Gå til innhold

kan du skifte dekk selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja selvfølgelig kan jeg det. Men sliter på den "nye" bilen. Hjulene er så forbasket tunge jeg sliter med å få de på. Til tross for jeg anser meg selv som sterk. Gamle bilen var ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 20027...d8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar frem jekken og den lange skiftenøkkelen med en pipe i enden og skifter dekket vell!

En skiftenøkkel har ikke pipe i enden. En skiftenøkkel, er en nøkkel en kan skifte kjeft-størrelse på i motsetning til en fastnøkkel som har fast størrelse...

Anonymous poster hash: 04435...768

Men jeg har en skiftenøkkel med pipe i ene enden og jeg kan skifte koppstr på den!  Og jeg vet forskjellen på en skiftenøkel og en fastnøkkel.

Det høres ikke ut som du vet hva en skiftenøkkel er. Du fester ikke en pipe på en skiftenøkkel. Google skiftenøkkel så ser du hva jeg mener ;)

Har du hørt ordet kombinasjonsverktøy?

Mannen har masse spesialverktøy så jeg trenger ikke google en skiftenøkkel.

Men uansett jeg kan skifte hjul på bilen kan du?

Skrevet

Tar frem jekken og den lange skiftenøkkelen med en pipe i enden og skifter dekket vell!

En skiftenøkkel har ikke pipe i enden. En skiftenøkkel, er en nøkkel en kan skifte kjeft-størrelse på i motsetning til en fastnøkkel som har fast størrelse...

Men jeg har en skiftenøkkel med pipe i ene enden og jeg kan skifte koppstr på den!  Og jeg vet forskjellen på en skiftenøkel og en fastnøkkel.

Det høres ikke ut som du vet hva en skiftenøkkel er. Du fester ikke en pipe på en skiftenøkkel. Google skiftenøkkel så ser du hva jeg mener ;)

Har du hørt ordet kombinasjonsverktøy?

Mannen har masse spesialverktøy så jeg trenger ikke google en skiftenøkkel.

Men uansett jeg kan skifte hjul på bilen kan du?

Ja, selvsagt kan jeg det. Jeg vet godt hva kombinasjonsverktøy er, men det finnes ikke noe kombinasjonsvektøy med skiftenøkkel i ene enden og en pipenøkkel i den andre. Den vil jeg i tilfelle se et bilde av.

Skrevet

Får jeg flatt dekk når jeg er ute på tur f. Eks må jeg ri Ge vei hjelp da bilene ikke har reservedekk. Bare slikt skum.. men hjemme, skulle jeg klart å skifte dekk.

Skrevet

Selvfølgelig kan jeg det. Man burde ikke kjøre bil en gang dersom man ikke klarer noe så enkelt som å skifte dekk om man skulle punktere. Jeg har til og med skiftet dekk som høygravid med bekkenløsning. Ikke helt optimalt og ganske smertefullt, men alt går ;)

Anonymous poster hash: af8a2...5bb
Skrevet

Absolutt ikke. Det måtte en mann kommet og gjort for meg, eller en handy dibdame hehe

Anonymous poster hash: b600b...f10

Skrevet

Nei, jeg har i alle fall aldri prøvd. Men tror jeg skulle klart det hvis jeg måtte, strandet på en øde landevei liksom. Hadde jeg vært i byen hadde jeg ringt mannen

Skrevet

Tja, jeg vet hvordan det gjøres, men det skjer innimellom at de hersens hjula så godt fast at jeg må be om hjelp... 

Anonymous poster hash: f14f1...94b
Skrevet

Har jeg ingen anelse om, men jeg kunne sikkert fått det til om det sto om liv. Men om uhellet er ute og jeg har tid til å vente så ringer jeg nok noen som kan fikse det. Vet ikke engang om jeg har reservedekk. Er det ikke derfor man betaler for veihjelp da? 

Anonymous poster hash: 44a8b...da8
Skrevet

Nei det har jeg aldri prøvd :)

Skrevet

Selvfølgelig. Har gjort det mage ganger. Men et par ganger har jeg slitt med at boltene sitter veldig hardt så måtte ha litt hjelp med å løsne.

Skrevet

Ikke noe problem å skifte selv. Har ikke lappen da så blir nok ikke aktuelt.

Skrevet

Nei det kan jeg ikke. Har heldigvis utseendet med meg da 😉

Anonymous poster hash: 57f31...5dc

Skrevet

Kan det så klart!

MEN ettersom vi har verksted på gården, så er det veldig ofte at mannen gjør det sånn når det skal skiftes mellom sommer- og vinterdekk. Jeg har ikke lært meg det verktøyet.

Anonymous poster hash: 153b8...e41
Skrevet

Ja det kan jeg :)

Har fagbrev som bilskadereperatør :P

Skrevet

Nei, skifte dekk kan jeg ikke, for det er egentlig, når man er nøye på definisjoner, å skifte ut gummidekket som sitter fast på felgen. Dekk + felg = hjul. Men hjul kan jeg selvfølgelig bytte. Som regel gjør mannen og jeg det i samarbeid, da skifter vi 8 hjul på en tre kvarters tid. Digre, tunge beist av noen hjul.

Anonymous poster hash: 0cc4a...4dc

Skrevet

Jeg kan skifte dekk ja. Men siden mannen jobber på verksted, så tar han seg av skifting mellom sommer og vinterdekk. Men skulle jeg punktere eller noe, så greier jeg fint å skifte dekk selv :)

Anonymous poster hash: 87dc1...e10

Skrevet

Nei det kan jeg ikke. Har heldigvis utseendet med meg da

Fordi alle vi som kan litt med bil er stygge traktorlesber? :D

Skrevet

Mer eller mindre, ja :D

Skrevet

Hvordan ser en traktorlesbe ut da?

Anonymous poster hash: 3e013...ed5

Skrevet

Nei hvorfor skulle jeg det? Bilen har ikke reservedekk da det er unødvendig pga ny teknologi. Hvis dekket mot formodning skulle bli ødelagt ringer jeg veihjelp, og får bilen på verksted slik at de som har det som jobb kan gjøre det. Jeg betaler med glede for slike tjenester, akkurat som jeg betaler en gartner for å ordne hagen min og vaskehjelp for å holde orden i huset mitt.

Anonymous poster hash: 47c0d...c7a

Skrevet

Jeg vet hvordan man skifter, men jeg er for svak 😂 får ikke løsnet dekket !!

Anonymous poster hash: dd264...142

Skrevet

Nei, skifte dekk kan jeg ikke, for det er egentlig, når man er nøye på definisjoner, å skifte ut gummidekket som sitter fast på felgen. Dekk + felg = hjul. Men hjul kan jeg selvfølgelig bytte. Som regel gjør mannen og jeg det i samarbeid, da skifter vi 8 hjul på en tre kvarters tid. Digre, tunge beist av noen hjul.

Anonymous poster hash: 0cc4a...4dc

Kvervulanten...

Anonymous poster hash: dd264...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...