Gå til innhold

Sen eggløsning av Pergo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vanligvis en relativt stabil syklus med el på dag 13/14 før jeg begynte på Pergo, men nå er jeg på cd 15 og el testene er ikke i ferd med å bli positive..

Gyn sa at el ville komme på dag 14 og virket så bestemt på det..

Noen som har erfaringer med senere el enn vanligvis..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått EL på dag 17 med pergo, begge gangene jeg har brukt det. EL kommer 5-10 dager etter siste pille er tatt, så du har god tid enda :)

Skrevet

Jeg tror det kommer litt an på hvilke dager du tar pergo! Jeg, som mange andre tar pergo fra syklusdag 5-9 og får da eggløsning mellom dag 15-18 mener jeg.

Tror jeg har lest andres erfaring, hvor de har tatt pergo fra syklusdag 3-7 og fått EL tidligere, dag 14 kanskje?

Men det er nok helt sikkert forskjellig fra person til person :-)

Skrevet

Jeg tar pergo nå fra dag 3-7 , hvorfor er det forskjell på når folk tar det? Jeg har en stabil syklus på 28-30 dager hver gang med eggløsning mellom dag 14-16. Spent på når eggløsning kommer den e gang, første runde med pergo dette 😄

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet et par dager til. 

Jeg tok pillene fra dag 3-7 og skulle vel i prinsippet fått positiv el test snart.. 

Skrevet

Jeg tar pergo nå fra dag 3-7 , hvorfor er det forskjell på når folk tar det? Jeg har en stabil syklus på 28-30 dager hver gang med eggløsning mellom dag 14-16. Spent på når eggløsning kommer den e gang, første runde med pergo dette 😄

Det er ikke godt å si! Kommer vel an på legen/gynokologen som følger den enkelte opp og dens erfaringer med det hos pasienter ? Hmm...

Skrevet

Da fikk jeg positiv el test i dag på CD 15! Hurra!

Men, jeg testet med CB El-tester og den var da altså positiv i går kveld. I dag tidlig var den negativ igjen. Jeg har vanligvis to dager med positiv el-tester, men i denne syklusen (med pergo) ser det ut til å ha vært en særdeles rask stigning!

Altså: 

i går morges: negativ

i går kveld: positiv

i dag morges: negativ (først i dag morges slå fertilitetsmonitoren ut på max etter 8 dager med høy)

Hva skal jeg stole på? El testen eller CBFM..

Skrevet (endret)

Jeg tar pergo nå fra dag 3-7 , hvorfor er det forskjell på når folk tar det? Jeg har en stabil syklus på 28-30 dager hver gang med eggløsning mellom dag 14-16. Spent på når eggløsning kommer den e gang, første runde med pergo dette

Jeg tar pergo nå fra dag 3-7 , hvorfor er det forskjell på når folk tar det? Jeg har en stabil syklus på 28-30 dager hver gang med eggløsning mellom dag 14-16. Spent på når eggløsning kommer den e gang, første runde med pergo dette

Jeg tror gynekologen "peiler det inn" på hvilken syklusdag som er vanlig for deg, slik at det i prisippet ikke skal bli så stor forskjell. Siden jeg vanligvis har el på dag 12-14 fikk jeg begynne på dag 3, hvis du har litt senere kan du begynne på dag 4 eller 5.. tror jeg da.. 

Syntes det også er veldig spennende! Lykke til!

Endret av skunkenblomst
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tror gynekologen "peiler det inn" på hvilken syklusdag som er vanlig for deg, slik at det i prisippet ikke skal bli så stor forskjell. Siden jeg vanligvis har el på dag 12-14 fikk jeg begynne på dag 3, hvis du har litt senere kan du begynne på dag 4 eller 5.. tror jeg da..

Syntes det også er veldig spennende! Lykke til!

I felleskatalogen står det:

"Behandlingen starter på eller omkring femte mensdagen" :)

Anonymous poster hash: ff470...db5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...