Gå til innhold

Skikkelig seig oksestek...hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teit overskrift kanskje, men allikevel... Laget oksestek idag, som jeg har gjort mange ganger før. De hadde tilbud på Meny, så da slo jeg til. Laget den akkurat som før, men fy faen for en seig oksestek. Hvordan i all verden er det mulig?? For å få det kjøttet mørt så må det jo evnt kokes i timesvis...

Hva kan være grunnen til at kjøttet ble så seigt?

Anonymous poster hash: 31771...3d5

Skrevet

Dårlig mørna kjøtt fra leverandør?

Skrevet

Dårlig mørna kjøtt fra leverandør?

Det må det jo nesten være...kanskje derfor det var så billig? HI

Skrevet

Vi hadde det samme selv i dag. Riktignok kjøpt på Kiwi, men Gilde og nesten uspiselig...

Anonymous poster hash: f08bc...4be

Skrevet

Vi hadde det samme selv i dag. Riktignok kjøpt på Kiwi, men Gilde og nesten uspiselig...

Anonymous poster hash: f08bc...4be

Gilde ja... Her hadde jeg svigers på besøk i tillegg...men de tok det med godt humør da... Sausen var god da...!!! Og tilbehøret...😁 HI

Skrevet

Kan ha vært en veldig gammel okse.. Da blir ofte kjøttet seig.. Eller at han var selvdaua og ikke slakta.

Anonymous poster hash: 488dc...c7d

Skrevet

Spiste det i går, den var godt mørnet og ikke seig. Den var kjøpt på Meny.

Skrevet

Kan ha vært en veldig gammel okse.. Da blir ofte kjøttet seig.. Eller at han var selvdaua og ikke slakta.

Sjøldaua dyr brukes ikke til mat. 

Anonymous poster hash: 1876a...2c3

Skrevet

Ikke at det er verken lovlig eller greit, men for å være helt ærlig, så tror jeg det er en del "kjønnsbytter" som skjer i kjøttbransjen. Jeg har også av og til kjøpt oksekjøtt som jeg garanterer at ikke har vært okse i levende live. Det har vært helt typisk gammel seig ku. Og ja, jeg er helt sikker, jeg ser og smaker forskjell på okse- og kukjøtt. Jeg har vært med på nok hjemmeslakting i barne- og ungdomstida, så jeg kan forskjellene. Noen ganger har jeg klaget til leverandøren og har hver gang fått beklagelser i bøtter og spann, og erstatning, og det har vært bekreftelse god nok for meg, på at jeg har rett. Klag!

Anonymous poster hash: 221b9...70d

Skrevet

Ikke at det er verken lovlig eller greit, men for å være helt ærlig, så tror jeg det er en del "kjønnsbytter" som skjer i kjøttbransjen. Jeg har også av og til kjøpt oksekjøtt som jeg garanterer at ikke har vært okse i levende live. Det har vært helt typisk gammel seig ku. Og ja, jeg er helt sikker, jeg ser og smaker forskjell på okse- og kukjøtt. Jeg har vært med på nok hjemmeslakting i barne- og ungdomstida, så jeg kan forskjellene. Noen ganger har jeg klaget til leverandøren og har hver gang fått beklagelser i bøtter og spann, og erstatning, og det har vært bekreftelse god nok for meg, på at jeg har rett. Klag!

Klage til butikken ? Eller til Gilde? Jeg klarer jo ikke å se noe annen forklaring enn at kjøttet var lite mørnet... Stekte den på samme måte som jeg alltid gjør, har liksom alltid vært idiotsikker og veldig god søndagsmiddag det... Hmm, kanskje en klage da! HI

Skrevet

Klage til butikken ? Eller til Gilde? Jeg klarer jo ikke å se noe annen forklaring enn at kjøttet var lite mørnet... Stekte den på samme måte som jeg alltid gjør, har liksom alltid vært idiotsikker og veldig god søndagsmiddag det... Hmm, kanskje en klage da! HI

Ser nå at du skrev klage til leverandøren...HI

Skrevet

Spiste det i går, den var godt mørnet og ikke seig. Den var kjøpt på Meny.

Min også var kjøpt på Meny... Seig og grusom...

Skrevet

Selvdaua? 😂😂😂

Skrevet

Stress under slakting gir også seigt/hardt kjøtt.

Skrevet

Hehe, ja, tenk så mye "oksekjøtt" det finnes. Hvor blir alle kyrne av? ;)

Jeg eg bonde, og garantert er det mye kyr som pakkes som oksestek ol.

Anonymous poster hash: 6ddb9...671

Skrevet

ojjj.. min også.... har vi hatt idag også, og den var seig... 9 åringen klarte ikke tygge... Og vi lar den alltid hvile 1 time etter steking, som vi fikk tips om fra en kokkevenn.. Det hjalp ikke idag=(   Firstprice biffen er alltid mør

Skrevet

ojjj.. min også.... har vi hatt idag også, og den var seig... 9 åringen klarte ikke tygge... Og vi lar den alltid hvile 1 time etter steking, som vi fikk tips om fra en kokkevenn.. Det hjalp ikke idag=( Firstprice biffen er alltid mør

Her hvilte den også lenge... Men den var så seig at 3-åringen fikk lov å spytte den ut...! HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...