Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #26 Skrevet 7. september 2015 Ja selvfølgelig kan jeg det. Men sliter på den "nye" bilen. Hjulene er så forbasket tunge jeg sliter med å få de på. Til tross for jeg anser meg selv som sterk. Gamle bilen var ikke noe problem. Anonymous poster hash: 20027...d8c
Mamma_til_2 Skrevet 7. september 2015 #27 Skrevet 7. september 2015 Tar frem jekken og den lange skiftenøkkelen med en pipe i enden og skifter dekket vell! En skiftenøkkel har ikke pipe i enden. En skiftenøkkel, er en nøkkel en kan skifte kjeft-størrelse på i motsetning til en fastnøkkel som har fast størrelse... Anonymous poster hash: 04435...768 Men jeg har en skiftenøkkel med pipe i ene enden og jeg kan skifte koppstr på den! Og jeg vet forskjellen på en skiftenøkel og en fastnøkkel. Det høres ikke ut som du vet hva en skiftenøkkel er. Du fester ikke en pipe på en skiftenøkkel. Google skiftenøkkel så ser du hva jeg mener Anonymous poster hash: 04435...768 Har du hørt ordet kombinasjonsverktøy? Mannen har masse spesialverktøy så jeg trenger ikke google en skiftenøkkel. Men uansett jeg kan skifte hjul på bilen kan du?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #28 Skrevet 7. september 2015 Tar frem jekken og den lange skiftenøkkelen med en pipe i enden og skifter dekket vell! En skiftenøkkel har ikke pipe i enden. En skiftenøkkel, er en nøkkel en kan skifte kjeft-størrelse på i motsetning til en fastnøkkel som har fast størrelse... Anonymous poster hash: 04435...768 Men jeg har en skiftenøkkel med pipe i ene enden og jeg kan skifte koppstr på den! Og jeg vet forskjellen på en skiftenøkel og en fastnøkkel. Det høres ikke ut som du vet hva en skiftenøkkel er. Du fester ikke en pipe på en skiftenøkkel. Google skiftenøkkel så ser du hva jeg mener Anonymous poster hash: 04435...768 Har du hørt ordet kombinasjonsverktøy? Mannen har masse spesialverktøy så jeg trenger ikke google en skiftenøkkel. Men uansett jeg kan skifte hjul på bilen kan du? Ja, selvsagt kan jeg det. Jeg vet godt hva kombinasjonsverktøy er, men det finnes ikke noe kombinasjonsvektøy med skiftenøkkel i ene enden og en pipenøkkel i den andre. Den vil jeg i tilfelle se et bilde av. Anonymous poster hash: 04435...768
Ladybugg Skrevet 7. september 2015 #29 Skrevet 7. september 2015 Får jeg flatt dekk når jeg er ute på tur f. Eks må jeg ri Ge vei hjelp da bilene ikke har reservedekk. Bare slikt skum.. men hjemme, skulle jeg klart å skifte dekk.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #30 Skrevet 7. september 2015 Selvfølgelig kan jeg det. Man burde ikke kjøre bil en gang dersom man ikke klarer noe så enkelt som å skifte dekk om man skulle punktere. Jeg har til og med skiftet dekk som høygravid med bekkenløsning. Ikke helt optimalt og ganske smertefullt, men alt går Anonymous poster hash: af8a2...5bb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #31 Skrevet 7. september 2015 Absolutt ikke. Det måtte en mann kommet og gjort for meg, eller en handy dibdame hehe Anonymous poster hash: b600b...f10
TPK Skrevet 7. september 2015 #32 Skrevet 7. september 2015 Nei, jeg har i alle fall aldri prøvd. Men tror jeg skulle klart det hvis jeg måtte, strandet på en øde landevei liksom. Hadde jeg vært i byen hadde jeg ringt mannen
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #33 Skrevet 7. september 2015 Tja, jeg vet hvordan det gjøres, men det skjer innimellom at de hersens hjula så godt fast at jeg må be om hjelp... Anonymous poster hash: f14f1...94b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #34 Skrevet 7. september 2015 Har jeg ingen anelse om, men jeg kunne sikkert fått det til om det sto om liv. Men om uhellet er ute og jeg har tid til å vente så ringer jeg nok noen som kan fikse det. Vet ikke engang om jeg har reservedekk. Er det ikke derfor man betaler for veihjelp da? Anonymous poster hash: 44a8b...da8
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 7. september 2015 #35 Skrevet 7. september 2015 Nei det har jeg aldri prøvd
Førstemann Skrevet 7. september 2015 #36 Skrevet 7. september 2015 Selvfølgelig. Har gjort det mage ganger. Men et par ganger har jeg slitt med at boltene sitter veldig hardt så måtte ha litt hjelp med å løsne.
