Gå til innhold

Kjære alle som har prøvd lenge....

Anbefalte innlegg

Jeg føler med dere og heier på dere!

Jeg har 11 IVF/ICSI bak meg. Før det 1 graviditet og 1 SA, som førte til infeksjon som ødela/tettet egglederne mine.

Fikk påvist tette eggledere i 2009.

De siste to årene har jeg ikke hatt flere IVF.

Bruker selvsagt ikke prevensjon, både fordi jeg ikke trodde det var nødvendig og fordi en graviditet bare ville vært en gave!

Så skjer det. Mensen kom ikke denne mnd. Jeg følte mer rar. Tok en graviditetstest bare for å avkrefte at jeg var gravid, for det kunne jeg jo ikke være. Ikke uten IVF.

Men joda. HELT tydelig positiv. Tar ny test. Helt positiv.

Jeg skriver dette til dere fordi dette viser at "tette eggledere" ikke trenger å være HELT tett. At det og ikke lykkes etter MANGE forsøk, ikke trenger å bety at alt håp er ute.

Jeg er trolig bare 5 uker på vei. En gyn undersøkelse i går viste en sort liten prikk i livmora. Alt kan skje ennå, så jeg roper ikke HURRA helt ennå. Vet at riskoen for exu er tilstede..

Hadde bare lyst til å skrive dette til dere som jeg vet sliter. Som kanskje tenker på å gi opp. At en sædcelle har truffet mitt egg og tydeligvis slått seg ned, er helt utrolig. Det kan også skje dere en dag.

Fortsetter under...

Så fint, jeg heier på deg!

Vi var på sykehuset i dag og fikk påvist at noe var galt, at det ER en grunn til at vi ikke har fått en spire til å sitte enda. Han har få (men gode) svømmere, det er der det ligger. Han (og jeg) ble jo lei oss, men som jeg sier til han: "Vi får hjelp (antagelig ICSI) nå, men det betyr ikke at det ikke funker på den "vanlige" måten". Det er jo noen svømmere der, og i bunn og grunn trengs jo bare én:)

Annonse

Gratulerer!!

Etter å ha hengt her på forumet i et par år (og fått min egen skatt) & fulgt ufrivillige barnløse i det "virkelige" liv er heldigvis konklusjonen: de aller aller fleste får drømmen om å bli foreldre oppfylt<3

Anonymous poster hash: f8142...0f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...