Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Nå trenger jeg hjelp Min 4 mnd gamle baby spiser seg gjennom natta og spiser minimalt på dagen. Ergo sover vi jo omtrent ikke på natt. Begynner å bli rimelig utslitt, dette har pågått i en drøy måned nå. Han sover også kun 3*30 minutter om dagen, så er konstant overtrøtt og sur. Føler det ikke blir noe kos og kvalitetstid av dette Noen som har opplevd liknende og har klart å snu det? Har prøvd å gi smokken på natta men da flipper han helt ut, han er jo sulten siden han ikke spiser på dagen Anonymous poster hash: fc534...1e4
Ikkesåallerværst Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Ikke vært med på helt det samme, ettersom min spiste hele dagen også.. Tror bare du må forsøke å ikke gi pupp så mye på natt. Bestem deg for en intervall, feks hver andre/tredje time ettersom hvor ofte han spiser nå. Det blir noen dager med mye mindre søvn enn nå, men bedre på sikt. Mulig at pappaen må på banen på nettene. Hvis du samsover og ammer (regner med det ettersom han spiser hele natta..) så må du ta på bh og gjemme puppen, ellers kan han snike til seg en matbit eller du er så i ørska at du ammer uten å tenke deg om! Min spiste hver time/annenhver på natta frem til han var ca ett år. Da måtte far inn på banen. Var noen ganske utrivelige uker, da han gråt og raste og våknet hele tida. Ble gradvis bedre da, slik at han lettere lot seg trøste på slutten av første uka.
Luksusdyret Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Prøv å introdusere fast føde, det ser ut som babyen ikke får nok fra bare morsmelk. Eventuelt suppler med mme.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 Tenker det kan være greit å "få orden" på søvnen på dagtid, så vil natta gå seg til etter hvert. 3x30 minutter er altfor lite! Jobb med dagsøvnen: legg han før han blir trøtt så han ikke blir overtrøtt og hjelp han tilbake i søvn om han våkner etter bare 30 min (da våkner han nok pga lett søvn). Overtrøtte barn sover dårligere og våkner raskere. Søvn avler søvn! Anonymous poster hash: c0975...f6c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 Jenta mi sov 3x20 min om dagen fra 2 mnd alder (før det sov hun mer). Hun var heldigvis blid og fornøyd om dagen, de mente at hun ikke trengte mer søvn. Men veldig rart siden jeg ammet hver andre time døgnet rundt. Mye oppe om natta, men også mye amming om dagen. Hun ville ikke ha flaske, brukte smokk, men kun puppen som gjorde henne fornøy. Anonymous poster hash: 5c49e...90c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 Jeg ville prøvd å gi en flaske mme etter kveldspuppen og startet opp med grøt. Det kan gjøre underverker. Ville testet det ut i dag! Prøv å legg han før han blir synlig trøtt. Mine måtte legges igjen bare halvannen time etter de stod opp om morgenen og de sov 12-14 timer uten oppvåkning på natta. (bortsett fra den ene med alvorlige søvnproblemer pga diverse). Anonymous poster hash: 4c20e...10a
Anonym bruker Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 Tenker det kan være greit å "få orden" på søvnen på dagtid, så vil natta gå seg til etter hvert. 3x30 minutter er altfor lite! Jobb med dagsøvnen: legg han før han blir trøtt så han ikke blir overtrøtt og hjelp han tilbake i søvn om han våkner etter bare 30 min (da våkner han nok pga lett søvn). Overtrøtte barn sover dårligere og våkner raskere. Søvn avler søvn! Anonymous poster hash: c0975...f6c Det er veldig mange babyer som kun sover 30 min lurer, men ja overtrøtte barn sover dårlig. Hun skriver jo også at barnet IKKE spiser noe særlig på dagen, så det er ikke sikkert hun trenger fast føde. Heller snu døgnet. Anonymous poster hash: b0562...38a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå