Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 Hei Jeg har sett meg ut et Ikea-kjøkken som jeg liker godt. Jeg ser på Ikea sine hjemmesider at dette kjøkkenet koster omlag 30tusen. Dette ser ut til å være prisen på hele kjøkkenet, unntatt hvitevarer o.l. Vi har aldri pusset opp kjøkkenet før, så jeg lurer på hva mer vi må regne inn i prisen? Vi må ha nye hvitevarer og vi må legge nytt gulv (gulvet er allerede kjøpt inn). Flisene vi har fra før er fine, så de trenger vi ikke å bytte ut. Komfyr, vask og oppvaskmaskin skal stå slik det gjør i dag, så det trenger vi heller ikke flytte på og lslipper dermed å koble om rør o.l. Hva er det jeg ikke har tenkt på? Elektriker til å installere lys o.l? Rørlegger til å koble opp kran og oppvaskmasin? Andre ting?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Håndtak og evt spesiell innmari i hjørneskapene. Vi har sånne svingbrett i hjørneskapene. Jeg tror vi betalte for hengsler ol i tillegg på IKEA kjøkkenet vårt. Samt vask, kran og Hmm heter det blandebatteri tro? Men det har du kanskje regnet med?! Pyntelist og dekklister/plater pluss bein til underskapene har du også med i prisen regner jeg med?! Kommer ikke på så mye mer da egentlig bortsett fra det du nevner selv. Anonymous poster hash: ecf5a...186
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Innmari= innmat! Eller innredning om du vil 😜 Anonymous poster hash: ecf5a...186
TPK Skrevet 1. september 2015 #4 Skrevet 1. september 2015 Er du sikker på at de gamle flisene blir på riktig sted i forhold til den nye innredningen? Er den like høy, like høyt opp til overskapene f.eks?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #5 Skrevet 1. september 2015 Hei Jeg har sett meg ut et Ikea-kjøkken som jeg liker godt. Jeg ser på Ikea sine hjemmesider at dette kjøkkenet koster omlag 30tusen. Dette ser ut til å være prisen på hele kjøkkenet, unntatt hvitevarer o.l. Vi har aldri pusset opp kjøkkenet før, så jeg lurer på hva mer vi må regne inn i prisen? Vi må ha nye hvitevarer og vi må legge nytt gulv (gulvet er allerede kjøpt inn). Flisene vi har fra før er fine, så de trenger vi ikke å bytte ut. Komfyr, vask og oppvaskmaskin skal stå slik det gjør i dag, så det trenger vi heller ikke flytte på og lslipper dermed å koble om rør o.l. Hva er det jeg ikke har tenkt på? Elektriker til å installere lys o.l? Rørlegger til å koble opp kran og oppvaskmasin? Andre ting? Vi kjøpte ikea innredning for ca. 20 000, men hele kjøkkenet kom på over 150 000 (ikke inkl. hvitevarer). Rørlegger, elektriker og benkeplate var det dyreste, kjøpte bl.a. benkeplate for 30 000. Ellers skiftet vi alt, tak, vegger, gulv og fliser. Anonymous poster hash: af013...355
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 1. september 2015 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2015 Jeg er ikke helt sikker på at flisene har riktig høyde i forhold til den nye innredningen. Jeg tror det, men skal sjekke det ut. Men hvor mye koster elektriker og rørlegger da? Vi skal ikke gjøre store endringer, men mulig det blir myr dyrere enn jeg tror?? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå