Gå til innhold

Mannen glemte at jeg har bursdag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 3 årene har vi vært gjennom mye, han holdt på å gå fra meg til fordel for ei annen dame, han har vært deprimert, vært skikkelig verbalt slem mot meg. Vi gikk i terapi, og mye gikk på det at jeg ikke ble sett. Han ville for eksempel ikke ha sex med meg i lange perioder, der den lengste varte i 15 måneder. Nå har vi fått ting på stell føler jeg. Men. Jeg har bursdag om 8 dager og han har bestilt guttetur med kompiser akkurat denne helga. Fortalte meg at de drar fredagen og er tilbake mandagen. Ikke et ord om at jeg har bursdag. Dritgøy for meg å sitte her alene på dagen (halvrund dato til og med) etter barnas leggetid. Vi flyttet til mannens hjemsted for 1 år siden for å være nærmere hans familie, og jeg har enda ikke fått noen venner her, så da blir jeg sittende mutters alene. Barnslig av meg å bli sur?

PS. Hans bursdag huskes alltid, han får fin gave, kake og frokost på senga. Det her er andre bursdagen han glemmer, forrige var den gangen han holdt på å flytte fra meg og til den andre dama, men det var mer forståelig da.

Anonymous poster hash: eeb9d...299
Skrevet

Skjønner at dette kanskje er en dråpe som får begeret til å renne over, for du er barnslig når du mener at han ikke skal bli med kompisene sine på tur fordi du har bursdag..

En "halvrund" dag når man er voksen betyr da egentlig ingenting, om du vil feire bursdagen din kan dere da gjøre det helgen før eller etter.

Anonymous poster hash: ed964...17a
Skrevet

Synes dere hadde vært igjennom veldig mye negativt på bare 3 år😳

Hørtes ikke trivelig ut

Skrevet

Jeg er sur på mannen (sier ikke noe om det) fordel han brukte morsdag til å sitte å ta suppe til søstera si og få samlivs tips av henne som knapt har møtt meg. Jeg måtte bake kake side barna hadde planlagt og blitt lovet det. Siden jeg hadde en liten baby så var huset rotete og jeg utslitt. Fikk beskjed om at hun var på vei ikke lenge før hun sto på døra så ble haster rydding.

Nå har han sakt han skulle fikse bursdagselskap til meg på søndag... vel i morgen er vi ikke hjemme og han har ikke gjort noe... jeg må rydde og fikse i dag og fikse resten på søndag før selskapet. Hva gjør gubben nå mens jeg tar meg av barna og vasker hus? Sover... har til og med fri i dag... Du har veldig god grunn til å være sint og skuffet!

Anonymous poster hash: 5af2e...920

Skrevet

Skjønner at dette kanskje er en dråpe som får begeret til å renne over, for du er barnslig når du mener at han ikke skal bli med kompisene sine på tur fordi du har bursdag..

En "halvrund" dag når man er voksen betyr da egentlig ingenting, om du vil feire bursdagen din kan dere da gjøre det helgen før eller etter.

Så dere bruker verken gratulere hverandre eller gi gave i bursdag? Da skjønner jeg at hos dere er det ikke vanlig å feire. Hvorfor skal jeg flytte min dag når han kan flytte kompisturen? Han hadde flere helger å velge mellom, men valgte akkurat denne helga. Den passa ikke for den ene kompisen, han kunne bli med helga etter. De to andre kompisene kunne både den helga jeg fyller år og neste helg, så det hadde ikke vært noe problem for ham å bestille turen helga etter. Hadde det vært forhåndsbestilt og det ikke var flere alternativer så.

Skrevet

Så dere bruker verken gratulere hverandre eller gi gave i bursdag? Da skjønner jeg at hos dere er det ikke vanlig å feire. Hvorfor skal jeg flytte min dag når han kan flytte kompisturen? Han hadde flere helger å velge mellom, men valgte akkurat denne helga. Den passa ikke for den ene kompisen, han kunne bli med helga etter. De to andre kompisene kunne både den helga jeg fyller år og neste helg, så det hadde ikke vært noe problem for ham å bestille turen helga etter. Hadde det vært forhåndsbestilt og det ikke var flere alternativer så.

