Gå til innhold

Hjelp!! Chilli i munnen på 6 ukers baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde på hansker, kuttet opp chilli. Visste ikke at det ville komme gjennom hanskene. Baby fikk en finger å sutte på, og det er chilli på den!! Han er hysterisk. Fastlegen har telefonstengt etter kl 14, LV har ikke lege før 17. Hva gjør jeg? Vil det gå over?

Anonymous poster hash: fd6a8...f66

Fortsetter under...

Skrevet

Gi melk. 

Anonymous poster hash: 24ac5...002
Skrevet

Såklart vil det gå over.

Gi babyen melk, enten du ammer eller gir mme. Det demper den brennende følelsen.

Anonymous poster hash: a16a8...27c
Skrevet

Ro ned, chilli tar ikke akkurat livet av barnet ditt. Gi melk

Anonymous poster hash: e393c...e69
Skrevet

Det går så bra. Bare å gi melk.

Anonymous poster hash: fc4c2...ae7

Annonse

Skrevet

Gi melk og ring helsestasjonen, evt Giftinformasjonen.

Haha seriøst?

Anonymous poster hash: 140a0...01c

Skrevet

Som andre svarer; gi melk. Og fingre har ingenting i babymunner å gjøre (bortsett fra babyens egne).

Anonymous poster hash: 27a60...163

Skrevet

Gi melk og ring helsestasjonen, evt Giftinformasjonen.

Haha seriøst?

Anonymous poster hash: 140a0...01c

Dersom hun trenger å få råd eller bli beroliget, er helsestasjonen el Giftinformasjonen et alternativ.

Skrevet

Giftinformasjonen? Hva skal de si? Chili er ikke gift. Det er ubehagelig. Det går over. Gi melk og ferdig med det.

Skrevet

Giftinformasjonen? Hva skal de si? Chili er ikke gift. Det er ubehagelig. Det går over. Gi melk og ferdig med det.

Nei, ikke gift, men Giftinformasjonen kan gi gode råd til lindring og evt hva som kan være skadelig.

Skrevet

Frys ned MME/MM i en isbitpose og putt isbiten i en "Baby-feeder". Blir som en liten is for den lille. Funker som fjell når de klør i tennene eller det er veldig varmt ... virker sikkert mot chilli også.

Man skal forøvrig ikke putte fingre i babyens munn. Det er bare tåteflaske, smokk og pupp som skal inn der ... også ev.babyens egne fingre, da ;)

Annonse

Skrevet

Frys ned MME/MM i en isbitpose og putt isbiten i en "Baby-feeder". Blir som en liten is for den lille. Funker som fjell når de klør i tennene eller det er veldig varmt ... virker sikkert mot chilli også.

Man skal forøvrig ikke putte fingre i babyens munn. Det er bare tåteflaske, smokk og pupp som skal inn der ... også ev.babyens egne fingre, da ;)

men det tar jo 3-5 t før den er is

Anonymous poster hash: cafcb...911

Skrevet

Hvorfor gir du baby en finger å sutte på?! I alle dager... Man putter da aldri fingrene inn i babys munn! Med mindre man sjekker om det er tenner på vei. Og ALLER minst om hånden ikke engang er vasket grundig først! 

Gi melk. Melk er lindrende. 

Anonymous poster hash: 3149d...677
Skrevet

men det tar jo 3-5 t før den er is

Anonymous poster hash: cafcb...911

Godt poeng 😂
Skrevet

hvorfor sier alle at fingre ikke må i babys munn?

jeg har hatt tre babyer, og hendte jo jeg måtte gjøre det... de lever enda i beste velgående må jeg si.

Har altså ingen her tødd te en finger?

Alle er så superprektige her inne altså!

Anonymous poster hash: 1ded5...ffb
Skrevet

Babyen sutter på mine fingre.. Hun er 4 mnd da og vasker hendene, men hva er feil med det?

Anonymous poster hash: 23c99...e1a

Skrevet

jeg har hatt tre babyer, og hendte jo jeg måtte gjøre det... de lever enda i beste velgående må jeg si.

Vel, du ser nå i tråden, da! Hadde hun vært litt "prektigere" hadde dette vært unngått😈

Anonymous poster hash: 53dc6...5b2

Skrevet

Uansett hvor kortklipte negler og nyvaskede hender du har er de langt fra rene. Jeg har fem barn, tre som ikke har tatt smokk, men har da ikke puttet fingrene i munnen på dem.

Skrevet

Uansett hvor kortklipte negler og nyvaskede hender du har er de langt fra rene. Jeg har fem barn, tre som ikke har tatt smokk, men har da ikke puttet fingrene i munnen på dem.

er du en av de som også kokte flaskene til babyen var ett eller halvannet år da? :P

Nei, jeg har ikke vært så veldig redd. Normal hygiene tenker jeg, og vasket jo hendene hele tida når jeg hadde baby. Basselusker er en del av livet, og som du vet så lever de enda, sunne og friske :)

Skrevet

Vel, du ser nå i tråden, da! Hadde hun vært litt "prektigere" hadde dette vært unngått

Anonymous poster hash: 53dc6...5b2

Ok. Man skal ikke stikke fingre i babyens munn i tilfelle det er chilli på den. Mottatt!

Anonymous poster hash: bede2...330

Skrevet

Putta mine fingre i munnen på babyen både titt og ofte. Spesielt når tennene kom. Er jo beste lindring.

Skrevet

Babyens hender er da ikke noe renere?

En seks uker gammel baby tar ikke på dørhåndtak, tørker seg på do osv osv... Så jo, babyene hender er renere.

Anonymous poster hash: 95b83...9e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...