Gå til innhold

Bekymret for barnet mitt! Hun blir ikke frisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 4 og går nå inn i 3

Uke med sykdom.

Hadde først ørebetennelse, så brennkopper så uvi, hun er slapp og blek og klager over tidvis vondt i magen pg hode.

Idag hos legen viste han bekymring fordi hun ikke har blitt bedre, snarere værre med enorme lymfer på halsen. Han tok CRP som viste 47 det er veldig høyt sa han. Hun har også fler hvite blodceller enn normalt, men han kunne ikke se leukemi nå, de deler seg visst ikke helt likt som med leukemi. Men jeg blir bekymret. Hun har bløff litt neseblod. Hun er trett og sovner lett.

Er hun det minste gram værre i morgen ville han sende henne rett til spesialst med time på dagen ! Er det ingen endring vil han selv ha henne inn på time torsdag. Så da må han jo være bekymret som ikle vil vente å se an.

Jeg skal selvsagt høre på legen g ikke bli hysterisk av dib! Men jeg lurer likevel på om noen her inne har tips til hva jeg kan spørre legen om og om dere har vært borti lignende eller har tips!

Anonymous poster hash: 116b4...496

Fortsetter under...

Skrevet

Crp på 47 er ikke høy i det hele tatt!

Anonymous poster hash: ace57...afa

Skrevet

Crp på 47 er ikke høy i det hele tatt!

Anonymous poster hash: ace57...afa

Legen sa er det over 50 må hun på sykehus. Er jo bare 3 unna.

Skrevet

Kan ikke de ulike prøvene men står:

Leukocytt : +16.3

Hct: 35.8

Hb: 11.7

Mch: -25.7

Mcv: -78.5

Rbc: 4.56

Skrevet

CRP på 47 er ikke veldig høyt, ikke 50 heller. Det må være en helhetsvurdering som gjør at han sier det (synes det er en litt rar uttalelse, egentlig). 

Men bra at dere har planlagt oppfølging.

Anonymous poster hash: f1b39...fca
Skrevet

Crp på 47 er ikke veldig høyt. Forhøyet verdi av hvite blodceller i kombinasjon med en litt forhøyet crp er nok bare et tegn på en infeksjon i kroppen. Slike verdier vil du få når man er forkjølet.

Anonymous poster hash: 61c03...e03

Annonse

Skrevet

Leukocytter (hvite blodlegemer) vil også stige ved en infeksjon. For meg høres det ut som om det er dette hun sliter med. Crp på 47 er ikke skyhøyt, men den er forhøyet og man skal selvsagt ha lav terskel for å undersøke nærmere når det er snakk om små barn.

Gjør som legen din sier, og vær glad du har en lege som tar deg og barnet ditt på alvor.

Anonymous poster hash: facfa...22b

Skrevet

Uke med sykdom.

Hadde først ørebetennelse, så brennkopper så uvi, hun er slapp og blek og klager over tidvis vondt i magen pg hode.

Idag hos legen viste han bekymring fordi hun ikke har blitt bedre, snarere værre med enorme lymfer på halsen. Han tok CRP som viste 47 det er veldig høyt sa han. Hun har også fler hvite blodceller enn normalt, men han kunne ikke se leukemi nå, de deler seg visst ikke helt likt som med leukemi. Men jeg blir bekymret. Hun har bløff litt neseblod. Hun er trett og sovner lett.

Er hun det minste gram værre i morgen ville han sende henne rett til spesialst med time på dagen ! Er det ingen endring vil han selv ha henne inn på time torsdag. Så da må han jo være bekymret som ikle vil vente å se an.

Jeg skal selvsagt høre på legen g ikke bli hysterisk av dib! Men jeg lurer likevel på om noen her inne har tips til hva jeg kan spørre legen om og om dere har vært borti lignende eller har tips!

For en utrolig uproff lege!