klishe89 Skrevet 7. september 2015 #37 Skrevet 7. september 2015 Ikke noe problem å skifte selv. Har ikke lappen da så blir nok ikke aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #38 Skrevet 7. september 2015 Nei det kan jeg ikke. Har heldigvis utseendet med meg da 😉 Anonymous poster hash: 57f31...5dc
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #39 Skrevet 7. september 2015 Kan det så klart! MEN ettersom vi har verksted på gården, så er det veldig ofte at mannen gjør det sånn når det skal skiftes mellom sommer- og vinterdekk. Jeg har ikke lært meg det verktøyet. Anonymous poster hash: 153b8...e41
Grønn Sommerfugl Skrevet 7. september 2015 #40 Skrevet 7. september 2015 Ja det kan jeg Har fagbrev som bilskadereperatør
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #42 Skrevet 7. september 2015 Nei, skifte dekk kan jeg ikke, for det er egentlig, når man er nøye på definisjoner, å skifte ut gummidekket som sitter fast på felgen. Dekk + felg = hjul. Men hjul kan jeg selvfølgelig bytte. Som regel gjør mannen og jeg det i samarbeid, da skifter vi 8 hjul på en tre kvarters tid. Digre, tunge beist av noen hjul. Anonymous poster hash: 0cc4a...4dc
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #43 Skrevet 7. september 2015 Jeg kan skifte dekk ja. Men siden mannen jobber på verksted, så tar han seg av skifting mellom sommer og vinterdekk. Men skulle jeg punktere eller noe, så greier jeg fint å skifte dekk selv Anonymous poster hash: 87dc1...e10
Luksusdyret Skrevet 7. september 2015 #44 Skrevet 7. september 2015 Nei det kan jeg ikke. Har heldigvis utseendet med meg da Anonymous poster hash: 57f31...5dc Fordi alle vi som kan litt med bil er stygge traktorlesber?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #45 Skrevet 7. september 2015 Nei det kan jeg ikke. Har heldigvis utseendet med meg da Anonymous poster hash: 57f31...5dc Fordi alle vi som kan litt med bil er stygge traktorlesber? Mer eller mindre, ja Anonymous poster hash: 57f31...5dc
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #46 Skrevet 7. september 2015 Nei det kan jeg ikke. Har heldigvis utseendet med meg da Anonymous poster hash: 57f31...5dc Fordi alle vi som kan litt med bil er stygge traktorlesber? Hvordan ser en traktorlesbe ut da? Anonymous poster hash: 3e013...ed5
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #47 Skrevet 7. september 2015 Nei hvorfor skulle jeg det? Bilen har ikke reservedekk da det er unødvendig pga ny teknologi. Hvis dekket mot formodning skulle bli ødelagt ringer jeg veihjelp, og får bilen på verksted slik at de som har det som jobb kan gjøre det. Jeg betaler med glede for slike tjenester, akkurat som jeg betaler en gartner for å ordne hagen min og vaskehjelp for å holde orden i huset mitt. Anonymous poster hash: 47c0d...c7a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #48 Skrevet 7. september 2015 Jeg vet hvordan man skifter, men jeg er for svak 😂 får ikke løsnet dekket !! Anonymous poster hash: dd264...142
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #49 Skrevet 7. september 2015 Nei, skifte dekk kan jeg ikke, for det er egentlig, når man er nøye på definisjoner, å skifte ut gummidekket som sitter fast på felgen. Dekk + felg = hjul. Men hjul kan jeg selvfølgelig bytte. Som regel gjør mannen og jeg det i samarbeid, da skifter vi 8 hjul på en tre kvarters tid. Digre, tunge beist av noen hjul. Anonymous poster hash: 0cc4a...4dc Kvervulanten... Anonymous poster hash: dd264...142
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #50 Skrevet 7. september 2015 Nei det kan jeg ikke. Har heldigvis utseendet med meg da Anonymous poster hash: 57f31...5dc Fordi alle vi som kan litt med bil er stygge traktorlesber? Hvordan ser en traktorlesbe ut da? Anonymous poster hash: 3e013...ed5 Sånn her https://abutchjourney.files.wordpress.com/2014/08/wpid-img_12134931123130.jpeg?w=480 Anonymous poster hash: 57f31...5dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå