Gå til innhold

Kiliseng til toåring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå over fra sprinkelseng til vanlig seng, men så så jeg kilisengen... Den ser jo fin ut, og så kan den dras ut til å bli større og større? :) er det en fin løsning?

Barnet får et nytt rom, vi har slitt med søvn siden fødselen av. Tenkte å la henne få ha sprinkelsengen i en mnd eller noe på det nye rommet før vi bytter seng så ikke overgangen blir så stor. Alt på en gang, nytt rom og annerledes seng..... Er redd for at søvnproblemene skal blusse opp igjen....

Men er kiliseng kun får babyer og frem til to år elns, eller kan det være lurt å kjøpe den til toåringen? Hvor lenge kande brukes? De er jo litt srinkelsengaktige, bare at den ene siden kan tas av (det går ikke på sengen hun har nå..)

Anonymous poster hash: f2889...2d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt den til en toåring. Den er dyr, og selv om man kan bruke den lenge, har den et litt barnslig preg. Ikke "stor jente/gutt-seng", liksom.

For øvrig: har du tenkt å bruke sengehest da, når du bytter? Har selv en toåring, og ser ikke for meg hvordan hun skulle ligge en hel natt i vanlig seng uten å falle på gulvet!

Anonymous poster hash: 2360f...33b

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt den til en toåring. Den er dyr, og selv om man kan bruke den lenge, har den et litt barnslig preg. Ikke "stor jente/gutt-seng", liksom.

For øvrig: har du tenkt å bruke sengehest da, når du bytter? Har selv en toåring, og ser ikke for meg hvordan hun skulle ligge en hel natt i vanlig seng uten å falle på gulvet!Anonymous poster hash: 2360f...33b

Ja, men finner ingen senger med sengehest som går helt over....

Skrevet

Vi kjøpte en vokseseng når eldste var ca to år. Hele rammen er tykkere enn madrassen, så det er liksom en kant helt rundt på ca 10cm. Kan også sette på en kort sengehest midt på om det blir for lavt. Den kan dras ut til full voksen lengde etter hvert. Vi kjøpte brukt, men jeg tror det var en gammel Ikea-modell.

Skrevet

Den ser forferdelig høy ut? Fra gulv til madrass. En toåring klarer vel neppe å klatre ut og inn av den på egenhånd uten å måtte hoppe og klatre? Litt skummelt om barnet er sykt eller trøtt/forvirret, det er mørkt i rommet, eller barnet rett og slett faller utfor. 

Vokseseng er sikkert ok, det, men ville valgt en mye lavere type.

Anonymous poster hash: 03e2f...023
Skrevet

Den ser forferdelig høy ut? Fra gulv til madrass. En toåring klarer vel neppe å klatre ut og inn av den på egenhånd uten å måtte hoppe og klatre? Litt skummelt om barnet er sykt eller trøtt/forvirret, det er mørkt i rommet, eller barnet rett og slett faller utfor. Vokseseng er sikkert ok, det, men ville valgt en mye lavere type. Anonymous poster hash: 03e2f...023

Kan bare ha teppe under, da den er jo ikke 50 cm høy liksom :P og da lærer ungen kanskje å holde seg i senga. Mitt barn er 95-97 cm høy, vet ikke hvor høyt det er opp, jeg.

Skrevet

Den ser forferdelig høy ut? Fra gulv til madrass. En toåring klarer vel neppe å klatre ut og inn av den på egenhånd uten å måtte hoppe og klatre? Litt skummelt om barnet er sykt eller trøtt/forvirret, det er mørkt i rommet, eller barnet rett og slett faller utfor. Vokseseng er sikkert ok, det, men ville valgt en mye lavere type. Anonymous poster hash: 03e2f...023

Kan bare ha teppe under, da den er jo ikke 50 cm høy liksom :P og da lærer ungen kanskje å holde seg i senga. Mitt barn er 95-97 cm høy, vet ikke hvor høyt det er opp, jeg.

Hvorfor skal ungen holde senga? Min toåring kommer inn til meg om morgenen og koser. Det er sååå deilig. Slipper å hente henne om morgenene. Hender også at hun leker på rommet sitt før hun står opp (hører henne i babycallen). Så kan jeg slappe av litt før jeg må opp. Lenge leve selvstendighet, gitt.

Anonymous poster hash: 03e2f...023

Skrevet

Det enkleste er ofte det beste. Gå for en vanlig stor seng, så slipper du å bytte igjen om få år. Sengehest kan du få kjøpt løst.

Begge mine har blitt lagt i vanlig seng rundt toårsalderen. Med stor dyne. Og de har vært så stolte over å ha vokst ut av babysenga (sprinkelsenga) at det har gått helt fint.

Anonymous poster hash: 84b23...c8f

Skrevet

Kan bare ha teppe under, da den er jo ikke 50 cm høy liksom :P og da lærer ungen kanskje å holde seg i senga. Mitt barn er 95-97 cm høy, vet ikke hvor høyt det er opp, jeg.Anonymous poster hash: f2889...2d1

Hvorfor skal ungen holde senga? Min toåring kommer inn til meg om morgenen og koser. Det er sååå deilig. Slipper å hente henne om morgenene. Hender også at hun leker på rommet sitt før hun står opp (hører henne i babycallen). Så kan jeg slappe av litt før jeg må opp. Lenge leve selvstendighet, gitt. Anonymous poster hash: 03e2f...023
Fordi vi står opp kl 07, og frem til da er det forbudt å kødde rundt på rommet :) det er natta frem til 07, tidligst 06.

Skrevet

Det enkleste er ofte det beste. Gå for en vanlig stor seng, så slipper du å bytte igjen om få år. Sengehest kan du få kjøpt løst.

Begge mine har blitt lagt i vanlig seng rundt toårsalderen. Med stor dyne. Og de har vært så stolte over å ha vokst ut av babysenga (sprinkelsenga) at det har gått helt fint.Anonymous poster hash: 84b23...c8f

Tror ikke hun blir stolt, mer usikker. Hun er litt mørkredd og engstelig mtp natt og mørke, men den opprinnelige planen var å kjøpe en større seng, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...