CRP under 50 indikerer som oftest at det er et virus. Barn kan ha CRP på mange hundre uten å bli lagt inn.

Man se på de hvite blodlegemene i mikroskop for å se hvordan de deler seg. I tillegg må leykocyttene differensialtelles. Dette gjøres som oftest på sykehus når det gjelder barn. Leykocyttene er litt forhøyet, men ikke kraftig.

Han kan ikke slenge rundt seg med leukemi diagnose uten å være sikker! Den diagnosen blir først stolt på sykehus etter benmargsprøver.

Av og til er barn veldig uheldige med å få infeksjoner etter infeksjoner. Kroppen er redusert og sliten og motstandskraften går ned.

Lykke til med jenta di og finn deg en ny lege!

Anonymous poster hash: 331ad...32f

Skrevet

Hva er tromb på? Siden hun lett blør neseblod? Har de tatt diff? Lymfocytter, granocytter (neu, eos, baso) og monocytter? Ift leukemi..

Men, forhøyet Crp og leukocytter tyder jo på virusinfeksjon.. Ikke rart med alt det hun har gjennomgått...

For en ubrukelig lege du har...

Anonymous poster hash: 820b3...05e

Skrevet

Hva er tromb på? Siden hun lett blør neseblod? Har de tatt diff? Lymfocytter, granocytter (neu, eos, baso) og monocytter? Ift leukemi..

Men, forhøyet Crp og leukocytter tyder jo på virusinfeksjon.. Ikke rart med alt det hun har gjennomgått...

Min mor har lymfekreft.

Min far er akkurat ferdig sin kreftbehandling som startet med dårlig allmenntilstand og lymfer på halsen som var kreft. Ferdig med siste cellegift rett etter jul.

Trombocytter var på 381.

Det andre vet jeg ikle.

Skrevet

Min mor har lymfekreft.

Min far er akkurat ferdig sin kreftbehandling som startet med dårlig allmenntilstand og lymfer på halsen som var kreft. Ferdig med siste cellegift rett etter jul.

Trombocytter var på 381.

Det andre vet jeg ikle.

381, helt normalt!

Selv om alle rundt deg har kreft, betyr ikke at også datteren din har det. Dette har ingenting med deg som mor å gjøre, men legen din er jo helt ubrukelig!!

Skrevet

Uke med sykdom.

For et drøyt år siden var min gutt kjempe dårlig med skarlagensfeber. Etter dette fikk han sannsynligvis bihulebetennelse etter snørra og lukta å regne, deretter ny halsbetennelse hvor mandlene hovnet opp så det så ut som to golfballer på hver side av halsen når du så han bakfra. I denne perioden hadde han blodig snørr og store sår rundt nesa og munnen. Jeg frykter det værste og legen min tok meg på alvor selv om han hele tiden beroliget meg. Han var spesielt fokusert på neseblod og lymfekjertlene. Han hadde crp på 40 og det betegnet han ikke som høyt, men at han tydelig var syk. Økte hvite blodceller (tror jeg det var) som han sa kunne være et tegn på leukemi, men mest sannsynlig helt normalt pga infeksjonene. Vi avventet ny blodprøve da gutten min fikk totalt panikk over sprøyta og måtte holdes av tre stykk under blodprøven.. Han ble etterhvert frisk, men var sjaber i tre måneder, blødde neseblod og hadde skorper nesten hele perioden og spiste lite. Det var nok immunforsvaret som fikk seg en knekk av den kraftige halsbetennelsen.

Anonymous poster hash: d84ef...596

Gjest ♡perla
Skrevet

Er det sjekket for kyssesyke? Dette høres ut som mitt barn i fjor høst....

Annonse

Skrevet

Er det sjekket for kyssesyke? Dette høres ut som mitt barn i fjor høst....

Sjekket ja negativt.

Alt "normalt" er utelukket.

Vannkopper, alle andre kopper, kyssesyke, barnesykdommer, kusma, stafylikokker, bakterier...

