Gå til innhold

Sen eggløsning av Pergo?

Anbefalte innlegg

Hadde vanligvis en relativt stabil syklus med el på dag 13/14 før jeg begynte på Pergo, men nå er jeg på cd 15 og el testene er ikke i ferd med å bli positive..

Gyn sa at el ville komme på dag 14 og virket så bestemt på det..

Noen som har erfaringer med senere el enn vanligvis..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144235210-sen-eggl%C3%B8sning-av-pergo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det kommer litt an på hvilke dager du tar pergo! Jeg, som mange andre tar pergo fra syklusdag 5-9 og får da eggløsning mellom dag 15-18 mener jeg.

Tror jeg har lest andres erfaring, hvor de har tatt pergo fra syklusdag 3-7 og fått EL tidligere, dag 14 kanskje?

Men det er nok helt sikkert forskjellig fra person til person :-)

Jeg tar pergo nå fra dag 3-7 , hvorfor er det forskjell på når folk tar det? Jeg har en stabil syklus på 28-30 dager hver gang med eggløsning mellom dag 14-16. Spent på når eggløsning kommer den e gang, første runde med pergo dette 😄

Jeg tar pergo nå fra dag 3-7 , hvorfor er det forskjell på når folk tar det? Jeg har en stabil syklus på 28-30 dager hver gang med eggløsning mellom dag 14-16. Spent på når eggløsning kommer den e gang, første runde med pergo dette 😄

Det er ikke godt å si! Kommer vel an på legen/gynokologen som følger den enkelte opp og dens erfaringer med det hos pasienter ? Hmm...

Annonse

Da fikk jeg positiv el test i dag på CD 15! Hurra!

Men, jeg testet med CB El-tester og den var da altså positiv i går kveld. I dag tidlig var den negativ igjen. Jeg har vanligvis to dager med positiv el-tester, men i denne syklusen (med pergo) ser det ut til å ha vært en særdeles rask stigning!

Altså: 

i går morges: negativ

i går kveld: positiv

i dag morges: negativ (først i dag morges slå fertilitetsmonitoren ut på max etter 8 dager med høy)

Hva skal jeg stole på? El testen eller CBFM..

Jeg tar pergo nå fra dag 3-7 , hvorfor er det forskjell på når folk tar det? Jeg har en stabil syklus på 28-30 dager hver gang med eggløsning mellom dag 14-16. Spent på når eggløsning kommer den e gang, første runde med pergo dette

Jeg tar pergo nå fra dag 3-7 , hvorfor er det forskjell på når folk tar det? Jeg har en stabil syklus på 28-30 dager hver gang med eggløsning mellom dag 14-16. Spent på når eggløsning kommer den e gang, første runde med pergo dette

Jeg tror gynekologen "peiler det inn" på hvilken syklusdag som er vanlig for deg, slik at det i prisippet ikke skal bli så stor forskjell. Siden jeg vanligvis har el på dag 12-14 fikk jeg begynne på dag 3, hvis du har litt senere kan du begynne på dag 4 eller 5.. tror jeg da.. 

Syntes det også er veldig spennende! Lykke til!

Endret av skunkenblomst
  • 2 uker senere...

Jeg tror gynekologen "peiler det inn" på hvilken syklusdag som er vanlig for deg, slik at det i prisippet ikke skal bli så stor forskjell. Siden jeg vanligvis har el på dag 12-14 fikk jeg begynne på dag 3, hvis du har litt senere kan du begynne på dag 4 eller 5.. tror jeg da..

Syntes det også er veldig spennende! Lykke til!

I felleskatalogen står det:

"Behandlingen starter på eller omkring femte mensdagen" :)

Anonymous poster hash: ff470...db5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...