Gå til innhold

Gravid, symptomer og kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe i dette at forskjellige symptomer kan fortelle hvilket kjønn man venter?

Bare synsing? Hva hvis man har to av samme kjønn fra før, disse svangerskapene var ganske like, og nå er det helt andre symptomer i tredje grviditet. Kan det tyde på motsatt kjønn?

Jeg har jo f.eks hørt at mye kviser kan bety jente, høy og spiss mage er gutt, mye kvalme er jente...

Ikke at det spiller noen rolle selvsagt, men det er jo spennende å spekulere litt!

Anonymous poster hash: 4b604...00f

Skrevet

Nei, det er tilfeldig. Men magefølelsen kan ofte stemme.

Jeg hadde alle symptomer på "det andre kjønnet" i 2. svangerskap, men fikk to like kjønn :) hadde andre cravings, annen mageform, kastet opp mer, fikk mer hår osv. Men var altså samme kjønn begge ganger.

Anonymous poster hash: 45a96...a20

Skrevet

Jeg har to svangerskap bak meg som har vært helt ulike. En gutt og en jente.

Men om det er kjønnet som har gjort de så ulike er jeg usikker på ;)

Anonymous poster hash: 42121...40f

Skrevet

Vet ikke, har bare ei... Men jeg var vertfall ekstremt kvalm og det var jo jente. "visste" også hele tiden at det var jente. Magefølelsen var der hele tiden. Planlegger ny graviditet, blir morsomt å se om magefølelsen stemmer da😃 jeg tror det er mye tilfeldigheter som spiller inn hi 😉

Anonymous poster hash: 8b186...5af

Skrevet

To ulike svangerskap, ulike symptomer, men begge ble jenter. Er nå gravid med nr 3. En mellomting mellom nr 1 og 2. Blir spennende å se hva dette blir :D

Anonymous poster hash: 6d853...162

Skrevet

Jeg har to gutter og er gravid med nr 3.

De to første svangerskapene var like.

Ikke kvalm, mye hodepine, samme cravings, håravfall, ømme bryster som vokste masse, aktive babyer i magen, ekstrem trøtthet i starten, knall gul farge på urinen osv.

Denne gangen har det vært helt motsatt. Kvalm, ikke ømme eller voksende bryster, cravings på søtsaker og frukt (sist var det salt mat, junk melk og kjøtt - aversjon mot støt og frukt)

Ikke hodepine, ikke håravfall, har tykt og fint hår denne gangen, ikke like trøtt I starten, veldig blass farge på urinen. Babyen er veldig rolig.

Magefølelsen sa gutt igjen. Og gutt blir det ;-) så tror ikke man kan spå kjønn utifra symptomene. Blir litt sånn 50/50. Halvparten stemmer d med og halvparten ikke.

Skrevet

Er det ikke forskjell på hjertelyden på gutt og jente? Mener å huske at jenter har raskere hjertelyd emn gutta.. stemte for meg, for jeg fikk jenter begge gangene.. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...