Han er forresten på guttetur minst annenhver måned, så det er ingen årets begivenhet, de skal på hytta og drikke.

Skrevet

Ja, man svarer jo bare ut fra egne forutsetninger, og joda vi feirer bursdag. Jeg får alltid gave av mannen, og selvfølgelig gratulerer vi hverandre med dagen. Vi pleier å invitere våre søsken og foreldre i selskap også, bake kake og kose oss alle sammen...

Men, mannen min er på guttetur en helg i året, fast greie med barndomskompisene en langhelg hver høst. Jeg er heller ikke så opptatt av bursdagen min at den må feires akkurat på dagen, jeg kan fint invitere mine foreldre, svigerforeldre, søsken og svigerinner/svogere på kaffe og kake helgen før eller helgen etter, det er ikke så viktig hvilken dag det er.

Og som sagt, mannen og jeg har et godt ekteskap, har vært sammen i 18 år, så om mannen min hadde glemt å tenkte på bursdagen min når han bestilte tur med kompisene hadde det ikke gjort noe fordi jeg ikke er frustrert og irritert på han fra før sånn som du er. For deg ble det den dråpen som bekreftet hans egoisme, for meg hadde det ikke blitt det.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt og jeg tror faktisk at jeg hadde " sunget" ut og sagt nøyaktig hva jeg mente. Seriøst, han har hatt en annen dame og nektet og ha sex med deg på 15 mnd had burde sette himmel og hav i bevegelse for og gjøre deg fornøyd. Og akkurat det burde du ha mint han på.

Er du redd for at at han skal gå i fra deg ? I så fall burde du bare la han gå, hadde ikke orket og leve slik.

Skrevet

Ja, man svarer jo bare ut fra egne forutsetninger, og joda vi feirer bursdag. Jeg får alltid gave av mannen, og selvfølgelig gratulerer vi hverandre med dagen. Vi pleier å invitere våre søsken og foreldre i selskap også, bake kake og kose oss alle sammen...

Men, mannen min er på guttetur en helg i året, fast greie med barndomskompisene en langhelg hver høst. Jeg er heller ikke så opptatt av bursdagen min at den må feires akkurat på dagen, jeg kan fint invitere mine foreldre, svigerforeldre, søsken og svigerinner/svogere på kaffe og kake helgen før eller helgen etter, det er ikke så viktig hvilken dag det er.

Og som sagt, mannen og jeg har et godt ekteskap, har vært sammen i 18 år, så om mannen min hadde glemt å tenkte på bursdagen min når han bestilte tur med kompisene hadde det ikke gjort noe fordi jeg ikke er frustrert og irritert på han fra før sånn som du er. For deg ble det den dråpen som bekreftet hans egoisme, for meg hadde det ikke blitt det.

Jeg har jo heller ingen å invitere.

Skrevet

Han er ingenting å samle på. Jeg hadde flyttet tilbake til mitt nettverk og latt han seile sin egen sjø.

Anonymous poster hash: a27a7...121

Skrevet

Ta med barna og reis på besøk til der ditt nettverk er og ha en hyggelig bursdag. Mannen er en egoistisk dritt... 

Anonymous poster hash: e7b29...2c8
Skrevet

Kan du ikke ta med ungene og reise på helgebesøk til ditt hjemsted den helgen? Det hadde jeg gjort, og jeg hadde tenkt meg om både en og to ganger om du virkelig er villig til å ofre ditt hjemsted, din familie, ditt nettverk og ditt liv for denne mannen...

Det er ikke bursdagen det egentlig er snakk om her, voksne mennesker går ikke i kjelleren fordi det må utsette feiringen av bursdagen sin en uke. Det et egentlig er snakk om er hvordan du har det, hvordan dere har det sammen, og ikke minst hvordan du har lyst til å ha det resten av ditt liv.

Det er tydelig at denne mannen kjører ego-tripp hele veien, på alle områder, og du er ansatt som hushjelp, barnevakt og kokk, han har et behagelig og godt liv, men har du det?

