Gå til innhold

Whaaat... Luft i øyet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en irritasjon/infeksjon i øyet for bare en ukes tid siden. Det var ikke så galt, øyet rant litt, var litt hovent, og litt puss. Jeg hadde den verste dagen intenst vondt i kinnbeinet (bihule), og langs hele skallen innvendig fra øye/kinnbein og helt bak i bakhodet. Jeg brukte morsmelk for å se om det kunne hjelpe ("vidunderkur mot alt", vet du). Det ble mye bedre, faktisk.

I dag da jeg skulle pusse nesa, som jeg gjør hver eneste morgen, kom det trykk på øyet, det ble kaldt som om det blåste vind direkte i det, men det kom fra øyekroken... Tårene spratt også. Jeg klemte da sammen neseboret på den siden og blåste ut på andre siden, så det kom trykk... Jeg gjorde det igjen for å se at jeg ikke bare innbilte meg det, men det kommer LUFT UT AV ØYE MITT! 

Jeg vet det er mulig, jeg har sett folk drikke melk inn i nesen, og få det ut av øyet igjen... Men herreminhatt - er det normalt?! Det har ikke vært sånn tidligere! Kan det fremdeles være en irritasjon der, at det er derfor?

Anonymous poster hash: 63b3b...ff0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tårekanslen går vel fra nesa/svelget til øyet, så det er nok mulig...

Skrevet

Men så ekkelt! Kommer det til å gå bort igjen? Hvorfor blir det sånn i det hele tatt? 

Skrevet

Du blåser luft, da går lufta ut der det er enklest. Ettersom du er tett i nesa er ikke det enkleste vei, som det normalt er, så da for det ut gjennom tårekanalen. Når nesa åpner seg, vil lufta gå ut der igjen.

Anonymous poster hash: 67845...825

Skrevet

Men jeg var ikke tett i nesa... Å pusse nesen om morgenen er en tvangstanke nærmest, ikke fordi den er tett... Det har uansett aldri skjedd de gangene jeg har vært tett heller.

Skrevet

Du har jo presset luften opp i gjennom tårekanalen, det er helt normalt og har ingenting med infeksjon å gjøre :)

Anonymous poster hash: 79061...46a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...