Gå til innhold

kan du skifte dekk selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du om du står med flatt dekk?

Anonymous poster hash: dbfce...f04

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tar frem jekken og den lange skiftenøkkelen med en pipe i enden og skifter dekket vell!

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Skifter dekk om dekket er flatt. Jeg kan skift dekk selv om jeg ikke har har lappen engang...

Har skiftet dekk for pappa flere ganger da han var for syk til å gjøre det selv, ingen problem selv om jeg ikke hadde gjort det før.

Anonymous poster hash: 13c3a...f75

Skrevet

Ei på jobben måtte få tak i mannen en time unna..

Skulle vært ett minste krav dette.

Skrevet

Det har jeg ikke prøvd før så det kan jeg helt sikkert 😊

Anonymous poster hash: 62bf2...dc2

Skrevet

Hva gjør du om du står med flatt dekk?

Ringer veihjelp

Aner ikke om jeg kan skifte dekk, har aldri prøvd

Anonymous poster hash: 3e013...ed5

Skrevet

Det lærte jeg av pappaen min da jeg var 6-7 år. Senere å skifte bremseklosser og viftereim. Og så klart sjekke olje og fylle på vindusspylervæske. Hører med til der elementære på linje med sette på vaskemaskin og håndtere en symaskin, spør du meg.

Anonymous poster hash: 092ce...a68

Skrevet

Kan skifte dekk hvis jeg må (broren min skifter vinter og sommer for meg pga elendig rygg)

Kan også skifte lyspærer, fylle på olje, bremseveske, spylevæske og frostveske. Skal snart forsøke et oljeskift (når jeg får råd til olja)

Lærer meg det jeg må kan for å klare meg selv ;)

Skrevet

Trenger ikke å være rakettforsker for å skifte dekk 😂

Skrevet

Jeg kan skifte dekk selv og gjør det selv når det er sesongskifte.

Dersom jeg står med flatt dekk er jeg likevel hjelpeløs siden min bil ikke har reservedekk.

Skrevet

Kan skifte dekk. Men står jeg fast i en veikant, så er det vel bare å fylle dekket med skum eller hva det er for noe og kjøre hjem.

Har ikke reservedekk til bilen.

Skrevet

Skifter selvfølgelig dekket sjøl hvis dekket er flatt.

Skrevet

Har med stort hell skiftet flatt dekk på bilen min da jeg ble oppringt fra barnehagen om å hente frøkna og kom ut fra jobb til flatt dekk.

Har også med stort hell lagt om til vinter-/sommerdekk flerfoldige ganger, i tillegg til å skifte olje/oljefilter, luftfilter, plugger og annen forbruksvare. Såpass bør man kunne om man har bil 😊

Skrevet

Har med stort hell skiftet flatt dekk på bilen min da jeg ble oppringt fra barnehagen om å hente frøkna og kom ut fra jobb til flatt dekk.

Har også med stort hell lagt om til vinter-/sommerdekk flerfoldige ganger, i tillegg til å skifte olje/oljefilter, luftfilter, plugger og annen forbruksvare. Såpass bør man kunne om man har bil

Hvorfor bør man kunne det?

Skrevet

Kan skifte dekk. Men står jeg fast i en veikant, så er det vel bare å fylle dekket med skum eller hva det er for noe og kjøre hjem.

Ikke om det er for stort hull,eller rift i dekket.

Skrevet

Har også med stort hell lagt om til vinter-/sommerdekk flerfoldige ganger, i tillegg til å skifte olje/oljefilter, luftfilter, plugger og annen forbruksvare. Såpass bør man kunne om man har bil

Hvorfor bør man kunne det?

Fordi det er rett og slett bortkasta penger å sette bilen på verksted for noe du egentlig kan fikse på en liten halvtime selv. Hvis du har så mye penger at du med god samvittighet betaler i dyre dommer for et oljeskift - så synes jeg du skulle lært deg å skifte olje selv og heller gitt pengene til noen som faktisk trenger dem.

Og jeg blir like oppgitt hvert år når den første snøen kommer og folk ligger strødd i veikanten fordi vinterdekkene stod på dekkhotellet og man ikke har time der før i morra - når det hele kunne vært unngått om dekkene hadde stått i garasjen så du kunne legge om selv før du kjørte på jobb.

Man blir rett og slett unødvendig hjelpeløs.

Skrevet

Tja, jeg KAN jo, men det er sykt tungt.

Mannen legger alltid om fra vinter- til sommerdekk og motsatt.

Har faktisk punktert 2 ganger på veien.

Første gangen kom akkurat en nabo forbi, som så gjerne ville hjelpe. (Sier ikke neitakk).

Andre gangen var jeg på vei til legevakten med skikkelig magesmerter, så da ble bilen parkert, og mannen måtte hente meg. Han skiftet senere dekket mens jeg lå på sykehuset.

Anonymous poster hash: 4d6a3...030

Skrevet

Jeg kan, men har opplevd flere ganger å ikke få av dekket. Derfor ringte jeg veihjelp da jeg punkterte. De var der på ti minutter og brukte fem på å skifte. Veihjelp har jeg rett på gratis noen ganger i året. Har brukt den tre ganger.

Anonymous poster hash: 2291a...48d

Skrevet

Kan å skifte dekk ja, men bilen min har ikke reservedekk, kun lappesett og det vet jeg ikke hvordan jeg skal bruke :(

Skrevet

Da har jeg et problem, for det er som sagt ikke reservedekk på bilen. Så da må jeg nok ringe noen 😉

Skrevet

Tar frem jekken og den lange skiftenøkkelen med en pipe i enden og skifter dekket vell!

En skiftenøkkel har ikke pipe i enden. En skiftenøkkel, er en nøkkel en kan skifte kjeft-størrelse på i motsetning til en fastnøkkel som har fast størrelse...

Anonymous poster hash: 04435...768

Skrevet

En skiftenøkkel har ikke pipe i enden. En skiftenøkkel, er en nøkkel en kan skifte kjeft-størrelse på i motsetning til en fastnøkkel som har fast størrelse...

Men jeg har en skiftenøkkel med pipe i ene enden og jeg kan skifte koppstr på den!  Og jeg vet forskjellen på en skiftenøkel og en fastnøkkel.

Skrevet

Da har jeg et problem, for det er som sagt ikke reservedekk på bilen. Så da må jeg nok ringe noen 😉

Har du to sett med dekk på bilen kan du feks ha et vinterdekk som reserve på sommerstid.

Skrevet

Ja, gjort det mange ganger, men forrige gang jeg punkterte klarte jeg ikke å få på reservedekket, det ville rett og slett ikke på plass så måtte be om hjelp. Men klarer å skifte fra sommer til vinterdekk og omvendt. :)

Anonymous poster hash: c1afe...c3b
Skrevet

Men jeg har en skiftenøkkel med pipe i ene enden og jeg kan skifte koppstr på den!  Og jeg vet forskjellen på en skiftenøkel og en fastnøkkel.

Det høres ikke ut som du vet hva en skiftenøkkel er. Du fester ikke en pipe på en skiftenøkkel. Google skiftenøkkel så ser du hva jeg mener ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...