker plommer, men har ikke tilgang. Du kan lage plommesyltetøy i ulike varianter (bare med sukker, eller med sukker og krydder). Du kan skjære dem i to, fjerne steinene og fryse dem ned og lage pai av dem i vinter. Du kan legge dem på glass med sukkerlake. Du kan lage romtopf. Du kan lage plommelikør. Du kan lage plommechutney. Anonymous poster hash: a5c96...657
HvittHus Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 (endret) Plommesyltetøy er fantastisk godt. Ellers har du denne kaken som er enkel og veldig god: http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/frukt-og-barkaker/mettes-lettvinte-plommekake Del og frys ned en haug med plommer, så har du til kake det neste året. Endret 8. september 2015 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Jeg fikk denne oppskriften fra "Stjernen" her inne .... den er supergod og veldi enkel å bake: Del 10 plommer i fire og legg i botnen av ei papirkledd springform pensla med smør og strødd med sukker. Lag eggedosis av 3 egg og 2,5 dl sukker. Vend inn 2 dl mjøl, 1 ss vaniljesukker og 1/2 ts bakepulver saman med 100g smelta avkjølt smør. Hell over plommene og steik 175°c i ca 40 min nederste rille. Avkjøl i forma i 20 min og snu over på fat. Ver forsiktig ved fjerning av papiret. Aaah, DIB, altså😄 Hjemme med sykt barn idag, noen modne plommer på kjøkkenbenken - og vips, plommekake i ovnen mens stakkaren sover😋 Lagde en personlig vri på den og "dynka" plommene i honning i steden for sukker, samt tilsatte litt nellik og kardemomme i deigen for å få litt mer krydderaktig og høstlig preg på kaka. Gleder meg til å overraske resten av familien når de kommer hjem i ettermiddag, det blir koselig start på helga. Takk for inspirasjonen😚 Anonymous poster hash: db61d...74f
☆☆☆ Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Jeg fikk denne oppskriften fra "Stjernen" her inne .... den er supergod og veldi enkel å bake: Del 10 plommer i fire og legg i botnen av ei papirkledd springform pensla med smør og strødd med sukker. Lag eggedosis av 3 egg og 2,5 dl sukker. Vend inn 2 dl mjøl, 1 ss vaniljesukker og 1/2 ts bakepulver saman med 100g smelta avkjølt smør. Hell over plommene og steik 175°c i ca 40 min nederste rille. Avkjøl i forma i 20 min og snu over på fat. Ver forsiktig ved fjerning av papiret. Takk! Har endevendt oppskriftshaugen (det er blitt meg fortalt at enkelte brukar bok for å forenkle) utan å finne den Eg har plommesyltetøy til avkjøling no. Sånn ca 2 delar plomme og 1 del sukker i gryta, kokast til lagom konsistens.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Saft! Da trenger du ikke ta ut steiner en gang. Bare dele dem i to og putte dem i saftkokeren. Anonymous poster hash: b5710...034
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå