Gå til innhold

Noen som bruker Efexor/Venlafaxin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Effekten starter med engang hos meg på 37,5 mg. Men tar de ett par timer Før jeg skal sove.

Er himmelsk

Anonymous poster hash: b785d...ae8

Så heldig du er da.

Har du brukt lenge?

Hvor høy dose har du?

Jeg tar mot angst og depresjoner.

HI

Anonymous poster hash: 8c5d0...1b5

Jeg husker ikke dosen i mg, men begynte rett på fire tabletter daglig. Det var helt jævlig. Men effekten kom vel etter noen få uker. Ble bedre og bedre ig trappet ned og sluttet et år senere. :-) Lykke til!

Anonymous poster hash: ae187...ef7

Annonse

Effekten starter med engang hos meg på 37,5 mg. Men tar de ett par timer Før jeg skal sove.

Er himmelsk

Så heldig du er da.

Har du brukt lenge?

Hvor høy dose har du?

Jeg tar mot angst og depresjoner.

HI

Jeg tar den for tankekjør. Klarer ikke å skru av tankene og har vært litt smådepressiv som legen så fint sa det.

Jeg tar 37,5mg, har ikke tatt om sommeren men tar host og vinter. Begynte for ett par år siden og virker helt utrolig.

Jeg brukte efexor mot angst og depresjon I ca 6 mnd for flere år siden.

Husker ikke dose, men jeg ble fullstendig likegyldig da jeg gikk på medisinene. Ikke gla, ikke trist, men brydde meg rett og slett ikke om noe eller noen. Følelsene for min daværende samboer og hund var plutselig ikke-eksisterende. Gjorde og sa en del til folk som jeg ellers ikke ville ha gjort. Var fryktelig kald og flat når det kom til følelser. Utviklet etterhvert selvmordstanker, sikkert fordi jeg var så likegyldig til alt i livet. (Kan også være en bivirkning av tablettene)

Valgte da å slutte med de. Og trappet ned, og fikk det faktisk bedre igjen sakte men sikkert.

Anonymous poster hash: bf52d...4bb

Jeg har brukt de i mange år nå for å forebygge panikkangst. Jeg står på 75 mg. Panikkangsten er helt borte og jeg føler meg veldig bra. Litt fastere i følelseslivet er jeg nok og tankekjør og negative tanker er mer eller mindre borte. Det mest negative er at sexlysten er ikke eksisterende. Jeg som alltid har hatt stor apetitt på sex klarer meg helt uten og stiller opp på pliktsex en gang i mnd. Har vurdert å trappe ned til 37 mg for å se om det hjelper men er så redd for at angsten skal bli uutholdelig igjen.

Anonymous poster hash: 1fab4...7a6

Det er nå dag 5 med 75 mg Venlafaxin. Jeg tror det går litt bedre med humøret og angsten, bivirkningene er mindre også. Kan godt skrive en liten oppdatering hver dag om noen ønsker (ser det var en som følger tråden).

Kom gjerne med innspill andre også og erfaringer.

HI

Det er nå dag 5 med 75 mg Venlafaxin. Jeg tror det går litt bedre med humøret og angsten, bivirkningene er mindre også. Kan godt skrive en liten oppdatering hver dag om noen ønsker (ser det var en som følger tråden).

Kom gjerne med innspill andre også og erfaringer.

HI

Ja gjerne!!!

Anonymous poster hash: 7b1a7...15a

Dag 6 med 75 mg. Usikker om det er bedring, blir ikke verre heller. Har fremdeles mye angst, men noe mindre deprimert. Har fått beroligende type Valium av legen til kriser, har ikke brukt noe av den enda. Er litt skeptisk til disse medisinene.

Annonse

Dag 6 med 75 mg. Usikker om det er bedring, blir ikke verre heller. Har fremdeles mye angst, men noe mindre deprimert. Har fått beroligende type Valium av legen til kriser, har ikke brukt noe av den enda. Er litt skeptisk til disse medisinene.

Har du forsøkt andre behandlingsmetoder før Efexor?

Spør av interesse og fordi jeg har samme problem :) fullammer, så har sagt nei til medisin foreløpig

Spør av interesse og fordi jeg har samme problem :) fullammer, så har sagt nei til medisin foreløpig

Ja, går til psykolog i tillegg. Han anbefalte meg å starte med Efexor igjen for å komme ovenpå.  Hvor gammel er barnet ditt?

HI.

Ja, går til psykolog i tillegg. Han anbefalte meg å starte med Efexor igjen for å komme ovenpå. Hvor gammel er barnet ditt?

HI.

Baby er 6,5 mnd.

Var hos lege idag, han mente jeg måtte velge mellom amming og efexor, så skal vente litt til med å starte medmedisin!

Dag 9. Skrev ikke noe i går, var veldig dårlig med mye angst. Litt bedre i dag, krysser fingrene.

Føler du at du klarer å vente til du er ferdig med amming?

Jeg har som mål å vente til amming er over. Problemet er at jeg føler behov for medisin nå OG så ønsker jeg å amme leeeeenge ....

Dag 9. Skrev ikke noe i går, var veldig dårlig med mye angst. Litt bedre i dag, krysser fingrene.

Føler du at du klarer å vente til du er ferdig med amming?

Jeg har som mål å vente til amming er over. Problemet er at jeg føler behov for medisin nå OG så ønsker jeg å amme leeeeenge ....

Dag 11. Vet ikke helt hva jeg skal si, litt dårligere enn i går. Går sakte fremover dette.

Hm, skjønner du ønsker å amme lengst mulig, jeg har en venninne som har brukt antidepressiva under hele graviditeten og amming. Er det noen du kan bruke?

Hvorfor bruker du effexor mot angs? Fluanxol er mye mer effektivt og virker med en gang. Ingen bivirkninger what so ever.

Anonymous poster hash: b7252...b43

Har brukt det før med god effekt, har depresjoner, angst, tvangstanker og -handlinger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...