Skrevet

Kan du ikke ta med ungene og reise på helgebesøk til ditt hjemsted den helgen? Det hadde jeg gjort, og jeg hadde tenkt meg om både en og to ganger om du virkelig er villig til å ofre ditt hjemsted, din familie, ditt nettverk og ditt liv for denne mannen...

Det er ikke bursdagen det egentlig er snakk om her, voksne mennesker går ikke i kjelleren fordi det må utsette feiringen av bursdagen sin en uke. Det et egentlig er snakk om er hvordan du har det, hvordan dere har det sammen, og ikke minst hvordan du har lyst til å ha det resten av ditt liv.

Det er tydelig at denne mannen kjører ego-tripp hele veien, på alle områder, og du er ansatt som hushjelp, barnevakt og kokk, han har et behagelig og godt liv, men har du det?

Kan ikke flytte da jeg har jobb her og ungene har skole og venner. Mitt nettverk er 1000 km unna, jeg ønsker ikke å flytte fra far til barna slik at vanlig samvær ikke blir mulig. Og ja, jeg kunne ha feiret en annen helg, men da burde mannen si at vi flytter feiringen til helga etter? Dagen blir ikke nevnt med et eneste ord, det er bare snakk om hvor mye han gleder seg til gutteturen.

Skrevet

Jeg tenker at dette ikke bare handler om bursdagen, men at det med bursdagen ble et symbol på hvor lite han bryr seg. Det ble en bekreftelse for deg på at han driter i deg og dine følelser.

Nå framstår jeg nok som litt brutal, men du har faktisk bare to valg: Flytt fra ham eller la det skure og gå.

Du kan ikke forandre ham. Han kan forandre seg, mennesker gjør det av og til, men da er det fordi han selv ønsker det eller føler behov for det. Ikke fordi andre ønsker det. Og når han bryr seg såpass lite om deg, kommer han aldri til å forandre seg fordi du ønsker det eller for å ta hensyn til deg. Beklager.

Jeg ser du skriver at du ikke vil flytte fra ham fordi lang avstand og vanskelig med samvær og i det hele tatt. Det er selvsagt ditt eget valg. Tenk da gjennom at dette er et valg du også tar for dine barn. Din datter kommer til å lære at kvinner skal finne seg i slik behandling. Din sønn kommer til å lære at det er greit å behandle kvinner slik.

Skrevet

Jeg har et tredje alternativ i tillegg til Superdollys. Si at du har bursdag den helgen, spør om han har glemt den og si at du gjerne vil feires litt enten helgen før eller etter. Å gå rundt og furte uten å si noe er også ødeleggende for ekteskapet. For hver gang han snakker om gutteturen, regner jeg med at du tenker sinte tanker om at det burde gått opp et lys for ham vedrørende datoen. For hver gang du trekker den slutningen at han er en ego dust, dør kjærligheten litt. Kanskje har den allerede avgått med døden for dere begge, men man må jo snakke sammen om det! 

Skrevet

Bursdagen høres ut som det minste problemet her.  Kommunikasjon (om dere ikke er tankelesere begge to) er sjeldent overdrevet. Jeg hadde ikke brydd meg om mannen min planla noe uten å tenke på at det var bursdag, eller om jeg planlegger noe på hans dag.  Det hender rett som det er det, enten vi glemmer det eller at det bare dukker opp noe annet som vi har veldig lyst til akkurat da.  Når det skjer ved en forglemmelse, sier den andre bare at det er bursdagen, men da feirer vi før eller etter.  Men om mannen min hadde dratt på guttetur for å drikke annenhver måned og bare sier at han skal dra, hadde han ikke vært mannen min lenge.  Uavhengig av om det var på bursdagen min eller ikke.

Åpne munnen og snakk da, kvinne.  Ikke sitt der og surmul!

Skrevet

Stakkars deg, for en fyr. Synes det høres ut som om du finner deg i altfor mye. Og med det du forteller så høres det jo ganske mørkt ut. Jeg hadde ikke gidda hvertfall.

Skrevet

Er det så nøye med bursdag da?? Altså det å feire? Her feirer ikke min..bursdager er stas når man er liten :D

Hvordan vet du at han ikke skal gratulere deg og at han kanskje ikke har funnet på noe???

Anonymous poster hash: c6472...1aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...