Ikle sjekket sukkersyke, men det har ikke falt meg inn at hun har.

Skal ringe spesialisten imorgen å komme inn dit.

Takk for alle svar! Prøver å roe

Meg ned :)

Skrevet

Uke med sykdom.

For et drøyt år siden var min gutt kjempe dårlig med skarlagensfeber. Etter dette fikk han sannsynligvis bihulebetennelse etter snørra og lukta å regne, deretter ny halsbetennelse hvor mandlene hovnet opp så det så ut som to golfballer på hver side av halsen når du så han bakfra. I denne perioden hadde han blodig snørr og store sår rundt nesa og munnen. Jeg frykter det værste og legen min tok meg på alvor selv om han hele tiden beroliget meg. Han var spesielt fokusert på neseblod og lymfekjertlene. Han hadde crp på 40 og det betegnet han ikke som høyt, men at han tydelig var syk. Økte hvite blodceller (tror jeg det var) som han sa kunne være et tegn på leukemi, men mest sannsynlig helt normalt pga infeksjonene. Vi avventet ny blodprøve da gutten min fikk totalt panikk over sprøyta og måtte holdes av tre stykk under blodprøven.. Han ble etterhvert frisk, men var sjaber i tre måneder, blødde neseblod og hadde skorper nesten hele perioden og spiste lite. Det var nok immunforsvaret som fikk seg en knekk av den kraftige halsbetennelsen.

Anonymous poster hash: d84ef...596

Huff så grusomt!

Men bra det ikke var leukemi eller annet grusomt! 3 mnd er lenge altså!

Hun har ikle skarlagensfeber eller halsbetennelse :(

Hun har ikke hatt feber en eneste dag forresten.

Må roe meg å tenkte hun bare en veldig syk i immunforsvaret sitt nå.

Skrevet

Flåttbåren sykdom?

Anonymous poster hash: 046c2...943

Skrevet

CRP på 47 er absolutt ikke høyt, og vil ved sykdom som har vart mer enn noen dager, angi at det er virus som ligger bak. CRP på over 50-60 vil kunne antyde at det er bakterielt, og man kan vurdere om det skal gis antibiotika. Til virus har det ingen hensikt.

Anonymous poster hash: 99750...fa2

Skrevet

Det er ikke flåttbåren sykdom.

Det er sjekket. Alt "vanlig" er sjekket. Skal få henne til spesialist idag.

Hun er så blek og ikke noe bedre.

Skrevet

Hvordan gikk det i dag?

Anonymous poster hash: 4bd9d...ddf

Skrevet

Hun har vært hos legen i dag. Tisset på seg flere ganger idag noe hun aldri gjør. Klarer ikke holde seg og må akutt tisse. Hun testet neg på uvi. Imorgen blir det ultralyd av mage og muligens Ullevål. Legen vil få svar før helgen. Hun er svimmel, slapp og blek.

Skrevet

Huff! Håper de finner ut hva det er raskt, hi!

Ikke godt å gå sånn!

God bedring!!

Anonymous poster hash: c2ee3...590

Skrevet

Anonymous poster hash: 61bae...41d

Skrevet

Har ikke noen gode råd dessverre, men det er godt at hun blir fulgt opp.

Dere som sier legen er ubrukelig, mulig han har formulert seg spesielt, men han følger hvertfall opp.

God bedring til jenta di HI ♡

Anonymous poster hash: 919ae...208

Skrevet

Så grusomt og så bra at du som mor ikke gir deg men vill ha svar og enda bedre er at du har en lege som tar deg på alvor!

Lykke til!

Skrevet

Hei,har ei datter med leukemi..når det blei oppdaga så hadde ho crp på fleire hundre...ho hadde blodprosent på 6 og skyhøge verdier på dei kvite..mest på lymfocyttene trur eg det var..crp under 50 er nesten ingenting

Anonymous poster hash: 09e2a...3f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...